Με τι κριτήριο θα κριθεί το έργο του εκπαιδευτικού;Δεν είναι κάτι μετρήσιμο. Εξάλλου τα αποτελέσματά του φαίνονται μακροπρόθεσμα. Είναι σαποδεδειγμένο ότι όταν κάποιος πάει να εφαρμόσει κάτι καινούριο πάντα στην αρχή υπάρχουν και αντιδράσεις. Δεν είναι κάτι ποσοτικό. Εξαρτάται και από τι πολίτες θέλουμε να βγάλουμε. Πώς λοιπόν θα κριθεί αν κάποιος είναι καλός εκπαιδευτικός ή όχι´ Ή μήπως η διαδικασία της μάθησης είναι ίδια για όλους; Ο καθένας μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο και μπορει κάποιος τη μια χρονιά να εφαρμόσει κάτι και να έχει αποτέλεσμα και την επόμενη σε άλλους μαθητές με τον ίδιο τρόπο και να μην απόδόσει. Εξάλλου νομίζω ότι ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη μαθαίνει και θα μαθαίνει όσα χρόνια υπηρεσίας και να έχει. Άλλο είναι να τα λέμε στη θεωρία και άλλο στην πράξη. Εξάλλου έχουμε να κάνουμςε με παιδιά που άλλα μπορεί να έχουν και άλλα να μην έχουν δυσκολίες. Οπότε δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιο μέτρο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέτρο σύγκρισης. Και μη μου πείτε ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δε κάνουν τίποτα, γιατί αν κάποιος δεν κάνει τίποτα δεν περνάει ούτε η ώρα, αλλά και δεν μπορεί να επιβληθεί στα παιδιά οπότε θα επικρατεί πανικός μέσα στην τάξη με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι μαθητές. Ή μπορεί τη δεδομένη χρονική στιγμή ο εκπαιδευτικός να αντιμετωπίζει κάποιο άλλο πρόβλημα, γιατί άνθρωπος είναι και αυτός και αυυτό μπορει να συμβει σε οποιαδήποτε ηλικία. Πώς θα τον καταδικάσουμε; Λάθη όλοι κάνουμε και το λάθος είναι η μεγαλύτερη παιδαγωγική αρχή, γιατί μέσα από το λάθος μαθαίνουμε πολλά περισσότερα από όσα θα μαθαίναμε αν κάτι το κάναμε σωστά και απλά το προσπερνούσαμε. Εξάλλου ο εκπαιδευτικός ίσα ίσα αξιοποιεί το λάθος και στήνει ολόκληρη διδασκαλία.
Με τι κριτήριο θα κριθεί το έργο του εκπαιδευτικού;Δεν είναι κάτι μετρήσιμο. Εξάλλου τα αποτελέσματά του φαίνονται μακροπρόθεσμα. Είναι σαποδεδειγμένο ότι όταν κάποιος πάει να εφαρμόσει κάτι καινούριο πάντα στην αρχή υπάρχουν και αντιδράσεις. Δεν είναι κάτι ποσοτικό. Εξαρτάται και από τι πολίτες θέλουμε να βγάλουμε. Πώς λοιπόν θα κριθεί αν κάποιος είναι καλός εκπαιδευτικός ή όχι´ Ή μήπως η διαδικασία της μάθησης είναι ίδια για όλους; Ο καθένας μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο και μπορει κάποιος τη μια χρονιά να εφαρμόσει κάτι και να έχει αποτέλεσμα και την επόμενη σε άλλους μαθητές με τον ίδιο τρόπο και να μην απόδόσει. Εξάλλου νομίζω ότι ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη μαθαίνει και θα μαθαίνει όσα χρόνια υπηρεσίας και να έχει. Άλλο είναι να τα λέμε στη θεωρία και άλλο στην πράξη. Εξάλλου έχουμε να κάνουμςε με παιδιά που άλλα μπορεί να έχουν και άλλα να μην έχουν δυσκολίες. Οπότε δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιο μέτρο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέτρο σύγκρισης. Και μη μου πείτε ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δε κάνουν τίποτα, γιατί αν κάποιος δεν κάνει τίποτα δεν περνάει ούτε η ώρα, αλλά και δεν μπορεί να επιβληθεί στα παιδιά οπότε θα επικρατεί πανικός μέσα στην τάξη με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι μαθητές. Ή μπορεί τη δεδομένη χρονική στιγμή ο εκπαιδευτικός να αντιμετωπίζει κάποιο άλλο πρόβλημα, γιατί άνθρωπος είναι και αυτός και αυυτό μπορει να συμβει σε οποιαδήποτε ηλικία. Πώς θα τον καταδικάσουμε; Λάθη όλοι κάνουμε και το λάθος είναι η μεγαλύτερη παιδαγωγική αρχή, γιατί μέσα από το λάθος μαθαίνουμε πολλά περισσότερα από όσα θα μαθαίναμε αν κάτι το κάναμε σωστά και απλά το προσπερνούσαμε. Εξάλλου ο εκπαιδευτικός ίσα ίσα αξιοποιεί το λάθος και στήνει ολόκληρη διδασκαλία.