Σύμφωνα με το άρθρο 56 με τίτλο «Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄», παρ. 10 «Ειδικά για το σχολικό έτος 2020-2021: … γ) με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να προβλέπεται ότι η εισαγωγή των μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία δεν υπόκειται σε εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων.»…, αναδεικνύεται η πιθανή βούληση του νομοθέτη για τροποποίηση της διαδικασίας εισαγωγής στην Α Γυμνασίου των Προτύπων Σχολείων για τη σχολική χρονιά 2020-2021.
Η όποια απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας περί εισαγωγής των μαθητών/τριών σε Πρότυπα Σχολεία χωρίς εξετάσεις, -αλλά πιθανόν με κλήρωση μεταξύ των παιδιών βάσει της βαθμολογίας τους στο σχολείο-, σε συνδυασμό με το γεγονός, ότι αποτελεί κοινό τόπο η μη αυστηρή τήρηση της βαθμολογικής κλίμακας, καθώς οι μαθητές/τριες παίρνουν εύκολα υψηλούς βαθμούς, έρχεται σε πλήρη αντίφαση με την υποτιθέμενη βούληση των ιθυνόντων του Υπουργείου Παιδείας προς αναζήτηση τρόπων για την επαναφορά της αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών/τριών και ενδυνάμωσης της «αριστείας».
Μια τέτοια πολιτική επιλογή θα αποτελέσει πρωτίστως απαξίωση του θεσμού, στρέβλωση του υγιούς ανταγωνισμού, αβίαστη αναπαραγωγή ενός παραδοσιακού μοντέλου χαμηλής έντασης γνώσης και υποβιβασμός του σημαντικότατου αυτού θέματος σε απλό «γραφειοκρατικό» ζήτημα.
Η εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πρότυπα Σχολεία μέσω της διεξαγωγής εξετάσεων καθίσταται κρίσιμο προαπαιτούμενο, προκειμένου να διατηρήσουν τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους, αλλά και την παιδαγωγική τους εγκυρότητα και αξιοπιστία.
Εξάλλου, μπορεί πολύ απλά να μετατεθεί αργότερα η ημερομηνία των εξετάσεων, ακόμη και προς το τέλος του Αυγούστου ή και στις αρχές του Σεπτέμβρη.
Σύμφωνα με το άρθρο 56 με τίτλο «Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄», παρ. 10 «Ειδικά για το σχολικό έτος 2020-2021: … γ) με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να προβλέπεται ότι η εισαγωγή των μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία δεν υπόκειται σε εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων.»…, αναδεικνύεται η πιθανή βούληση του νομοθέτη για τροποποίηση της διαδικασίας εισαγωγής στην Α Γυμνασίου των Προτύπων Σχολείων για τη σχολική χρονιά 2020-2021. Η όποια απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας περί εισαγωγής των μαθητών/τριών σε Πρότυπα Σχολεία χωρίς εξετάσεις, -αλλά πιθανόν με κλήρωση μεταξύ των παιδιών βάσει της βαθμολογίας τους στο σχολείο-, σε συνδυασμό με το γεγονός, ότι αποτελεί κοινό τόπο η μη αυστηρή τήρηση της βαθμολογικής κλίμακας, καθώς οι μαθητές/τριες παίρνουν εύκολα υψηλούς βαθμούς, έρχεται σε πλήρη αντίφαση με την υποτιθέμενη βούληση των ιθυνόντων του Υπουργείου Παιδείας προς αναζήτηση τρόπων για την επαναφορά της αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών/τριών και ενδυνάμωσης της «αριστείας». Μια τέτοια πολιτική επιλογή θα αποτελέσει πρωτίστως απαξίωση του θεσμού, στρέβλωση του υγιούς ανταγωνισμού, αβίαστη αναπαραγωγή ενός παραδοσιακού μοντέλου χαμηλής έντασης γνώσης και υποβιβασμός του σημαντικότατου αυτού θέματος σε απλό «γραφειοκρατικό» ζήτημα. Η εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πρότυπα Σχολεία μέσω της διεξαγωγής εξετάσεων καθίσταται κρίσιμο προαπαιτούμενο, προκειμένου να διατηρήσουν τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους, αλλά και την παιδαγωγική τους εγκυρότητα και αξιοπιστία. Εξάλλου, μπορεί πολύ απλά να μετατεθεί αργότερα η ημερομηνία των εξετάσεων, ακόμη και προς το τέλος του Αυγούστου ή και στις αρχές του Σεπτέμβρη.