Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Άννα Μαυροειδή | 3 Μαΐου 2020, 00:15
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Χαιρετίζω με ικανοποίηση τη δυνατότητα, που δίνει το ΥΠΕΠΘ σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, να εκφράσουν την άποψή τους για το νέο νομοσχέδιο. Ως μάχιμη εκπαιδευτικός, αλλά κυρίως ως ενεργός πολίτης παραθέτω κι εγώ τη δική μου ακολούθως. Τα τελευταία χρόνια, άγνωστο με ποιο κριτήριο, οι κοινωνικές επιστήμες στη Γ Λυκείου έχουν διαμοιραστεί σε δύο προσανατολισμούς. Ενώ μέχρι και τη Β’ Λυκείου διδάσκονται ως ενιαίο σύνολο στα μαθήματα της Πολιτικής Παιδείας, του Σύγχρονου κόσμου και στις Βασικές Αρχές των Κοινωνικών Επιστημών, στη Γ Λυκείου η Οικονομική Επιστήμη συνδέεται με την Πληροφορική και οι υπόλοιπες κοινωνικές επιστήμες συνδέονται με τα φιλολογικά τμήματα. Κάπως έτσι ξεκίνησε και το δίλημμα «Κοινωνιολογία ή Λατινικά». Αναρωτιέμαι γιατί το ένα πρέπει να αποκλείει το άλλο; Γιατί πρέπει να μπαίνουμε στη διαδικασία να συγκρίνουμε δύο εντελώς διαφορετικά μαθήματα, τη στιγμή που και τα δύο μπορούν να χωρέσουν κάλλιστα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Δεν θα μπω στη διαδικασία να σχολιάσω επιχειρήματα, που δίνουν κομματικό χρώμα στη μία ή την άλλη επιλογή. Είναι αυταπόδεικτο ότι η επιστήμη της Κοινωνιολογίας, όπως και όλες οι επιστήμες δε βασίζεται σε ιδεοληψίες. Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Τότε δε θα ήταν επιστήμη! Είναι δυνατόν στον 21ο αιώνα να πιστεύει κανείς, ότι στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου διδάσκεται και ερευνάται μια ιδεοληψία; Ζούμε σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών, όπου το «οικείο» μετατρέπεται βίαια σε «ανοίκειο». Όλοι μας καλούμαστε να διαχειριστούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, που αφορούν τόσο στην οργάνωση όσο και στην ποιότητα των κοινωνικών μας σχέσεων. Είναι προφανές, ότι η επιστήμη που μελετά τα κοινωνικά φαινόμενα είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και με συγκίνηση διαβάζω τα μηνύματα στήριξης του μαθήματος από μεγάλο αριθμό μαθητών/τριών σε όλη την Ελλάδα. Θα παρακαλούσα λοιπόν, να επανεξετάσετε τη δημιουργία ενός ξεχωριστού προσανατολισμού Κοινωνικών Επιστημών, όπου οι μαθητές θα εξετάζονται στη Γλώσσα, την Ιστορία, τα Μαθηματικά, την Κοινωνιολογία και την Οικονομική Θεωρία. Πρόκειται για μέρος του εξεταστικού συστήματος Αρβανιτόπουλου, που κατά τη γνώμη μου κακώς αποσύρθηκε λίγο πριν εφαρμοστεί, ενώ ήταν έτοιμα τα αναλυτικά προγράμματα των μαθημάτων και είχαν γίνει πολλά και σημαντικά βήματα. Αν πάλι αυτό δεν είναι εφικτό, θα σας παρακαλούσα να επανεξετάσετε την παραμονή της κοινωνιολογίας ως 5ο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, τόσο για τους υποψηφίους των ανθρωπιστικών επιστημών, όσο και για τους υποψηφίους των οικονομικών επιστημών, στην περίπτωση που στο μηχανογραφικό τους θα ήθελαν να επιλέξουν και κάποια από τα πολυάριθμα τμήματα των υπόλοιπων κοινωνικών επιστημών, που λειτουργούν στη χώρα μας. Όπως έχει επισημανθεί από όλα τα σχετικά πανεπιστημιακά ιδρύματα, δεν νοείται να εισάγονται οι υποψήφιοι, χωρίς να έχει προηγηθεί μια εισαγωγή στις θεμελιακές αρχές των κοινωνικών επιστημών, καθώς και η αξιολόγησή τους μέσω του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων. Θεωρώ ότι μια τέτοια απόφαση θα χαιρετιστεί από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως από τους/τις μαθητές/τριες, αφού θα διευρύνει το πεδίο των επιλογών τους. Ευελπιστώ, ότι θα βρεθεί η χρυσή τομή. Καλή συνέχεια στο δύσκολο έργο σας!