Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Δ. Α. | 2 Μαΐου 2020, 23:02
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώ εξαιρετικά σημαντική τη επαναφορά των Λατινικών στο πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου. Για τη χρησιμότητά τους στις ανθρωπιστικές επιστήμες έχουν γίνει ήδη πολλές και σωστές επισημάνσεις. Θα ήθελα να κάνω μόνο δύο παρατηρήσεις: α. θεωρώ ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος εξέτασης των λατινικών και συνεπώς η ύλη και ο τρόπος διδασκαλίας. Η λατινική γραμματεία, όπως και η αρχαία ελληνική, περιέχει πληθώρα αναφορών σε αξίες, αρχές, ιδανικά, με τα οποία πρέπει να έρθει σε επαφή ο μαθητής του λυκείου αλλά είναι δύσκολο με τα τωρινά δεδομένα. Β. Δεν κατανοώ τη χρησιμότητα της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος, με δεδομένο ότι πολλές από τις θεματικές του ενότητες διδάσκονται ήδη στο Γυμνάσιο και στην Α και Β Λυκείου μέσω των μαθημάτων της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής και της Πολιτικής Παιδείας. Θεωρώ όμως αναγκαία τη διατήρησή του ως μάθημα γενικής παιδείας, καθώς περιλαμβάνει θεματικές ενότητες οι οποίες διδάσκονται από την Α λυκείου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και εξετάζονται πανελλαδικά. Θα μπορούσε συνεπώς βοηθήσει ιδιαίτερα τους μαθητές στην καλύτερη διαχείριση των συγκεκριμένων θεματικών και να ενισχύσει τις γνώσεις τους.