ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΕΙ
Θεσμοθέτηση της λειτουργίας 15μελούς στα ΑΕΙ: Το αποτελείται από 15 μέλη με ψήφο και συμμετέχουν σε αυτό άλλα 11 μέλη χωρίς ψήφο:
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ ΜΕΛΗ ΧΩΡΙΣ ΨΗΦΟ: 1 Πρύτανης, 3 Αντιπρυτάνεις, 1 Γραμματέας Πανεπιστημίου, 3 Γενικοί Δ/ντες Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου, 1 συνδικαλιστικός εκπρόσωπος μελών ΔΕΠ, 1 συνδικαλιστικός εκπρόσωπος ΕΤΕΠ, και 1 συνδικαλιστικός εκπρόσωπος Φοιτητών.
ΜΕΛΗ :
(α) ένα (1) εκπρόσωπο εκ των Μεγάλων Δωρητών του Ιδρύματος με διάρκεια θητείας τα 3 έτη. Ο εκπρόσωπος ορίζεται την πρώτη φορά από το Ίδρυμα και μετέπειτα από το όταν αυτό θα έχει πλέον συγκροτηθεί σε σώμα και ο εκπρόσωπος ορίζεται μέσα από τη που παρουσιάζει το Ίδρυμα (πχ. δωρεές > 500.000 ευρω),
(β) δύο (2) διαπρεπείς παρουσίες της κοινωνικής ζωής του τόπου (πολιτικής, οικονομική & πολιτιστικής ζωής), με διάρκεια θητείας 2 και 3 έτη, αντίστοιχα, και οι οποίοι επιλέγονται την πρώτη φορά από τον Υπουργό Παιδείας από μία λίστα 10 ονομάτων-προτάσεων η οποία προτείνεται από το Ίδρυμα. Μετέπειτα ο ορισμός τους θα γίνεται από το εφόσον αυτό θα έχει πλέον συγκροτηθεί σε σώμα,
(γ) εφτά (7) διαπρεπείς καθηγητές Πανεπιστημίων της αλλοδαπής ή άλλων Πανεπιστημίων της χώρας, με διάρκεια θητείας τα 1, 2, 3, 4, 5, 6 και 7ετή και οι οποίοι επιλέγονται την πρώτη φορά από τον Υπουργό Παιδείας, μέσα από μία λίστα (15 προτάσεις-ονόματα), η οποία προτείνεται από το Ίδρυμα. Μετέπειτα ο ορισμός τους θα γίνεται από το εφόσον αυτό θα έχει πλέον συγκροτηθεί σε σώμα, και
(δ) πέντε (5) Καθηγητές του ίδιου Ιδρύματος (ΑΕΙ), με 1, 2, 3, 4, 5ετή θητείας, οι οποίοι επιλέγονται την πρώτη φορά από το Ίδρυμα και μετέπειτα από το , όταν αυτό πλέον θα έχει συγκροτηθεί σε σώμα.
Τα Διοικητικά Όργανα των Πανεπιστημίων [Πρυτάνεις, Κοσμήτορες, Πρόεδροι, Διευθυντές Τομέων και Διευθυντές Ακαδημαϊκών Μονάδων (Εργαστηρίων, Κλινικών & Σπουδαστηρίων)] εκλέγονται ανά 3ετία από το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου με τη διαδικασία της προκήρυξης και υποβολής αιτήσεων.
Η επιλογή Πρύτανη γίνεται μετά από διεθνή πρόσκληση ενδιαφέροντος. Η επιλογή αυτή γίνεται από το . Υποψήφιοι μπορεί να είναι και μέλη ΔΕΠ άλλων ΑΕΙ αρκεί να κατέχουν θέση Καθηγητή για τουλάχιστον 3 χρόνια. Ο Πρύτανης (Rector) επιλέγει τους 3 αντιπρυτάνεις του (Vice Rectors) με αντικείμενο; 1. Διοίκηση & Οικονομικά – 2. Μεταπτυχιακές σπουδές, Έρευνα & Ανάπτυξη & 3. Ακαδημαϊκές Υποθέσεις, Φοιτητική μέριμνα & Πρόγραμμα Σπουδών.
Ο Πρόεδρος Τμήματος (Dean) επιλέγει τους 2 Αναπληρωτές Προέδρους (Vice Deans) με αντικείμενο 1. Διοίκηση Ακαδημαϊκές Υποθέσεις, Φοιτητική μέριμνα & Πρόγραμμα Σπουδών – 2. Οικονομικά, Έρευνα, Ανάπτυξη & Μεταπτυχιακές Σπουδές. Το δικαίωμα του για τις παραπάνω Διοικητικές θέσεις έχουν μόνο τα μόνιμα μέλη ΔΕΠ (Αναπληρωτές Καθηγητές & Καθηγητές) και εφόσον κατέχουν τη θέση αυτή με πλήρη απασχόληση τουλάχιστον για τα τελευταία 3 χρόνια από την υποβολή υποψηφιότητας.
Δημιουργία Οργανογράμματος ανά Τμήμα, Τομέα και Ακαδημαϊκής Μονάδας.
Καθορισμός μέγιστου αριθμού οργανικών θέσεων ΔΕΠ ανά Σχολή/Τμήμα με βάση τον αριθμό των εισακτέων στο πρώτο έτος της αντίστοιχης Σχολής/Τμήματος και τον αριθμό των ετών φοίτησης ανά Σχολή/Τμήμα [Διεθνής πρακτική: προβλέπει περίπου ένα μέλος ΔΕΠ ανά 10 προπτυχιακούς φοιτητές; Εργαστήρια & Σπουδαστήρια = αναλογία 1 ΔΕΠ / 10 Προπτυχιακούς φοιτητές; Κλινικές = αναλογία 1 ΔΕΠ / 6 προπτυχιακούς φοιτητές; Σύνολο φοιτητών = αριθμός εισακτέων Χ αριθμός ετών φοίτησης]. Επιπρόσθετες θέσεις μελών ΔΕΠ μπορεί να γίνονται με ετήσια ή τριετή συμβόλαια εργασίας (όχι οργανικές θέσεις).
Καθορισμός του ελάχιστου αριθμού οργανικών θέσεων - μελών ΔΕΠ (πχ. 3) για την λειτουργία μίας Ακαδημαϊκής Μονάδας (Εργαστήρια, Κλινικές & Σπουδαστήρια). Καθορισμός του ελάχιστου αριθμού Ακαδημαϊκών Μονάδων (πχ. 5) για την λειτουργία ενός Τομέα.
Θεσμοθέτηση , και : Οι επιτροπές αυτές είναι 5μελής και ορίζονται ανά 3ετία από το Τμήμα. Όλες οι επιτροπές αποτελούνται από Καθηγητές της αντίστοιχης Σχολής/Τμήματος μετά την πρόσκληση ενδιαφέροντος και υποβολής αιτήσεων – υποψηφιοτήτων για τη στελέχωσή τους. Οι επιτροπές ορίζονται ομόφωνα από το μετά από πρόταση του Προέδρου του Τμήματος, η οποία θα γίνεται με διαδικασία που θα προσδιορίζεται από τον εσωτερικό κανονισμό της κάθε Σχολής/Τμήματος (πχ. εκλογική διαδικασία που συμμετέχουν Αναπληρωτές Καθηγητές και Καθηγητές) και έχουν ως αποστολή να εισηγούνται προς τον , τον και το τις πιθανές εξελίξεις, οι οποίες εγκρίνονται διαδοχικά από τα ανώτερα όργανα του Πανεπιστημίου.
Θεσμοθετείται η αποσύνδεση της εξέλιξης των μελών ΔΕΠ από την διαδικασία απόκτησης μονιμότητας. Δικαίωμα εξέλιξης έχει κάθε μέλος ΔΕΠ εφόσον υπηρετεί τα τελευταία 3 έτη, ως μέλος ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης. Η εξέλιξη γίνεται με κλειστή διαδικασία (κρίνεται μόνο ο αιτών). Το κάθε μέλος ΔΕΠ έχει δικαίωμα μόνο 3 φορές. Η εξέλιξη των μελών ΔΕΠ ακολουθεί τα ακόλουθα στάδια; Στάδιο 1: Εισήγηση της ; Στάδιο 2: Έγκριση της εισήγησης από το ΔΣ της Σχολής/Τμήματος; Στάδιο 3: Έγκριση και Πρόταση του Πρύτανη προς το ; και Στάδιο 4: Έγκριση του . Η διαδικασία εξέλιξης μέλους ΔΕΠ ενεργοποιείται μετά από αίτηση του μέλους ΔΕΠ προς την αντίστοιχη επιτροπή του Τμήματος στην αρχή του ακαδημαϊκού έτος (πχ. Σεπτέμβριο). Η εισήγηση της προς τα ανώτερα όργανα κοινοποιείται τον Ιούνιο του ίδιου ακαδημαϊκού έτους και εγκρίνεται τελικά το ερχόμενο Δεκέμβριο. Το κάθε ανώτερο Διοικητικό όργανο μπορεί σε περίπτωση διαφωνίας να συγκαλεί για να εκφέρει συμβουλευτική άποψη.
Μονιμότητα παρέχεται στα μέλη ΔΕΠ μετά την εξέλιξη τους σε . Δικαίωμα αίτησης για μονιμοποίηση έχει το μέλος ΔΕΠ που υπηρετεί ως μέλος ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης τα τελευταία 5 χρόνια από την υποβολή αίτησης . Η κρίση αυτή γίνεται με κλειστή διαδικασία (κρίνεται μόνο ο αιτών την μονιμότητα). Η διαδικασία μονιμοποίησης ενεργοποιείται μετά από αίτηση προς την αντίστοιχη επιτροπή στην αρχή του ακαδημαϊκού έτος (πχ. Σεπτέμβριο). Η κρίση για μονιμοποίηση των μελών ΔΕΠ ακολουθεί τα ακόλουθα στάδια; Στάδιο 1: Εισήγηση της ; Στάδιο 2: Έγκριση της εισήγησης από το ΔΣ της Σχολής/Τμήματος; Στάδιο 3: Έγκριση και Πρόταση του Πρύτανη προς το ; και Στάδιο 4: Έγκριση του . Η εισήγηση της προς τα ανώτερα όργανα κοινοποιείται τον Ιούνιο του ίδιου ακαδημαϊκού έτους και εγκρίνεται τελικά το ερχόμενο Δεκέμβριο. Το κάθε μέλος ΔΕΠ μπορεί να υποβάλει αίτηση μονιμοποίησης συνολικά 3 φορές. Το κάθε ανώτερο Διοικητικό όργανο μπορεί σε περίπτωση διαφωνίας να συγκαλεί για να εκφέρει συμβουλευτική άποψη.
Η εκλογή ή εξέλιξη μέλους ΔΕΠ στη βαθμίδα του Καθηγητή είναι και ταυτόχρονα κρίση μονιμοποίησης.
Οι νέες θέσεις ΔΕΠ (οποιαδήποτε βαθμίδας) προτείνονται και από την . Σε αυτές τις θέσεις δεν υποβάλουν υποψηφιότητα ήδη υπηρετούντα μέλη ΔΕΠ του ίδιου Τμήματος/Σχολής. Η πρόταση για τη δημιουργία/προκήρυξη νέων θέσεων μελών ΔΕΠ ακολουθεί τα ακόλουθα στάδια; Στάδιο 1: Εισήγηση της ; Στάδιο 2: Έγκριση της εισήγησης από το ΔΣ της Σχολής/Τμήματος; Στάδιο 3: Πρόταση του Πρύτανη προς το ; και Στάδιο 4: Απόφαση του και διαμόρφωση αιτιολογημένης πρότασης για τις αιτούμενες νέες θέσεις προς το Υπουργείο Παιδείας.
Η εκλογική διαδικασία μετά την προκήρυξη μίας νέας θέσης μέλους ΔΕΠ γίνεται από την και ακολουθεί τα ίδια στάδια (Στάδιο 1-4). Το κάθε ανώτερο Διοικητικό όργανο μπορεί σε περίπτωση διαφωνίας να συγκαλεί για να εκφέρει συμβουλευτική άποψη.
Οι ιατροί-υποψήφιοι για την κατάληψη θέσης μέλους ΔΕΠ στις Ιατρικές Σχολές/Τμήματα δεν υποχρεούνται να έχουν διδακτορικό δίπλωμα (Ph.D). Αντί αυτού όμως υποχρεούνται να έχουν πολυετή (πχ > 5 χρόνια) ερευνητική ενασχόληση σε αναγνωρισμένο ερευνητικό κέντρο του εξωτερικού.
Θεσμοθετούνται προσωποπαγείς θέσεις Καθηγητών στα ΑΕΙ (ENDOWED CHAIRS) μετά από εισήγηση του ΔΣ της Σχολής/Τμήματος προς την Πρυτανεία και το . Οι Καθηγητές αυτοί υποστηρίζονται από χορηγίες Ιδρυμάτων και Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου, συμμετέχουν στο διδακτικό και ερευνητικό έργο του Ιδρύματος αλλά δεν έχουν το δικαίωμα του . Οι θέσεις αυτές δεν χρηματοδοτούνται από τις τακτικές πιστώσεις των ΑΕΙ.
Τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (ΜΠΣ) οργανώνονται από τις Σχολές/Τμήματα και όχι από μέλη ΔΕΠ. Ο μέγιστος αριθμός ΜΠΣ καθορίζεται σε ένα (1) ανά Τομέα της αντίστοιχης Σχολής/ Τμήματος.
Θεσμοθετείται η λειτουργία Αγγλόφωνων Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών (ΜΠΣ) στις Σχολές/Τμήματα των ΑΕΙ μετά από εισήγηση των ΔΣ των Σχολών/Τμημάτων, τη σύμφωνη γνώμη της Συγκλήτου προς το και αιτιολογημένη πρόταση του προς το Υπουργείο Παιδείας. Τα ξενόγλωσσα ΜΠΣ λειτουργούν με αλλοδαπούς φοιτητές.
Θεσμοθετείται η λειτουργία Αγγλόφωνων Σχολών/Τμημάτων στα ΑΕΙ μετά από εισήγηση των ΔΣ των Σχολών/Τμημάτων, τη σύμφωνη γνώμη της Συγκλήτου προς το και αιτιολογημένη πρόταση του προς το Υπουργείο Παιδείας. Τα ξενόγλωσσα ΜΠΣ λειτουργούν με αλλοδαπούς φοιτητές.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΕΙ Θεσμοθέτηση της λειτουργίας 15μελούς στα ΑΕΙ: Το αποτελείται από 15 μέλη με ψήφο και συμμετέχουν σε αυτό άλλα 11 μέλη χωρίς ψήφο: ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ ΜΕΛΗ ΧΩΡΙΣ ΨΗΦΟ: 1 Πρύτανης, 3 Αντιπρυτάνεις, 1 Γραμματέας Πανεπιστημίου, 3 Γενικοί Δ/ντες Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου, 1 συνδικαλιστικός εκπρόσωπος μελών ΔΕΠ, 1 συνδικαλιστικός εκπρόσωπος ΕΤΕΠ, και 1 συνδικαλιστικός εκπρόσωπος Φοιτητών. ΜΕΛΗ : (α) ένα (1) εκπρόσωπο εκ των Μεγάλων Δωρητών του Ιδρύματος με διάρκεια θητείας τα 3 έτη. Ο εκπρόσωπος ορίζεται την πρώτη φορά από το Ίδρυμα και μετέπειτα από το όταν αυτό θα έχει πλέον συγκροτηθεί σε σώμα και ο εκπρόσωπος ορίζεται μέσα από τη που παρουσιάζει το Ίδρυμα (πχ. δωρεές > 500.000 ευρω), (β) δύο (2) διαπρεπείς παρουσίες της κοινωνικής ζωής του τόπου (πολιτικής, οικονομική & πολιτιστικής ζωής), με διάρκεια θητείας 2 και 3 έτη, αντίστοιχα, και οι οποίοι επιλέγονται την πρώτη φορά από τον Υπουργό Παιδείας από μία λίστα 10 ονομάτων-προτάσεων η οποία προτείνεται από το Ίδρυμα. Μετέπειτα ο ορισμός τους θα γίνεται από το εφόσον αυτό θα έχει πλέον συγκροτηθεί σε σώμα, (γ) εφτά (7) διαπρεπείς καθηγητές Πανεπιστημίων της αλλοδαπής ή άλλων Πανεπιστημίων της χώρας, με διάρκεια θητείας τα 1, 2, 3, 4, 5, 6 και 7ετή και οι οποίοι επιλέγονται την πρώτη φορά από τον Υπουργό Παιδείας, μέσα από μία λίστα (15 προτάσεις-ονόματα), η οποία προτείνεται από το Ίδρυμα. Μετέπειτα ο ορισμός τους θα γίνεται από το εφόσον αυτό θα έχει πλέον συγκροτηθεί σε σώμα, και (δ) πέντε (5) Καθηγητές του ίδιου Ιδρύματος (ΑΕΙ), με 1, 2, 3, 4, 5ετή θητείας, οι οποίοι επιλέγονται την πρώτη φορά από το Ίδρυμα και μετέπειτα από το , όταν αυτό πλέον θα έχει συγκροτηθεί σε σώμα. Τα Διοικητικά Όργανα των Πανεπιστημίων [Πρυτάνεις, Κοσμήτορες, Πρόεδροι, Διευθυντές Τομέων και Διευθυντές Ακαδημαϊκών Μονάδων (Εργαστηρίων, Κλινικών & Σπουδαστηρίων)] εκλέγονται ανά 3ετία από το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου με τη διαδικασία της προκήρυξης και υποβολής αιτήσεων. Η επιλογή Πρύτανη γίνεται μετά από διεθνή πρόσκληση ενδιαφέροντος. Η επιλογή αυτή γίνεται από το . Υποψήφιοι μπορεί να είναι και μέλη ΔΕΠ άλλων ΑΕΙ αρκεί να κατέχουν θέση Καθηγητή για τουλάχιστον 3 χρόνια. Ο Πρύτανης (Rector) επιλέγει τους 3 αντιπρυτάνεις του (Vice Rectors) με αντικείμενο; 1. Διοίκηση & Οικονομικά – 2. Μεταπτυχιακές σπουδές, Έρευνα & Ανάπτυξη & 3. Ακαδημαϊκές Υποθέσεις, Φοιτητική μέριμνα & Πρόγραμμα Σπουδών. Ο Πρόεδρος Τμήματος (Dean) επιλέγει τους 2 Αναπληρωτές Προέδρους (Vice Deans) με αντικείμενο 1. Διοίκηση Ακαδημαϊκές Υποθέσεις, Φοιτητική μέριμνα & Πρόγραμμα Σπουδών – 2. Οικονομικά, Έρευνα, Ανάπτυξη & Μεταπτυχιακές Σπουδές. Το δικαίωμα του για τις παραπάνω Διοικητικές θέσεις έχουν μόνο τα μόνιμα μέλη ΔΕΠ (Αναπληρωτές Καθηγητές & Καθηγητές) και εφόσον κατέχουν τη θέση αυτή με πλήρη απασχόληση τουλάχιστον για τα τελευταία 3 χρόνια από την υποβολή υποψηφιότητας. Δημιουργία Οργανογράμματος ανά Τμήμα, Τομέα και Ακαδημαϊκής Μονάδας. Καθορισμός μέγιστου αριθμού οργανικών θέσεων ΔΕΠ ανά Σχολή/Τμήμα με βάση τον αριθμό των εισακτέων στο πρώτο έτος της αντίστοιχης Σχολής/Τμήματος και τον αριθμό των ετών φοίτησης ανά Σχολή/Τμήμα [Διεθνής πρακτική: προβλέπει περίπου ένα μέλος ΔΕΠ ανά 10 προπτυχιακούς φοιτητές; Εργαστήρια & Σπουδαστήρια = αναλογία 1 ΔΕΠ / 10 Προπτυχιακούς φοιτητές; Κλινικές = αναλογία 1 ΔΕΠ / 6 προπτυχιακούς φοιτητές; Σύνολο φοιτητών = αριθμός εισακτέων Χ αριθμός ετών φοίτησης]. Επιπρόσθετες θέσεις μελών ΔΕΠ μπορεί να γίνονται με ετήσια ή τριετή συμβόλαια εργασίας (όχι οργανικές θέσεις). Καθορισμός του ελάχιστου αριθμού οργανικών θέσεων - μελών ΔΕΠ (πχ. 3) για την λειτουργία μίας Ακαδημαϊκής Μονάδας (Εργαστήρια, Κλινικές & Σπουδαστήρια). Καθορισμός του ελάχιστου αριθμού Ακαδημαϊκών Μονάδων (πχ. 5) για την λειτουργία ενός Τομέα. Θεσμοθέτηση , και : Οι επιτροπές αυτές είναι 5μελής και ορίζονται ανά 3ετία από το Τμήμα. Όλες οι επιτροπές αποτελούνται από Καθηγητές της αντίστοιχης Σχολής/Τμήματος μετά την πρόσκληση ενδιαφέροντος και υποβολής αιτήσεων – υποψηφιοτήτων για τη στελέχωσή τους. Οι επιτροπές ορίζονται ομόφωνα από το μετά από πρόταση του Προέδρου του Τμήματος, η οποία θα γίνεται με διαδικασία που θα προσδιορίζεται από τον εσωτερικό κανονισμό της κάθε Σχολής/Τμήματος (πχ. εκλογική διαδικασία που συμμετέχουν Αναπληρωτές Καθηγητές και Καθηγητές) και έχουν ως αποστολή να εισηγούνται προς τον , τον και το τις πιθανές εξελίξεις, οι οποίες εγκρίνονται διαδοχικά από τα ανώτερα όργανα του Πανεπιστημίου. Θεσμοθετείται η αποσύνδεση της εξέλιξης των μελών ΔΕΠ από την διαδικασία απόκτησης μονιμότητας. Δικαίωμα εξέλιξης έχει κάθε μέλος ΔΕΠ εφόσον υπηρετεί τα τελευταία 3 έτη, ως μέλος ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης. Η εξέλιξη γίνεται με κλειστή διαδικασία (κρίνεται μόνο ο αιτών). Το κάθε μέλος ΔΕΠ έχει δικαίωμα μόνο 3 φορές. Η εξέλιξη των μελών ΔΕΠ ακολουθεί τα ακόλουθα στάδια; Στάδιο 1: Εισήγηση της ; Στάδιο 2: Έγκριση της εισήγησης από το ΔΣ της Σχολής/Τμήματος; Στάδιο 3: Έγκριση και Πρόταση του Πρύτανη προς το ; και Στάδιο 4: Έγκριση του . Η διαδικασία εξέλιξης μέλους ΔΕΠ ενεργοποιείται μετά από αίτηση του μέλους ΔΕΠ προς την αντίστοιχη επιτροπή του Τμήματος στην αρχή του ακαδημαϊκού έτος (πχ. Σεπτέμβριο). Η εισήγηση της προς τα ανώτερα όργανα κοινοποιείται τον Ιούνιο του ίδιου ακαδημαϊκού έτους και εγκρίνεται τελικά το ερχόμενο Δεκέμβριο. Το κάθε ανώτερο Διοικητικό όργανο μπορεί σε περίπτωση διαφωνίας να συγκαλεί για να εκφέρει συμβουλευτική άποψη. Μονιμότητα παρέχεται στα μέλη ΔΕΠ μετά την εξέλιξη τους σε . Δικαίωμα αίτησης για μονιμοποίηση έχει το μέλος ΔΕΠ που υπηρετεί ως μέλος ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης τα τελευταία 5 χρόνια από την υποβολή αίτησης . Η κρίση αυτή γίνεται με κλειστή διαδικασία (κρίνεται μόνο ο αιτών την μονιμότητα). Η διαδικασία μονιμοποίησης ενεργοποιείται μετά από αίτηση προς την αντίστοιχη επιτροπή στην αρχή του ακαδημαϊκού έτος (πχ. Σεπτέμβριο). Η κρίση για μονιμοποίηση των μελών ΔΕΠ ακολουθεί τα ακόλουθα στάδια; Στάδιο 1: Εισήγηση της ; Στάδιο 2: Έγκριση της εισήγησης από το ΔΣ της Σχολής/Τμήματος; Στάδιο 3: Έγκριση και Πρόταση του Πρύτανη προς το ; και Στάδιο 4: Έγκριση του . Η εισήγηση της προς τα ανώτερα όργανα κοινοποιείται τον Ιούνιο του ίδιου ακαδημαϊκού έτους και εγκρίνεται τελικά το ερχόμενο Δεκέμβριο. Το κάθε μέλος ΔΕΠ μπορεί να υποβάλει αίτηση μονιμοποίησης συνολικά 3 φορές. Το κάθε ανώτερο Διοικητικό όργανο μπορεί σε περίπτωση διαφωνίας να συγκαλεί για να εκφέρει συμβουλευτική άποψη. Η εκλογή ή εξέλιξη μέλους ΔΕΠ στη βαθμίδα του Καθηγητή είναι και ταυτόχρονα κρίση μονιμοποίησης. Οι νέες θέσεις ΔΕΠ (οποιαδήποτε βαθμίδας) προτείνονται και από την . Σε αυτές τις θέσεις δεν υποβάλουν υποψηφιότητα ήδη υπηρετούντα μέλη ΔΕΠ του ίδιου Τμήματος/Σχολής. Η πρόταση για τη δημιουργία/προκήρυξη νέων θέσεων μελών ΔΕΠ ακολουθεί τα ακόλουθα στάδια; Στάδιο 1: Εισήγηση της ; Στάδιο 2: Έγκριση της εισήγησης από το ΔΣ της Σχολής/Τμήματος; Στάδιο 3: Πρόταση του Πρύτανη προς το ; και Στάδιο 4: Απόφαση του και διαμόρφωση αιτιολογημένης πρότασης για τις αιτούμενες νέες θέσεις προς το Υπουργείο Παιδείας. Η εκλογική διαδικασία μετά την προκήρυξη μίας νέας θέσης μέλους ΔΕΠ γίνεται από την και ακολουθεί τα ίδια στάδια (Στάδιο 1-4). Το κάθε ανώτερο Διοικητικό όργανο μπορεί σε περίπτωση διαφωνίας να συγκαλεί για να εκφέρει συμβουλευτική άποψη. Οι ιατροί-υποψήφιοι για την κατάληψη θέσης μέλους ΔΕΠ στις Ιατρικές Σχολές/Τμήματα δεν υποχρεούνται να έχουν διδακτορικό δίπλωμα (Ph.D). Αντί αυτού όμως υποχρεούνται να έχουν πολυετή (πχ > 5 χρόνια) ερευνητική ενασχόληση σε αναγνωρισμένο ερευνητικό κέντρο του εξωτερικού. Θεσμοθετούνται προσωποπαγείς θέσεις Καθηγητών στα ΑΕΙ (ENDOWED CHAIRS) μετά από εισήγηση του ΔΣ της Σχολής/Τμήματος προς την Πρυτανεία και το . Οι Καθηγητές αυτοί υποστηρίζονται από χορηγίες Ιδρυμάτων και Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου, συμμετέχουν στο διδακτικό και ερευνητικό έργο του Ιδρύματος αλλά δεν έχουν το δικαίωμα του . Οι θέσεις αυτές δεν χρηματοδοτούνται από τις τακτικές πιστώσεις των ΑΕΙ. Τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (ΜΠΣ) οργανώνονται από τις Σχολές/Τμήματα και όχι από μέλη ΔΕΠ. Ο μέγιστος αριθμός ΜΠΣ καθορίζεται σε ένα (1) ανά Τομέα της αντίστοιχης Σχολής/ Τμήματος. Θεσμοθετείται η λειτουργία Αγγλόφωνων Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών (ΜΠΣ) στις Σχολές/Τμήματα των ΑΕΙ μετά από εισήγηση των ΔΣ των Σχολών/Τμημάτων, τη σύμφωνη γνώμη της Συγκλήτου προς το και αιτιολογημένη πρόταση του προς το Υπουργείο Παιδείας. Τα ξενόγλωσσα ΜΠΣ λειτουργούν με αλλοδαπούς φοιτητές. Θεσμοθετείται η λειτουργία Αγγλόφωνων Σχολών/Τμημάτων στα ΑΕΙ μετά από εισήγηση των ΔΣ των Σχολών/Τμημάτων, τη σύμφωνη γνώμη της Συγκλήτου προς το και αιτιολογημένη πρόταση του προς το Υπουργείο Παιδείας. Τα ξενόγλωσσα ΜΠΣ λειτουργούν με αλλοδαπούς φοιτητές.