ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το συγκεκριμένο σχέδιο νομου καταργεί την αρχή περί ασφάλειας δικαίου καθώς οι οικογένειες των μαθητών καλούνται να αντιμετωπίσουν μια πραγματικότητα που ανατρέπει όλον τον προγραμματισμό τους. Οι γονείς που επιλέξαμε το ΠΣΠΘ όταν μπήκαν τα παιδιά μας σε διαδικασία κλήρωσης γνωρίζαμε ότι θα αφήσουμε τα παιδιά το σχολείο της γειτονιάς και την εκεί ένταξη & κοινωνικοποίηση των παιδιών για ένα σχολείο στο οποίο θα ζήσουν 13 χρόνια.
Πέραν της άλωσης της παιδαγωγικής διαδικασίας, οι εξετάσεις προκαλούν άγχος αποχωρισμού του μαθητή του δημοτικου από τους συμμαθητές του με τους οποίους έχει ήδη αναπτύξει 7 χρόνια ισχυρούς δεσμους φιλίας, ψυχολογική πίεση, προβλήματα που μεταδίδονται στο σπίτι, κοινωνική πίεση, πίεση προσδοκιών. Μειώνει την κριτική ικανότητα του μαθητή, τού αρνείται το δικαίωμα στην πρωτοβουλία, στην ελεύθερη έκφραση των απόψεων, των μεθόδων και των προβληματισμών του.
Σκοπός του δημόσιου σχολείου είναι να επιμορφώσει και να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά όλων των Ελλήνων και όχι μόνο τα εξυπνότερα και τα ικανότερα. Επίσης είναι σημαντικό τα πιο προχωρημένα παιδιά, όχι μόνο να μπορούν να συνυπάρξουν με τα υπόλοιπα παιδιά, αλλά να μπορούν παράλληλα να συνεργαστούν μαζί τους και να τα βοηθήσουν να ξεπεράσουν τις όποιες μειονεξίες τους σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Το Άρθρο 13 του νέου νομοσχεδίου βάζει τον μαθητή σε ένα προκατασκευασμένο μονοπάτι που πρέπει να ακολουθήσει χωρίς παρεκκλίσεις. Σε ένα μονοπάτι που είναι αφόρητα γραμμικό και άγονο.
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Το συγκεκριμένο σχέδιο νομου καταργεί την αρχή περί ασφάλειας δικαίου καθώς οι οικογένειες των μαθητών καλούνται να αντιμετωπίσουν μια πραγματικότητα που ανατρέπει όλον τον προγραμματισμό τους. Οι γονείς που επιλέξαμε το ΠΣΠΘ όταν μπήκαν τα παιδιά μας σε διαδικασία κλήρωσης γνωρίζαμε ότι θα αφήσουμε τα παιδιά το σχολείο της γειτονιάς και την εκεί ένταξη & κοινωνικοποίηση των παιδιών για ένα σχολείο στο οποίο θα ζήσουν 13 χρόνια. Πέραν της άλωσης της παιδαγωγικής διαδικασίας, οι εξετάσεις προκαλούν άγχος αποχωρισμού του μαθητή του δημοτικου από τους συμμαθητές του με τους οποίους έχει ήδη αναπτύξει 7 χρόνια ισχυρούς δεσμους φιλίας, ψυχολογική πίεση, προβλήματα που μεταδίδονται στο σπίτι, κοινωνική πίεση, πίεση προσδοκιών. Μειώνει την κριτική ικανότητα του μαθητή, τού αρνείται το δικαίωμα στην πρωτοβουλία, στην ελεύθερη έκφραση των απόψεων, των μεθόδων και των προβληματισμών του. Σκοπός του δημόσιου σχολείου είναι να επιμορφώσει και να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά όλων των Ελλήνων και όχι μόνο τα εξυπνότερα και τα ικανότερα. Επίσης είναι σημαντικό τα πιο προχωρημένα παιδιά, όχι μόνο να μπορούν να συνυπάρξουν με τα υπόλοιπα παιδιά, αλλά να μπορούν παράλληλα να συνεργαστούν μαζί τους και να τα βοηθήσουν να ξεπεράσουν τις όποιες μειονεξίες τους σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Το Άρθρο 13 του νέου νομοσχεδίου βάζει τον μαθητή σε ένα προκατασκευασμένο μονοπάτι που πρέπει να ακολουθήσει χωρίς παρεκκλίσεις. Σε ένα μονοπάτι που είναι αφόρητα γραμμικό και άγονο.