Στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου δεν είναι καθόλου σαφής η λογική με την οποία καταργείται η διασύνδεση μεταξύ Δημοτικού – Γυμνασίου - Λυκείου στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΠΣΠΘ). Πρόκειται για ιστορικό σχολείο, στο κέντρο της πόλης, στο οποίο συστεγάζονται και συνυπάρχουν οι μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Με την προτεινόμενη αλλαγή η συνθήκη αυτή καταργείται και διασπάται ο ενιαίος παιδαγωγικά επιστημονικά και εκπαιδευτικά χαρακτήρας του σχολείου ενώ φαίνεται ότι δεν θα υπάρχει πλέον κανένα Πειραματικό σχολείο με διασύνδεση μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, στην ουσία, καταργείται και η ιδιότητα του σχολείου αφού η επιστημονική αξιοπιστία του εκάστοτε «πειραματισμού» γίνεται ιδιαιτέρως αμφίβολη˙ το δείγμα των μαθητών παύει να είναι τυχαίο και γίνεται δείγμα τόσο αρίστων όσο και οικονομικά ισχυρότερων.
Από την άλλη, η δημιουργία Προτύπων Σχολείων με επιλογή μαθητών με βάση την αριστεία η οποία μάλιστα επανελέγχεται με εξετάσεις σε τακτά διαστήματα είναι απολύτως θεμιτή και σίγουρα επιθυμητή για τους γονείς και τα παιδιά που το επιλέγουν, ας μη γίνει όμως εις βάρος των υπαρχόντων Πειραματικών σχολείων.
Καλό θα ήταν να διατηρηθεί ο ενιαίος χαρακτήρας του ΠΣΠΘ με παραμονή της διασύνδεσης μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων και να ιδρυθούν νέα Πρότυπα Σχολεία.
Στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου δεν είναι καθόλου σαφής η λογική με την οποία καταργείται η διασύνδεση μεταξύ Δημοτικού – Γυμνασίου - Λυκείου στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΠΣΠΘ). Πρόκειται για ιστορικό σχολείο, στο κέντρο της πόλης, στο οποίο συστεγάζονται και συνυπάρχουν οι μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Με την προτεινόμενη αλλαγή η συνθήκη αυτή καταργείται και διασπάται ο ενιαίος παιδαγωγικά επιστημονικά και εκπαιδευτικά χαρακτήρας του σχολείου ενώ φαίνεται ότι δεν θα υπάρχει πλέον κανένα Πειραματικό σχολείο με διασύνδεση μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, στην ουσία, καταργείται και η ιδιότητα του σχολείου αφού η επιστημονική αξιοπιστία του εκάστοτε «πειραματισμού» γίνεται ιδιαιτέρως αμφίβολη˙ το δείγμα των μαθητών παύει να είναι τυχαίο και γίνεται δείγμα τόσο αρίστων όσο και οικονομικά ισχυρότερων. Από την άλλη, η δημιουργία Προτύπων Σχολείων με επιλογή μαθητών με βάση την αριστεία η οποία μάλιστα επανελέγχεται με εξετάσεις σε τακτά διαστήματα είναι απολύτως θεμιτή και σίγουρα επιθυμητή για τους γονείς και τα παιδιά που το επιλέγουν, ας μη γίνει όμως εις βάρος των υπαρχόντων Πειραματικών σχολείων. Καλό θα ήταν να διατηρηθεί ο ενιαίος χαρακτήρας του ΠΣΠΘ με παραμονή της διασύνδεσης μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων και να ιδρυθούν νέα Πρότυπα Σχολεία.