Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων αξιολογήθηκαν, αντιμετωπίζοντας μια δύσκολη εξεταστική διαδικασία, για να εξασφαλίσουν την εισαγωγή τους στην Α’ Γυμνασίου. Τρία χρόνια μετά και αφού ανταποκριθούν με επιτυχία στο απαιτητικό πρόγραμμα του σχολείου τους θα κληθούν να επανεξετασθούν για να έχουν το δικαίωμα να παραμείνουν σ’ αυτό, συνεχίζοντας την φοίτησή τους ως μαθητές Προτύπου Λυκείου. Με μια εξέταση λίγων ωρών κινδυνεύουν να εγκαταλείψουν το γνώριμο σχολικό περιβάλλον τους, να φορτωθούν την ρετσινιά του αποτυχημένου και να ανακόψουν βίαια την πορεία προς τον αρχικό στόχο «τη διαρκή αυτο-βελτίωση των μαθητών, καθώς και τη μεθοδικότερη και συστηματικότερη καλλιέργεια και ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών τους δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων».
Δηλαδή αυτή η εξέταση των λίγων ωρών αμφισβητεί και την αρχική κρίση αλλά και την ετήσια κρίση από αξιολογημένους καθηγητές. Επομένως κάτι φαίνεται να μην λειτούργησε καλά. Αυτή τη δυσλειτουργία του συστήματος θα πληρώσουν οι μαθητές; Άδικο!
Και μια δεύτερη αδικία: «... οι μαθητές, οι οποίοι φοιτούν ήδη σε μία από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ή του Λυκείου (ενός Πειραματικού σχολείου), κατά τον χαρακτηρισμό του σχολείου τους ως Π.Σ., δεν υπόκεινται σε εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, προκειμένου να διασφαλίσουν την παραμονή τους στο σχολείο όπου ήδη φοιτούν». Δηλαδή οι ήδη αξιολογημένοι μαθητές επανεξετάζονται ενώ το τυχαίο δείγμα μαθητών που εισήχθη στο σχολείο με κλήρωση μπορεί να συνεχίσει την φοίτηση σε ένα Πρότυπο Λύκειο άνευ εξετάσεων.
Μήπως πρέπει να αναθεωρήσετε κα Υπουργέ; Μήπως ήρθε ο καιρός να σταματήσουν οι βολές εναντίον των αρίστων μαθητών και να αναζητηθούν λύσεις για τα πραγματικά προβλήματα δυσλειτουργίας αυτών των σχολείων, ανεξαρτήτως πολιτικού κόστους;
Ξεκινήστε την αξιολόγηση από την κορυφή της εκπαιδευτικής πυραμίδας. Αυτό θα εξασφαλίσει την διατήρηση του επιθυμητού υψηλού επιπέδου των μαθητών των Προτύπων σχολείων και όχι οι συνεχόμενες εξετάσεις.
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων αξιολογήθηκαν, αντιμετωπίζοντας μια δύσκολη εξεταστική διαδικασία, για να εξασφαλίσουν την εισαγωγή τους στην Α’ Γυμνασίου. Τρία χρόνια μετά και αφού ανταποκριθούν με επιτυχία στο απαιτητικό πρόγραμμα του σχολείου τους θα κληθούν να επανεξετασθούν για να έχουν το δικαίωμα να παραμείνουν σ’ αυτό, συνεχίζοντας την φοίτησή τους ως μαθητές Προτύπου Λυκείου. Με μια εξέταση λίγων ωρών κινδυνεύουν να εγκαταλείψουν το γνώριμο σχολικό περιβάλλον τους, να φορτωθούν την ρετσινιά του αποτυχημένου και να ανακόψουν βίαια την πορεία προς τον αρχικό στόχο «τη διαρκή αυτο-βελτίωση των μαθητών, καθώς και τη μεθοδικότερη και συστηματικότερη καλλιέργεια και ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών τους δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων». Δηλαδή αυτή η εξέταση των λίγων ωρών αμφισβητεί και την αρχική κρίση αλλά και την ετήσια κρίση από αξιολογημένους καθηγητές. Επομένως κάτι φαίνεται να μην λειτούργησε καλά. Αυτή τη δυσλειτουργία του συστήματος θα πληρώσουν οι μαθητές; Άδικο! Και μια δεύτερη αδικία: «... οι μαθητές, οι οποίοι φοιτούν ήδη σε μία από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ή του Λυκείου (ενός Πειραματικού σχολείου), κατά τον χαρακτηρισμό του σχολείου τους ως Π.Σ., δεν υπόκεινται σε εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, προκειμένου να διασφαλίσουν την παραμονή τους στο σχολείο όπου ήδη φοιτούν». Δηλαδή οι ήδη αξιολογημένοι μαθητές επανεξετάζονται ενώ το τυχαίο δείγμα μαθητών που εισήχθη στο σχολείο με κλήρωση μπορεί να συνεχίσει την φοίτηση σε ένα Πρότυπο Λύκειο άνευ εξετάσεων. Μήπως πρέπει να αναθεωρήσετε κα Υπουργέ; Μήπως ήρθε ο καιρός να σταματήσουν οι βολές εναντίον των αρίστων μαθητών και να αναζητηθούν λύσεις για τα πραγματικά προβλήματα δυσλειτουργίας αυτών των σχολείων, ανεξαρτήτως πολιτικού κόστους; Ξεκινήστε την αξιολόγηση από την κορυφή της εκπαιδευτικής πυραμίδας. Αυτό θα εξασφαλίσει την διατήρηση του επιθυμητού υψηλού επιπέδου των μαθητών των Προτύπων σχολείων και όχι οι συνεχόμενες εξετάσεις.