Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Πολύβιος | 2 Μαΐου 2020, 23:38
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το μάθημα της Κοινωνιολογίας: Το κόψιμο του μαθήματος της Κοινωνιολογίας δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια εκδήλωση ρεβανσισμού προς μια ολόκληρη επιστήμη και μια επαγγελματική-επιστημονική ομάδα, η οποία έχει λαϊκιστικά στοχοποιηθεί και ταυτιστεί σαν εχθρός της Ν.Δ. Γίνεται αφαίρεση του μαθήματος, χωρίς καν να περάσει εύλογος χρόνος από τότε που εισήχθηκε ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Γίνεται αφαίρεση χωρίς καν να υπάρξει κάποια ανατροφοδότηση από τη σχολική κοινότητα και τις επιστημονικές επιτροπές. Γίνεται αφαίρεση χωρίς να στοιχειοθετηθεί, ούτε με μισή γραμμή στην αιτιολογική έκθεση του νόμου, για ποιούς συγκεκριμένους λόγους το Υπουργείο προβαίνει σε αυτή την απόφαση. Η αδιαλλαξία και η ιδεοληψία του Υπουργείου φαίνονται ξεκάθαρα, αν μελετήσει κανείς τις προειλημμένες αποφάσεις της Ν.Δ. για την κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας, ενόσω βρισκόταν στην αντιπολίτευση. Ακριβώς πριν ένα χρόνο, η Ν.Δ. εξαπέλυε μύδρους όταν αποφασιζόταν η ενίσχυση των κοινωνικών επιστημών στο Λύκειο. Το σχέδιο νόμου που «τελειώνει» τις κοινωνικές επιστήμες από το Λύκειο είναι βαθύτατα αντιεπιστημονικό γιατί: Αφαιρεί τη δυνατότητα εκπαίδευσης και προπαρασκευής στις κοινωνικές επιστήμες σε μελλοντικούς φοιτητές μιας πληθώρας Ακαδημαϊκών Τμημάτων (Τμήματα Κοινωνιολογίας, Ψυχολογίας, Πολιτικών Επιστημών, Οικονομικών, Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Κοινωνικής Πολιτικής, Κοινωνικής Εργασίας, Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης, Νομικής, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, και πολλών άλλων). Η συντριπτική πλειοψηφία των Ακαδημαϊκών Τμημάτων του Πρώτου Επιστημονικού Πεδίου έχουν άμεση σχέση με τις κοινωνικές επιστήμες ή έστω διαθέτουν ένα σημαντικό αριθμό μαθημάτων κοινωνικών επιστημών στο πρόγραμμά σπουδών τους. Η περιθωριοποίηση του μαθήματος και ίσως άλλων όμορων μαθημάτων, θα δημιουργήσει έντονο πρόβλημα επαγγελματικού και επιστημονικού προσανατολισμού στους υποψήφιους φοιτητές. Και τούτο διότι πολλοί μαθητές δεν θα διαθέτουν επαρκή γνώση του επιστημονικού αντικειμένου το οποίο καλλιεργείται από πληθώρα Ακαδημαϊκών Τμημάτων που θα κληθούν να επιλέξουν στο μηχανογραφικό τους. Η επιστημονική προσέγγιση και μελέτη των κοινωνικών φαινομένων δημιουργεί ευαισθητοποιημένους μελλοντικούς πολίτες και καλλιεργεί τον κριτικό, συνθετικό και αναλυτικό στοχασμό. Η διαλεκτική σκέψη κατέχει κεντρική θέση στον κοινωνιολογικό στοχασμό και συνδέει απευθείας την Κοινωνιολογία με την Πλατωνική και την Καντιανή Φιλοσοφία. Η Κοινωνιολογία παρέχει πολλαπλά εργαλεία κατανόησης της ατομικής κατάστασης αλλά και του κοινωνικού κόσμου που είναι απαραίτητα για τον πολίτη του 21ου αιώνα. Η Κοινωνιολογία βάζει σε ένα πλαίσιο και σε μια προοπτική τα επιχειρήματα και τις ιδέες που χρησιμοποιούν οι μαθητές στο μάθημα της Έκθεσης.