Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Απόστολος Παπατσίρος | 2 Μαΐου 2020, 22:53
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητή κυρία Υπουργέ, η επαναφορά του μαθήματος των Λατινικών θα αποκαταστήσει την αδικία εις βάρος των ανθρωπιστικών και ειδικότερα των φιλολογικών & νομικών σπουδών, που έγινε πέρυσι με την επιβολή -με καθαρά ιδεολογική πρόθεση- του μαθήματος της Κοινωνιολογίας, το οποίο όμως ανήκει στις λεγόμενες κοινωνικές επιστήμες. Θυμίζω, ότι και στις Δέσμες ακόμα, από το 1982, η Κοινωνιολογία ήταν στην 4η δέσμη, δηλαδή αυτή των κοινωνικών επιστημών, και δεν είχε καμμία σχέση με τις ανθρωπιστικές σπουδές της 3ης δέσμης, η οποία είχε τα Λατινικά απαραιτήτως ως εξεταζόμενο μάθημα. Μάλιστα διδασκόταν από τη Β΄ Λυκείου, ενώ τότε υπήρχε και ποιητικό κείμενο η Αινειάδα του Βιργιλίου... Μάλιστα τότε επειδή η Κοινωνιολογία ήταν ένα μάθημα τυπικής αποστήθισης και δυσνόητο, γρήγορα το αντικατέστησαν με την Πολιτική Οικονομία στην 4η Δέσμη. Τώρα γιατί δηλαδή να επιστρέψει από μια άλλη δέσμη - κατεύθυνση (προσανατολισμό) σπουδών; Πώς τεκμηριώνεται επιστημονικά αυτή η ένταξη σ'ένα εντελώς διαφορετικό πεδίο κι αντικείμενο σπουδών; Ο λόγος είναι προφανής. Ο περιορισμός των κλασσικών γραμμάτων και η έμφαση στις κοινωνικές επιστήμες, όπως αποδεικνύεται και από το πρόγραμμα σπουδών (Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή στο Γ/σιο, Πολιτική Παιδεία, Βασικές Αρχές Κοινωνικές Επιστημών, Σύγχρονος Κόσμος, Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών και βεβαίως Κοινωνιολογία στο Λύκειο). Γι αυτό και κατάργησαν τη γραπτή εξέταση των Αρχαίων Ελληνικών στο Γ/σιο και τη Β' Λυκείου στο τέλος, και -το αδιανόητο και ασυγχώρητο- κατάργησαν την Ιστορία Γενικής Παιδείας στη Γ΄ Λυκείου. Τι χρεία έχομεν άλλων αποδείξεων; Το σχέδιο ήταν προφανές... Την ίδια ώρα όμως, τα αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά οι Ευρωπαίοι τα ενέτασαν στην άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της UNESCO. Ενώ εμείς τα απαξιώναμε συστηματικά & τα εξοβελίζαμε από την εκπαίδευση. Τα Λατινικά δεν "είναι οριακά χρήσιμα για τους φιλολόγους", όπως έλεγε ο τέως Υπουργός Παιδείας, υπάρχουν και σε πολλές άλλες επιστήμες ως απαραίτητη γνώση και προϋπόθεση σπουδών, όπως τη Νομική, τις Διεθνείς Ευρωπαϊκές Σπουδές, τα ξενόγλωσσα τμήματα φιλολογίας, τη Φαρμακολογία, τη Βιολογία, τη Βοτανολογία,...e.t.c Βεβαίως αν επανέλθει το μάθημα, θα πρέπει να διδάσκεται εντελώς διαφορετικά, με περισσότερα και διαφορετικού είδους και ύφους κείμενα, με έμφαση στη γραμματεία, την ιστορία, τον πολιτισμό, τα ήθη, το δίκαιο, τις τέχνες και όχι το Συντακτικό και τη Γραμματική. Αυτά θα πρέπει να εξετάζονται από ένα αδίδακτο κείμενο, που θα επιλέγεται γι αυτό τον σκοπό ειδικά, για να μην υπάρχει απομνημόνευση όλων των συντακτικών φαινομένων από φροντιστήρια ή τυποποίηση της διδασκαλίας κ.λπ. Μετάφραση ας ζητείται σε διασκευασμένες απλές προτάσεις ή λατινικές φράσεις με ιδιαίτερο νόημα και να ζητείται μετά η ερμηνεία τους. Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας. Με την ελπίδα να πράξετε τα δέοντα. Citius, altius, fortius. Απόστολος Παπατσίρος πρόεδρος Συνδέσμου Φιλολόγων Λακωνίας