ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η εφαρμογή ενός τέτοιου είδους εκπαιδευτικού νομοσχεδίου, όσον αφορά τουλάχιστον στην εφαρμογή του Άρθρου 13 θα έχει σοβαρά αρνητικές επιπτώσεις διότι:
Ανατρέπεται ο σκοπός ίδρυσης των Πειραματικών σχολείων. καταργώνταςτον πειραματικότους χαρακτήρας, που βασίζεται στην ανάπτυξη ερευνητικών και δημιουργικών δράσεων, στον σχεδιασμό και την δοκιμή πειραματικών παιδαγωγικών μεθόδων και καινοτομιών για την εκπαίδευση με νέα διδακτικά εργαλεία, ώστε στη συνέχεια να διαχυθούν καθολικά σε όλα τα σχολεία της επικράτειας ως παραδείγματα καλής πρακτικής ή να επανασχεδιαστούν και να δοκιμαστούν εκ νέου.
Εμποδίζεται η εξαγωγή αξιοποιήσιμων συμπερασμάτων για την χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής, αφού με την κατάργηση της διασύνδεσης των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης, η συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων που παράγουν τα πειραματικά σχολεία θα διακοπεί απότομα και όλη αυτή η συσσωρευμένη γνώση δεν θα μπορεί να αξιοποιηθεί.
Απαξιώνεται το έργο και την εκπαιδευτική διαδικασία που έχει ήδη επιτελεστεί στα σχολεία αυτά, αφού καταλύονται δεσμοί και σχέσεις της δημιουργηθείσας μαθητικής κοινότητας, ανακόπτεται η μαθησιακή εξέλιξη (των λιγότερο «δυνατών» και προνομιούχων) μαθητών και καταργείται η δυνατότητα ολιστικής αντίληψης και ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού σχεδιασμού στο σύνολο της βασικής εκπαίδευσης. Μοιραία οι τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου μετατρέπονται σε τμήματα προετοιμασίας των μαθητών για τις εισαγωγικές εξετάσεις της επόμενης βαθμίδας.
Προσθέτει έντονη ψυχολογική επιβάρυνσηεπιβάλλοντας οι μαθητές που φοιτούν στα πειραματικά αυτά σχολεία στην περίπτωση που δεν καταφέρουν να περάσουν στις τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο την ποινή της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος, η μέγιστη των ποινών για έναν μαθητή. Το ψυχολογικό κόστος για τους μαθητές αυτούς θα είναι τεράστιο.
Βάσει των παραπάνω προτείνω: NΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ τα Πειραματικά Σχολεία(Π.Σ.Π.Θ., Π.Σ.Π.Α., και Π.Σ.Π.Π.) ΩΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ, ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥΣ.
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η εφαρμογή ενός τέτοιου είδους εκπαιδευτικού νομοσχεδίου, όσον αφορά τουλάχιστον στην εφαρμογή του Άρθρου 13 θα έχει σοβαρά αρνητικές επιπτώσεις διότι: Ανατρέπεται ο σκοπός ίδρυσης των Πειραματικών σχολείων. καταργώνταςτον πειραματικότους χαρακτήρας, που βασίζεται στην ανάπτυξη ερευνητικών και δημιουργικών δράσεων, στον σχεδιασμό και την δοκιμή πειραματικών παιδαγωγικών μεθόδων και καινοτομιών για την εκπαίδευση με νέα διδακτικά εργαλεία, ώστε στη συνέχεια να διαχυθούν καθολικά σε όλα τα σχολεία της επικράτειας ως παραδείγματα καλής πρακτικής ή να επανασχεδιαστούν και να δοκιμαστούν εκ νέου. Εμποδίζεται η εξαγωγή αξιοποιήσιμων συμπερασμάτων για την χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής, αφού με την κατάργηση της διασύνδεσης των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης, η συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων που παράγουν τα πειραματικά σχολεία θα διακοπεί απότομα και όλη αυτή η συσσωρευμένη γνώση δεν θα μπορεί να αξιοποιηθεί. Απαξιώνεται το έργο και την εκπαιδευτική διαδικασία που έχει ήδη επιτελεστεί στα σχολεία αυτά, αφού καταλύονται δεσμοί και σχέσεις της δημιουργηθείσας μαθητικής κοινότητας, ανακόπτεται η μαθησιακή εξέλιξη (των λιγότερο «δυνατών» και προνομιούχων) μαθητών και καταργείται η δυνατότητα ολιστικής αντίληψης και ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού σχεδιασμού στο σύνολο της βασικής εκπαίδευσης. Μοιραία οι τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου μετατρέπονται σε τμήματα προετοιμασίας των μαθητών για τις εισαγωγικές εξετάσεις της επόμενης βαθμίδας. Προσθέτει έντονη ψυχολογική επιβάρυνσηεπιβάλλοντας οι μαθητές που φοιτούν στα πειραματικά αυτά σχολεία στην περίπτωση που δεν καταφέρουν να περάσουν στις τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο την ποινή της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος, η μέγιστη των ποινών για έναν μαθητή. Το ψυχολογικό κόστος για τους μαθητές αυτούς θα είναι τεράστιο. Βάσει των παραπάνω προτείνω: NΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ τα Πειραματικά Σχολεία(Π.Σ.Π.Θ., Π.Σ.Π.Α., και Π.Σ.Π.Π.) ΩΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ, ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥΣ.