Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,
Είμαι μητέρα μαθητή της ΣΤ’ δημοτικού και εργάζομαι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Συμφωνώ με πολλά από τα επιχειρήματα (πρακτικά, κοινωνικά, παιδαγωγικά) κατά των εισαγωγικών εξετάσεων από τα πρότυπα Γυμνάσια στα πρότυπα Λύκεια στα σχόλια που έχουν προηγηθεί.
Ωστόσο θα περιοριστώ στην αναλυτική διατύπωση δύο ερωτημάτων:
1. Για ποιο λόγο δεν αρκούν οι προαγωγικές εξετάσεις από τη Γ’ Γυμνασίου στην Α’ Λυκείου ειδικά για τα πρότυπα σχολεία, και αρκούν για όλα τα άλλα; Στα πρότυπα σχολεία, ούτως ή άλλως, οι προαγωγικές εξετάσεις είναι / οφείλουν να είναι ιδιαίτερα απαιτητικές. Η θέσπιση εισαγωγικών εξετάσεων αποτελεί δυστυχώς επί της ουσίας – πιστεύω παρά τη θέλησή σας - έκφραση δυσπιστίας και εντέλει περιφρόνησης για τη λειτουργία των (δημόσιων!) προτύπων σχολείων. Αν θεωρείτε ότι χρειάζονται βελτίωση εξοπλίστε τα, βελτιώστε τις υλικοτεχνικές υποδομές, αξιολογήστε τα προγράμματά τους και τη διδασκαλία!
2. Παρόλα αυτά ας δεχθούμε, εντελώς θεωρητικά, το προβαλλόμενο σκεπτικό πίσω από τη θέσπιση εισαγωγικών εξετάσεων ειδικά γι΄ αυτά τα σχολεία:
Είναι ποτέ δυνατόν να θεσπιστούν εξετάσεις από το Γυμνάσιο στο Λύκειο για τους μαθητές και τις μαθήτριες της φετινής Α' και της φετινής Β' Γυμνασίου των προτύπων, αλλά και για τους μαθητές και τις μαθήτριες της φετινής Στ’ δημοτικού που προετοιμάζονται από την αρχή του σχολικού έτους για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα πρότυπα γυμνάσια; Όλοι/όλες αυτοί οι μαθητές, οι μαθήτριες, και οι γονείς τους, ενήργησαν έχοντας υπ'όψιν μια άλλη νομοθετική πραγματικότητα. Πώς είναι επομένως δυνατόν να μην προβλέπεται καν ότι το άρθρο θα ισχύσει μετά την πάροδο τριετίας ή τετραετίας; Τέτοιου είδους νομοθετικοί αιφνιδιασμοί αποτελούν δυστυχώς εδώ και δεκαετίες μια από τις παθογένειες του κράτους μας. Καλείστε να αποδείξετε ότι σέβεστε τον πολίτη και στοχεύετε πράγματι στην προαγωγή σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και πολιτών.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας,
Μ. Παπαθανασίου
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ, Είμαι μητέρα μαθητή της ΣΤ’ δημοτικού και εργάζομαι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συμφωνώ με πολλά από τα επιχειρήματα (πρακτικά, κοινωνικά, παιδαγωγικά) κατά των εισαγωγικών εξετάσεων από τα πρότυπα Γυμνάσια στα πρότυπα Λύκεια στα σχόλια που έχουν προηγηθεί. Ωστόσο θα περιοριστώ στην αναλυτική διατύπωση δύο ερωτημάτων: 1. Για ποιο λόγο δεν αρκούν οι προαγωγικές εξετάσεις από τη Γ’ Γυμνασίου στην Α’ Λυκείου ειδικά για τα πρότυπα σχολεία, και αρκούν για όλα τα άλλα; Στα πρότυπα σχολεία, ούτως ή άλλως, οι προαγωγικές εξετάσεις είναι / οφείλουν να είναι ιδιαίτερα απαιτητικές. Η θέσπιση εισαγωγικών εξετάσεων αποτελεί δυστυχώς επί της ουσίας – πιστεύω παρά τη θέλησή σας - έκφραση δυσπιστίας και εντέλει περιφρόνησης για τη λειτουργία των (δημόσιων!) προτύπων σχολείων. Αν θεωρείτε ότι χρειάζονται βελτίωση εξοπλίστε τα, βελτιώστε τις υλικοτεχνικές υποδομές, αξιολογήστε τα προγράμματά τους και τη διδασκαλία! 2. Παρόλα αυτά ας δεχθούμε, εντελώς θεωρητικά, το προβαλλόμενο σκεπτικό πίσω από τη θέσπιση εισαγωγικών εξετάσεων ειδικά γι΄ αυτά τα σχολεία: Είναι ποτέ δυνατόν να θεσπιστούν εξετάσεις από το Γυμνάσιο στο Λύκειο για τους μαθητές και τις μαθήτριες της φετινής Α' και της φετινής Β' Γυμνασίου των προτύπων, αλλά και για τους μαθητές και τις μαθήτριες της φετινής Στ’ δημοτικού που προετοιμάζονται από την αρχή του σχολικού έτους για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα πρότυπα γυμνάσια; Όλοι/όλες αυτοί οι μαθητές, οι μαθήτριες, και οι γονείς τους, ενήργησαν έχοντας υπ'όψιν μια άλλη νομοθετική πραγματικότητα. Πώς είναι επομένως δυνατόν να μην προβλέπεται καν ότι το άρθρο θα ισχύσει μετά την πάροδο τριετίας ή τετραετίας; Τέτοιου είδους νομοθετικοί αιφνιδιασμοί αποτελούν δυστυχώς εδώ και δεκαετίες μια από τις παθογένειες του κράτους μας. Καλείστε να αποδείξετε ότι σέβεστε τον πολίτη και στοχεύετε πράγματι στην προαγωγή σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και πολιτών. Ευχαριστώ για την προσοχή σας, Μ. Παπαθανασίου