Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ | 3 Μαΐου 2020, 00:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι επιτακτική ανάγκη να ενδυναμωθούν επιτέλους οι Φυσικές Επιστήμες, αρχίζοντας από τη βάση, την υποχρεωτική εκπαίδευση, που είναι η βαθμίδα του Γυμνασίου. Από τις Φυσικές Επιστήμες όμως, η Βιολογία και η Χημεία επειδή διδάσκονται μία μόνο ώρα εβδομαδιαία, είναι πλήρως υποβαθμισμένες στις συνειδήσεις των μαθητών, με σημαντικό μέρος της ύλης να μην προλαβαίνει να διδαχθεί έως το τέλος κάθε χρόνου. Δυο από τις τρεις επιστήμες, που είναι πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο, διδάσκονται ελλιπώς στο Γυμνάσιο. Δίωρες, διακριτές και ισότιμες πρέπει να γίνουν οι Φυσικές Επιστήμες (Βιολογία, Χημεία και Φυσική) στο Γυμνάσιο με έμφαση στα πεδία και στα σημεία αλληλοεπικάλυψης, ώστε να αποκτά ο μαθητής μια σφαιρική άποψη για αυτές, χωρίς να χάνεται η διακριτή τους ταυτότητα. Αν και Βιολόγος, βρίσκω τραγική την διάκριση εις βάρος της Χημείας στο Γυμνάσιο, που εκτός από το ότι διδάσκεται τις λιγότερες ώρες, με την συγκεκριμένη πρότασή σας θα είναι και η μόνη που εξαιρείται από τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου. Άλλωστε λόγω της στενής επιστημονικής σχέσης και σύνδεσης κυρίως Βιολογίας και Χημείας, ελλιπείς γνώσεις των μαθητών σε μία από τις δύο, επηρεάζουν τα μαθησιακά αποτελέσματα και στην άλλη. Επιπλέον, όσοι διδάσκουμε και Χημεία στις πρώτες τάξεις του Λυκείου κάθε χρόνο διαπιστώνουμε την ένδυα γνώσεων των μαθητών λόγω τις ελλιπούς εκπαίδευσης που λαμβάνουν στο Γυμνάσιο, με αιτία δυστυχώς την μονόωρη διδασκαλία της από το πρόγραμμα σπουδών των τάξεων του Γυμνασίου.