Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΓΚΕΛΤΗΣ | 2 Μαΐου 2020, 22:15
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επιθυμώ να εκφράσω σθεναρά την αντίθεσή μου στην κατάργηση της κοινωνιολογίας από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Αρχικά, ο σχεδιασμός αυτός θα εξαφανίσει τις κοινωνικές επιστήμες από την εκπροσώπησή τους στο σύστημα εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο εξοβελισμός αυτός στερείται λογικής και επιστημονικής θεμελίωσης. Μολονότι η συντριπτική πλειονότητα των τμημάτων του προσανατολισμού αυτού αφορά τμήματα που οι κοινωνιολογικές γνώσεις είναι απαραίτητες, η πολιτική ηγεσία αφαιρεί δίχως επαρκή τεκμηρίωση την κοινωνιολογία. Ο υποψήφιος του εν λόγω προσανατολισμού με την εξέτασή του στην κοινωνιολογία αποδεικνύει ότι φέρει τις στοιχειώδεις γνώσεις του κόσμου που τον περιβάλλει. Αποδεικνύει δηλαδή (απολύτως ενδεικτική η απαρίθμηση) ότι: 1. μπορεί να κατανομάσει τους κοινωνικούς μετασχηματισμούς που σημάδεψαν την ανθρώπινη εξέλιξη 2. μπορεί να αναγνωρίσει τη σημασία κομβικών ιστορικών διεργασιών όπως η βιομηχανική και η γαλλική επανάσταση 3. μπορεί να συγκρίνει, αλλά και να αποτιμήσει τον τρόπο που διεθνώς αναγνωρισμένοι στοχαστές προσέγγισαν την κοινωνική δομή και αλλαγή. 4. είναι ενήμερος για τα κοινωνικά προβλήματα και τις προσπάθειες που καταβάλλονται για την επίλυσή τους 5. γνωρίζει θεμελιώδη στοιχεία του δημοκρατικού πολιτεύματος. 6. έχει εμβαπτιστεί στην κοινωνιολογική φαντασία και μπορεί να αναδείξει τους πολλαπλούς παράγοντες που συνυφαίνονται στην προσέγγιση ενός γεγονότος. Επιπλέον, αφαιρείται μια από τις - ήδη περιορισμένες - δυνατότητες των κοινωνικών και πολιτικών επιστημόνων για ένταξη στην αγορά εργασίας σε τομέα συναφή με τις σπουδές του. Η αιφνίδια, δίχως επαρκή συζήτηση και τεκμηρίωση αφαίρεση του μαθήματος από τις πανελλήνιες εύλογα μπορεί να θεωρηθεί ως μικροπολιτικός ρεβανσισμός. Η κοινωνιολογία αγαπήθηκε και κινητοποίησε το μαθητικό σώμα. Είναι απολύτως γόνιμο οι μαθητές να ωφελούνται τόσο από τις γνώσεις των φιλολόγων όσο και των κοινωνιολόγων στον κοπιώδη δρόμο προς την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Οι κοινωνικοί επιστήμονες έχουν μια βαθιά δίψα να εργαστούν και να επιστρέψουν στην κοινωνία τις γνώσεις που έλαβαν. Επιθυμούν να στηρίξουν την εκπαίδευση της χώρας και να αγωνιστούν για μια ποιοτική εκπαίδευση. Η κυβέρνηση οφείλει να αξιοποιήσει το επιστημονικό και παιδαγωγικό δυναμικό της και να αποσύρει τη διάταξη αυτή. Εν καιρώ, να πράξει τα δέοντα για τη συγγραφή νέου επιστημονικού εγχειριδίου και την επιμόρφωση των κοινωνιολόγων. Είναι άδικο να εξορίζονται χιλιάδες επιστήμονες από την εκπαίδευση εν καιρώ κοινωνικής και οικονομικής κρίσης.