Είμαι πατέρας δύο παιδιών που φοιτούν στην 1η Γυμνασίου και 1η Λυκείου αντίστοιχα στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων και Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων
Με μεγάλη απογοήτευση είδα την προωθούμενη διαδικασία μέσω εξετάσεων την οποία τα παιδιά μας που φοιτούν στην Α’ και Β’ τάξη Πρότυπου Γυμνάσιου (Αναβρύτων κ.α.) πρέπει να ακολουθήσουν προκειμένου να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Ο σχεδιασμός είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικός και τιμωρητικός. Τα παιδιά συμμετείχαν στην ηλικία των 12 ετών σε ένα άκρως ανταγωνιστικό διαγωνισμό γνωρίζοντας ότι ακολουθεί η εξαετής Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο Πρότυπο Γυμνάσιο-Λύκειο. Οι οικογένειες έκαναν τον προγραμματισμό τους σε αυτή τη βάση. Επίσης λάβετε υπόψη και το γεγονός ότι δύο αδέρφια ενώ κατάφεραν και πέρασαν και τα δύο στο Πρότυπο Γυμνάσιο μέσω της εξαιρετικά δύσκολης, απαιτητικής και ανταγωνιστικής εξέτασης, ο ένας συνέχισε όπως έπρεπε στο Πρότυπο Λύκειο ενώ ο άλλος θα ξαναεξεταστεί για να πετύχει αυτό που δικαιούται και βάση νόμου!!!!!!! Αυτά ακυρώνονται αιφνίδια και ύποπτα εν μέσω πανδημίας.
Μόλις οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων καταφέρουν να δημιουργήσουν ένα σταθερό σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, έχοντας ήδη φύγει μια φορά μακριά από αυτό της περιοχής τους, θα κληθούν να διαγωνιστούν εκ νέου με τον κίνδυνο να χάσουν φίλους, είτε σε περίπτωση επιτυχίας είτε αποτυχίας, κάτι που είναι πολύ κρίσιμο συναισθηματικά για τους έφηβους. Τι κλίμα συνεργασίας θα δημιουργηθεί μεταξύ των συμμαθητών, όταν ξέρουν ότι ο ένας θα ανταγωνιστεί τον άλλο για μια θέση στο Πρότυπο Λύκειο; Τι επιπτώσεις θα έχει στην ψυχολογία των μαθητών η πιθανή απομάκρυνσή τους από το σχολικό τους περιβάλλον;
Πώς εξυπηρετείται ο «βέλτιστος εκπαιδευτικός σχεδιασμός», η «αριστεία» και η «καινοτομία» αν υποβάλλουμε σε αλλεπάλληλες εξετάσεις τους μαθητές που ήδη διακρίθηκαν μια φορά; Οι μαθητές του Προτύπου Γυμνασίου έχοντας ήδη επιτύχει στις εξετάσεις για την α’ γυμνασίου, καλούνται να ανταποκριθούν καθημερινά στο υψηλών απαιτήσεων πρόγραμμα του σχολείου τους, ομίλους, διαγωνισμούς κ.α. Με τις νέες ρυθμίσεις οι ίδιοι μαθητές θα πρέπει να δώσουν εξετάσεις για το πρότυπο Λύκειο, να ακολουθήσουν άλλα τρία χρόνια σκληρής δουλειάς και τελικά Πανελλήνιες. Πόσα παιδιά θα είναι πρόθυμα ακολουθήσουν τόσο επίπονη διαδικασία; Μήπως απλώς εξυπηρετούνται κέντρα παραπαιδείας που θα πλαισιώσουν τις ικανότητες των μαθητών γυμνασίου (όπως κάνουν με τους μαθητές στ’ και ε’ δημοτικού) με εξαντλητική προετοιμασία προκειμένου να διακριθούν στις νέες εξετάσεις; Και σε αυτή την περίπτωση μήπως υποβαθμίζουμε και απαξιώνουμε περισσότερο την πολύπλευρη εκπαίδευση που υποστηρίζει το Πρότυπο σχολείο αντί να την αναβαθμίζουμε;
Μήπως παραβλέπετε το γεγονός ότι υπάρχει ένα επιπλέον τμήμα στα Πρότυπα Λύκεια και ότι διενεργούνται εξετάσεις μεταξύ των νέων μαθητών που επιθυμούν να εισαχθούν σε αυτό, ανανεώνοντας το μαθητικό πληθυσμό;
Όπως έχει προβλεφθεί η φοίτηση των μαθητών Πειραματικών Γυμνασίων στα συνδεδεμένα Πειραματικά Λύκεια χωρίς να διενεργείται επιπλέον κλήρωση, θα έπρεπε να τηρηθεί το ίδιο για τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους σας καλώ να καταργήσετε την επίμαχη ρύθμιση, κατά την οποία απαιτείται εκ νέου αξιολόγηση των μαθητών των προτύπων Γυμνασίων για την εισαγωγή τους στο συνδεδεμένο πρότυπο Λύκειο διότι είναι συνταγματικώς μη ανεκτή, παιδαγωγικά άστοχη και εσφαλμένη, ενώ παρουσιάζεται ιδιαίτερα άδικη και ηθικά.
Τσολακίδης Γεώργιος, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ
Γονέας μαθητών Προτύπου Γυμνασίου και Λυκείου Αναβρύτων
Είμαι πατέρας δύο παιδιών που φοιτούν στην 1η Γυμνασίου και 1η Λυκείου αντίστοιχα στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων και Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων Με μεγάλη απογοήτευση είδα την προωθούμενη διαδικασία μέσω εξετάσεων την οποία τα παιδιά μας που φοιτούν στην Α’ και Β’ τάξη Πρότυπου Γυμνάσιου (Αναβρύτων κ.α.) πρέπει να ακολουθήσουν προκειμένου να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Ο σχεδιασμός είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικός και τιμωρητικός. Τα παιδιά συμμετείχαν στην ηλικία των 12 ετών σε ένα άκρως ανταγωνιστικό διαγωνισμό γνωρίζοντας ότι ακολουθεί η εξαετής Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο Πρότυπο Γυμνάσιο-Λύκειο. Οι οικογένειες έκαναν τον προγραμματισμό τους σε αυτή τη βάση. Επίσης λάβετε υπόψη και το γεγονός ότι δύο αδέρφια ενώ κατάφεραν και πέρασαν και τα δύο στο Πρότυπο Γυμνάσιο μέσω της εξαιρετικά δύσκολης, απαιτητικής και ανταγωνιστικής εξέτασης, ο ένας συνέχισε όπως έπρεπε στο Πρότυπο Λύκειο ενώ ο άλλος θα ξαναεξεταστεί για να πετύχει αυτό που δικαιούται και βάση νόμου!!!!!!! Αυτά ακυρώνονται αιφνίδια και ύποπτα εν μέσω πανδημίας. Μόλις οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων καταφέρουν να δημιουργήσουν ένα σταθερό σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, έχοντας ήδη φύγει μια φορά μακριά από αυτό της περιοχής τους, θα κληθούν να διαγωνιστούν εκ νέου με τον κίνδυνο να χάσουν φίλους, είτε σε περίπτωση επιτυχίας είτε αποτυχίας, κάτι που είναι πολύ κρίσιμο συναισθηματικά για τους έφηβους. Τι κλίμα συνεργασίας θα δημιουργηθεί μεταξύ των συμμαθητών, όταν ξέρουν ότι ο ένας θα ανταγωνιστεί τον άλλο για μια θέση στο Πρότυπο Λύκειο; Τι επιπτώσεις θα έχει στην ψυχολογία των μαθητών η πιθανή απομάκρυνσή τους από το σχολικό τους περιβάλλον; Πώς εξυπηρετείται ο «βέλτιστος εκπαιδευτικός σχεδιασμός», η «αριστεία» και η «καινοτομία» αν υποβάλλουμε σε αλλεπάλληλες εξετάσεις τους μαθητές που ήδη διακρίθηκαν μια φορά; Οι μαθητές του Προτύπου Γυμνασίου έχοντας ήδη επιτύχει στις εξετάσεις για την α’ γυμνασίου, καλούνται να ανταποκριθούν καθημερινά στο υψηλών απαιτήσεων πρόγραμμα του σχολείου τους, ομίλους, διαγωνισμούς κ.α. Με τις νέες ρυθμίσεις οι ίδιοι μαθητές θα πρέπει να δώσουν εξετάσεις για το πρότυπο Λύκειο, να ακολουθήσουν άλλα τρία χρόνια σκληρής δουλειάς και τελικά Πανελλήνιες. Πόσα παιδιά θα είναι πρόθυμα ακολουθήσουν τόσο επίπονη διαδικασία; Μήπως απλώς εξυπηρετούνται κέντρα παραπαιδείας που θα πλαισιώσουν τις ικανότητες των μαθητών γυμνασίου (όπως κάνουν με τους μαθητές στ’ και ε’ δημοτικού) με εξαντλητική προετοιμασία προκειμένου να διακριθούν στις νέες εξετάσεις; Και σε αυτή την περίπτωση μήπως υποβαθμίζουμε και απαξιώνουμε περισσότερο την πολύπλευρη εκπαίδευση που υποστηρίζει το Πρότυπο σχολείο αντί να την αναβαθμίζουμε; Μήπως παραβλέπετε το γεγονός ότι υπάρχει ένα επιπλέον τμήμα στα Πρότυπα Λύκεια και ότι διενεργούνται εξετάσεις μεταξύ των νέων μαθητών που επιθυμούν να εισαχθούν σε αυτό, ανανεώνοντας το μαθητικό πληθυσμό; Όπως έχει προβλεφθεί η φοίτηση των μαθητών Πειραματικών Γυμνασίων στα συνδεδεμένα Πειραματικά Λύκεια χωρίς να διενεργείται επιπλέον κλήρωση, θα έπρεπε να τηρηθεί το ίδιο για τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων. Για όλους τους παραπάνω λόγους σας καλώ να καταργήσετε την επίμαχη ρύθμιση, κατά την οποία απαιτείται εκ νέου αξιολόγηση των μαθητών των προτύπων Γυμνασίων για την εισαγωγή τους στο συνδεδεμένο πρότυπο Λύκειο διότι είναι συνταγματικώς μη ανεκτή, παιδαγωγικά άστοχη και εσφαλμένη, ενώ παρουσιάζεται ιδιαίτερα άδικη και ηθικά. Τσολακίδης Γεώργιος, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ Γονέας μαθητών Προτύπου Γυμνασίου και Λυκείου Αναβρύτων