Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Πούλια Παπαδοπούλου | 2 Μαΐου 2020, 23:37
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είμαι εκπαιδευτικός ΠΕ78. Με μεγάλη λύπη και αγωνία παρακολουθώ τις δηλώσεις του Υπουργείου σχετικά με την επαναφορά των Λατινικών και την κατάργηση της Κοινωνιολογίας. Λυπάμαι γιατί βλέπω ότι όσα χρόνια και αν περάσουν, όσες μεταρρυθμίσεις και αν γίνουν στο χώρο της εκπαίδευσης κανείς δεν αντιμετωπίζει την παιδεία αυτού του τόπου ανεξάρτητα από κομματικές θέσεις και αντιπαραθέσεις. Άμεση απόδειξη αποτελεί η κατάργηση ενός γνωστικού αντικειμένου από τις πανελλήνιες εξετάσεις χωρίς να του δοθεί ο χρόνος και η ευκαιρία να φανεί η απολεσματικότητά του. Χωρίς καμιά αιτιολόγηση. Σε μια χρονική στιγμή που η χώρα και οι αυριανοί πολίτες της θα χρειαστούν όσο ποτέ την πολύτιμη βοήθειά της για να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν τις συνεχώς μεταβαλλόμενες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες. Γιατί πανελλαδικώς εξεταζόμενο και όχι γενικής παιδείας όπως ήταν τόσα χρόνια; Επειδή μόνο με τη συστηματική και σε βάθος μελέτη της κοινωνιολογίας μπορεί ο μαθητής να αφομοιώσει και να επεξεργαστεί κριτικά θεματικές ενότητες οι οποίες αποτελούν χρήσιμα εφόδια όχι μόνο για τη συνέχιση των σπουδών του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (μην ξεχνάμε ότι η πλειονότητα των τμημάτων, 183 εξ αυτών, διδάσκουν την Κοινωνιολογία ως προαπαιτούμενο ή επιλεγόμενο μάθημα), αλλά και για το μάθημα της έκθεσης στο οποίο λειτουργεί συμπληρωματικά. Η αγωνία μου είναι μεγάλη για την τύχη τόσων συναδέλφων αναπληρωτών που θα χάσουν τη δουλειά τους αλλά και μόνιμων που θα αναγκαστούν πάλι να πηγαίνουν σε δύο και τρία σχολεία για να συμπληρώσουν ωράριο, εξαντλημένοι οικονομικά, σωματικά και με κίνδυνο πολλές φορές τη ζωή τους ταξιδεύοντας σε πολύ δύσκολες συνθήκες (δείτε πόσοι εκπαιδευτικοί έχουν χάσει τη ζωή τους στο δρόμο για τη δουλειά τους). Εύχομαι ότι το Υπουργείο θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέγουν σε ποιο μάθημα θα εξεταστούν.