ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αλλοιώνει τον ιδρυτικό χαρακτήρα (1929) της αποστολής των Πειραματικών Σχολείων, από τους εμπνευσμένους εισηγητές & δασκάλους Αλέξανδρο Δελμούζο & Νικόλαο Εξαρχόπουλο .
Eκ της λειτουργίας τους, οι μαθητές επιλέγονται με κλήρωση, ώστε το μαθητικό δυναμικό να μην είναι διαφορετικό από το αντίστοιχο μέσο επίπεδο των σχολείων της χώρας (μαθητές διαφορετικών ικανοτήτων, επιτυχιών και δυσκολιών).
Παρακάτω περιγράφεται καλύτερα και πιο εύστοχα ο λόγος για τον οποίο πιστεύω ότι πρέπει να διατηρηθεί η διασύνδεση του ΠΣΠΘ σε όλες τις βαθμίδες:
Απόσπασμα από την Τροπολογία της κας Κεραμέως (τότε Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ -2015) για την αναγκαιότητα συνέχισης της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών που φοιτούν στα Πειραματικά Δημοτικά στην επόμενη βαθμίδα.
« Στόχος της Τροπολογίας, που έγινε δεκτή από το αρμόδιο Υπουργείο, είναι η διασφάλιση της συνέχισης της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών αυτών χωρίς να διασκορπίζονται σε πολλές σχολικές μονάδες, αλλά και η δυνατότητα τόσο για το Πειραματικά Γυμνάσια όσο και για τα Πειραματικά Δημοτικά να αναπτύξουν παράλληλες διδακτικές προσεγγίσεις σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, επιτελώντας με τον τρόπο αυτόν καλύτερα το ρόλο τους» .
Την Τροπολογία συνυπέγραψαν οι Βουλευτές: Νίκη Κεραμέως,Γεώργιος Κουμουτσάκος,Σίμος Κεδίκογλου,Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής κ.α.
Συμφωνώντας απόλυτα με την τοποθέτησή σας , ευελπιστώ να μην αναιρέσετε τον εαυτό σας & να ισχύσει το ίδιο για το ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Υπάρχει ένα συμβόλαιο σε όλες τις πράξεις της κοινωνικής ζωής.
Όταν ένας άνθρωπος ή μια οικογένεια προγραμματίζουν τη ζωή τους με βάση τους κανόνες που έχει καθορίσει η πολιτεία, δεν μπορεί να αλλάζουν αυτοί οι κανόνες στην πορεία και στη διαδικασία πριν ολοκληρωθεί κάτι.
Τα παιδιά του ΠΣΠΘ είχαν μπει στην κλήρωση, με τη ρητή διαβεβαίωση της πολιτείας εν γένει -ανεξάρτητα από κυβερνήσεις-, θα προχωρήσουν από τη μια βαθμίδα στην άλλη χωρίς εξετάσεις και θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους χωρίς εξετάσεις.
Πώς νομιμοποιείται κάθε κυβέρνηση, ξαφνικά να λέει σε αυτά τα παιδιά ότι «μπήκατε μεν με αυτούς τους κανόνες, αλλά εμείς αλλάζουμε τους κανόνες, βάζουμε εξετάσεις και πιθανόν να βρεθείτε έξω από το σχολείο, όχι γιατί δεν είστε καλοί, αλλά γιατί κάποιοι άλλοι είναι καλύτεροι» , καταργώντας την αρχή περί ασφάλειας δικαίου.
Από την άλλη το νομοσχέδιο δεν ξεκαθαρίζει με ποια κριτήρια μετατρέπεται ένα Πειραματικό σε Πρότυπο.
Δεν υπάρχει καμία διευκρίνιση στην αιτιολογική έκθεση .
Αυτό που περιμένουμε από τους πολιτικούς είναι να φτιάξουν ένα πλαίσιο ανεξαρτησίας θεσμών και κανόνων, αφήνοντας στην άκρη τα μικροκομματικά συμφέροντα προς όφελος των παιδιών της χώρας μας.
Για όλους τους παραπάνω λόγους:
ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΣΠΘ) ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΣΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 13 ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ (διασύνδεση τριών βαθμίδων Πειραματικών Σχολείων των Πανεπιστημίων)
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αλλοιώνει τον ιδρυτικό χαρακτήρα (1929) της αποστολής των Πειραματικών Σχολείων, από τους εμπνευσμένους εισηγητές & δασκάλους Αλέξανδρο Δελμούζο & Νικόλαο Εξαρχόπουλο . Eκ της λειτουργίας τους, οι μαθητές επιλέγονται με κλήρωση, ώστε το μαθητικό δυναμικό να μην είναι διαφορετικό από το αντίστοιχο μέσο επίπεδο των σχολείων της χώρας (μαθητές διαφορετικών ικανοτήτων, επιτυχιών και δυσκολιών). Παρακάτω περιγράφεται καλύτερα και πιο εύστοχα ο λόγος για τον οποίο πιστεύω ότι πρέπει να διατηρηθεί η διασύνδεση του ΠΣΠΘ σε όλες τις βαθμίδες: Απόσπασμα από την Τροπολογία της κας Κεραμέως (τότε Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ -2015) για την αναγκαιότητα συνέχισης της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών που φοιτούν στα Πειραματικά Δημοτικά στην επόμενη βαθμίδα. « Στόχος της Τροπολογίας, που έγινε δεκτή από το αρμόδιο Υπουργείο, είναι η διασφάλιση της συνέχισης της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών αυτών χωρίς να διασκορπίζονται σε πολλές σχολικές μονάδες, αλλά και η δυνατότητα τόσο για το Πειραματικά Γυμνάσια όσο και για τα Πειραματικά Δημοτικά να αναπτύξουν παράλληλες διδακτικές προσεγγίσεις σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, επιτελώντας με τον τρόπο αυτόν καλύτερα το ρόλο τους» . Την Τροπολογία συνυπέγραψαν οι Βουλευτές: Νίκη Κεραμέως,Γεώργιος Κουμουτσάκος,Σίμος Κεδίκογλου,Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής κ.α. Συμφωνώντας απόλυτα με την τοποθέτησή σας , ευελπιστώ να μην αναιρέσετε τον εαυτό σας & να ισχύσει το ίδιο για το ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Υπάρχει ένα συμβόλαιο σε όλες τις πράξεις της κοινωνικής ζωής. Όταν ένας άνθρωπος ή μια οικογένεια προγραμματίζουν τη ζωή τους με βάση τους κανόνες που έχει καθορίσει η πολιτεία, δεν μπορεί να αλλάζουν αυτοί οι κανόνες στην πορεία και στη διαδικασία πριν ολοκληρωθεί κάτι. Τα παιδιά του ΠΣΠΘ είχαν μπει στην κλήρωση, με τη ρητή διαβεβαίωση της πολιτείας εν γένει -ανεξάρτητα από κυβερνήσεις-, θα προχωρήσουν από τη μια βαθμίδα στην άλλη χωρίς εξετάσεις και θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους χωρίς εξετάσεις. Πώς νομιμοποιείται κάθε κυβέρνηση, ξαφνικά να λέει σε αυτά τα παιδιά ότι «μπήκατε μεν με αυτούς τους κανόνες, αλλά εμείς αλλάζουμε τους κανόνες, βάζουμε εξετάσεις και πιθανόν να βρεθείτε έξω από το σχολείο, όχι γιατί δεν είστε καλοί, αλλά γιατί κάποιοι άλλοι είναι καλύτεροι» , καταργώντας την αρχή περί ασφάλειας δικαίου. Από την άλλη το νομοσχέδιο δεν ξεκαθαρίζει με ποια κριτήρια μετατρέπεται ένα Πειραματικό σε Πρότυπο. Δεν υπάρχει καμία διευκρίνιση στην αιτιολογική έκθεση . Αυτό που περιμένουμε από τους πολιτικούς είναι να φτιάξουν ένα πλαίσιο ανεξαρτησίας θεσμών και κανόνων, αφήνοντας στην άκρη τα μικροκομματικά συμφέροντα προς όφελος των παιδιών της χώρας μας. Για όλους τους παραπάνω λόγους: ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΣΠΘ) ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΣΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 13 ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ (διασύνδεση τριών βαθμίδων Πειραματικών Σχολείων των Πανεπιστημίων)