Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Καίτη | 3 Μαΐου 2020, 00:12
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώ σημαντική και αναγκαία την επαναφορά των Λατινικών, ως προϋπόθεση για ανθρωπιστικές σπουδές με ποιότητα, ευρύτητα και βάθος. Οι περισσότερες ανθρωπιστικές επιστήμες (φιλολογία, γλωσσολογία, ιστορία, αρχαιολογία, ξένες φιλολογίες, φυσικά η νομική) στηρίζονται στη λατινική γλώσσα και γραμματεία, διαλέγονται με αυτήν και αντλούν από αυτή. Ο τρόπος και η ύλη εξέτασης σίγουρα πρέπει να αλλάξουν και να εκσυγχρονιστούν με βάση τις νέες εκπαιδευτικές προδιαγραφές και τα νέα επιστημολογικά δεδομένα. Η κοινωνιολογία είναι φυσικά πολύ χρήσιμο μάθημα, ωστόσο, εξαιρετικά απαιτητικό διανοητικά για τη συγκεκριμένη εφηβική ηλικία και, το σημαντικότερο, εξαιρετικά δύσκολο να αξιολογηθεί. Εάν αξιολογηθεί σε πραγματολογική βάση (ποια σχολή, πότε, ποιοι, τι υποστήριξαν) χάνει την ουσία του και γίνεται ένα μάθημα αποστήθισης. Εάν αξιολογηθεί επί της ουσίας με ερωτήσεις κρίσεως, η αξιολόγησή του είναι ακόμη πιο επισφαλής σε σύγκριση με την έκθεση, καθώς υπεισέρχονται ζητήματα "ιδεολογίας", ο τρόπος και τα κριτήρια βαθμολόγησης των οποίων δεν μπορούν να διασφαλιστούν. Τα λατινικά (και σε επίπεδο γλωσσικής εξέτασης και σε επίπεδο μετάφρασης ή/και κατανόησης κειμένου) είναι ένα μάθημα που μπορεί να προσφέρει πολλά στον μαθητή, αλλά και μπορεί να αξιολογηθεί σε πολύ πιο ασφαλή βάση. Ecce homo.