Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
στο νομοσχέδιο του Υπουργείο Παιδείας αναφέρεται ότι σκοπός αυτού είναι η συνέχιση του θεσμού των Πειραματικών Σχολείων και η ενίσχυση του ρόλου και της λειτουργίας αυτών. Απορίας άξιον ωστόσο είναι η πρόθεση διάσπασης συνδεδεμένων βαθμίδων Πειραματικών Σχολείων και η μετατροπή κάποιων εξ αυτών σε Πρότυπα Σχολεία.
Ποιός είναι ο λόγος αποχαρακτηρισμού ιστορικών σχολείων, όπως το ΠΣΠΘ, το ΠΣΠΑ και το ΠΣΠΠ - στα οποία υφίσταται συνέχεια στην Πειραματική διδασκαλία από τις πρώτες βαθμίδες έως και το τέλος του Λυκείου - και η μετατροπή τους σε κάτι διαφορετικό από αυτό που τόσα χρόνια υπηρετούν;
Στις εγκαταστάσεις του ιστορικού ΠΣΠΘ συστεγάζονται όλες οι βαθμίδες, το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Πόσο παράδοξο είναι να αποχαρακτηριστούν κάποιες εξ αυτών και να βρίσκονται κάτω από την ίδια στέγη τέσσερα διαφορετικά σχολεία; Πειραματικό Νηπιαγωγείο συνδεδεμένο με το Πειραματικό Δημοτικό και μη συνδεδεμένα με κάποια άλλη βαθμίδα Πρότυπο Γυμνάσιο και Πρότυπο Λύκειο.
Ένα σύστημα παιδείας που θέλει να εξελιχθεί και να εκσυγχρονιστεί, οφείλει να απορρίψει την αναχρονιστική μέθοδο των εξετάσεων για την "αξιολόγηση" μαθητών. Μέσα σε λίγες ώρες, ποιός πρέπει να κρίνεται και ποιός μπορεί να κρίνει κάποιον για το σύνολο της εκπαίδευσης και της γενικής παιδείας που έχει λάβει;
Ειδικότερα δε όσον αφορά ένα συνδεδεμένο Πειραματικό Σχολείο, η εφαρμογή εξετάσεων στο τέλος του Δημοτικού για την είσοδο στο - έως τώρα - συνδεδεμένο με αυτό Γυμνάσιο, υποβαθμίζει κάθε έννοια Πειραματικής εκπαίδευσης, που όπως διατείνεται το Υπουργείο θέλει να ενισχύσει, διότι εκ των πραγμάτων τουλάχιστον οι δύο τελευταίες χρονιές του δημοτικού θα μετατραπούν σε χρονιές προετοιμασίας εξετάσεων και όχι συνέχειας εφαρμογής πειραματικών μεθόδων διδασκαλίας.
Ο αείμνηστος Αλέξανδρος Δελμούζος, ιδρυτής του ΠΣΠΘ, ως πρωτοπόρος δάσκαλος πρότεινε στους συναδέλφους του τη διδασκαλία με επίκεντρο το μαθητή και όχι τη διδακτέα ύλη. Αυτό είναι το Αξίωμα της Πειραματικής Εκπαίδευσης και αυτό πρέπει να υπηρετούν όλες οι αλλαγές και τροποποιήσεις.
Με εκτίμηση,
Γρηγόριος Σαπουντζής
Ναταλία Σολεμετζίδου.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, στο νομοσχέδιο του Υπουργείο Παιδείας αναφέρεται ότι σκοπός αυτού είναι η συνέχιση του θεσμού των Πειραματικών Σχολείων και η ενίσχυση του ρόλου και της λειτουργίας αυτών. Απορίας άξιον ωστόσο είναι η πρόθεση διάσπασης συνδεδεμένων βαθμίδων Πειραματικών Σχολείων και η μετατροπή κάποιων εξ αυτών σε Πρότυπα Σχολεία. Ποιός είναι ο λόγος αποχαρακτηρισμού ιστορικών σχολείων, όπως το ΠΣΠΘ, το ΠΣΠΑ και το ΠΣΠΠ - στα οποία υφίσταται συνέχεια στην Πειραματική διδασκαλία από τις πρώτες βαθμίδες έως και το τέλος του Λυκείου - και η μετατροπή τους σε κάτι διαφορετικό από αυτό που τόσα χρόνια υπηρετούν; Στις εγκαταστάσεις του ιστορικού ΠΣΠΘ συστεγάζονται όλες οι βαθμίδες, το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Πόσο παράδοξο είναι να αποχαρακτηριστούν κάποιες εξ αυτών και να βρίσκονται κάτω από την ίδια στέγη τέσσερα διαφορετικά σχολεία; Πειραματικό Νηπιαγωγείο συνδεδεμένο με το Πειραματικό Δημοτικό και μη συνδεδεμένα με κάποια άλλη βαθμίδα Πρότυπο Γυμνάσιο και Πρότυπο Λύκειο. Ένα σύστημα παιδείας που θέλει να εξελιχθεί και να εκσυγχρονιστεί, οφείλει να απορρίψει την αναχρονιστική μέθοδο των εξετάσεων για την "αξιολόγηση" μαθητών. Μέσα σε λίγες ώρες, ποιός πρέπει να κρίνεται και ποιός μπορεί να κρίνει κάποιον για το σύνολο της εκπαίδευσης και της γενικής παιδείας που έχει λάβει; Ειδικότερα δε όσον αφορά ένα συνδεδεμένο Πειραματικό Σχολείο, η εφαρμογή εξετάσεων στο τέλος του Δημοτικού για την είσοδο στο - έως τώρα - συνδεδεμένο με αυτό Γυμνάσιο, υποβαθμίζει κάθε έννοια Πειραματικής εκπαίδευσης, που όπως διατείνεται το Υπουργείο θέλει να ενισχύσει, διότι εκ των πραγμάτων τουλάχιστον οι δύο τελευταίες χρονιές του δημοτικού θα μετατραπούν σε χρονιές προετοιμασίας εξετάσεων και όχι συνέχειας εφαρμογής πειραματικών μεθόδων διδασκαλίας. Ο αείμνηστος Αλέξανδρος Δελμούζος, ιδρυτής του ΠΣΠΘ, ως πρωτοπόρος δάσκαλος πρότεινε στους συναδέλφους του τη διδασκαλία με επίκεντρο το μαθητή και όχι τη διδακτέα ύλη. Αυτό είναι το Αξίωμα της Πειραματικής Εκπαίδευσης και αυτό πρέπει να υπηρετούν όλες οι αλλαγές και τροποποιήσεις. Με εκτίμηση, Γρηγόριος Σαπουντζής Ναταλία Σολεμετζίδου.