Όσον αφορά στο θέμα των εξετάσεων από το Γυμνάσιο στο Λύκειο θα ήθελα να παρατηρήσω ότι αυτό αποτελεί διάκριση για τα παιδιά αυτά, καθώς:
(α) Δεν είναι καθολικό το μέτρο, δηλ. δεν είναι υποχρεωτικές οι εισαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο για όλους του αποφοίτους της Γ’ Γυμνασίου.
(β) Σε περίπτωση αποτυχίας θα κληθούν – σε μια ευαίσθητη περίοδο της ζωής τους, δηλ. την εφηβεία – να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, κουβαλώντας μια αίσθηση αποτυχίας και απόρριψης.
(γ) Η επιλογή συμμετοχής σε μια ανταγωνιστική διαδικασία εξετάσεων γίνεται από τους γονείς έχοντας, κατά νου έναν ορίζοντα 6-ετιας. Αν είναι να θεσμοθετηθούν εκ νέου εξετάσεις από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, τότε δεν θα έχουν κίνητρο οι γονείς να υποβάλουν τα παιδιά τους στη δοκιμασία από το τέλος της ΣΤ’ Δημοτικού, αλλά θα εστιάσουν την προσπάθεια στις εισαγωγικές του Λυκείου. Αυτό, συνακόλουθα, θα έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του επιπέδου των εισακτέων στο Γυμνάσιο και άρα πρακτικά στην ακύρωση του στόχου της αριστείας για τα Πρότυπα Γυμνάσια.
Όσον αφορά στο θέμα των εξετάσεων από το Γυμνάσιο στο Λύκειο θα ήθελα να παρατηρήσω ότι αυτό αποτελεί διάκριση για τα παιδιά αυτά, καθώς: (α) Δεν είναι καθολικό το μέτρο, δηλ. δεν είναι υποχρεωτικές οι εισαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο για όλους του αποφοίτους της Γ’ Γυμνασίου. (β) Σε περίπτωση αποτυχίας θα κληθούν – σε μια ευαίσθητη περίοδο της ζωής τους, δηλ. την εφηβεία – να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, κουβαλώντας μια αίσθηση αποτυχίας και απόρριψης. (γ) Η επιλογή συμμετοχής σε μια ανταγωνιστική διαδικασία εξετάσεων γίνεται από τους γονείς έχοντας, κατά νου έναν ορίζοντα 6-ετιας. Αν είναι να θεσμοθετηθούν εκ νέου εξετάσεις από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, τότε δεν θα έχουν κίνητρο οι γονείς να υποβάλουν τα παιδιά τους στη δοκιμασία από το τέλος της ΣΤ’ Δημοτικού, αλλά θα εστιάσουν την προσπάθεια στις εισαγωγικές του Λυκείου. Αυτό, συνακόλουθα, θα έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του επιπέδου των εισακτέων στο Γυμνάσιο και άρα πρακτικά στην ακύρωση του στόχου της αριστείας για τα Πρότυπα Γυμνάσια.