Οι εισαγωγικές εξετάσεις λυκείου στα πρότυπα σχολεία είναι περιττές και δεν συμβάλλουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών. Διότι οι μαθητές οι οποίοι έχουν ήδη δώσει εισαγωγικές εξετάσεις για να μπουν στα πρότυπα γυμνάσια από το δημοτικό, με τις εισαγωγικές εξετάσεις λυκείου μπαίνουν έτσι σε πολύ μικρή ηλικία (14 ετών) σε μια δοκιμασία (πρώιμων πανελλαδικών εξετάσεων) στην οποία θα κυριαρχήσουν οι ατέλειωτες ώρες εξωσχολικών μαθημάτων σε φροντιστήρια και ο εξοντωτικός ανταγωνισμός προκειμένου να επιτευχθεί η πολυπόθητη συνέχεια στο πρότυπο λύκειο. Αντίθετα, η ολοκληρωμένη ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών και η ψυχική τους ισορροπία εξασφαλίζονται πολύ καλύτερα όταν οι μαθητές των γυμνασίων των προτύπων μπορούν να συνεχίσουν στην α λυκείου στο σχολείο που ήδη φοιτούν με βάσει της προαγωγικές εξετάσεις της γ γυμνασίου.
Οι εισαγωγικές εξετάσεις λυκείου στα πρότυπα σχολεία είναι περιττές και δεν συμβάλλουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών. Διότι οι μαθητές οι οποίοι έχουν ήδη δώσει εισαγωγικές εξετάσεις για να μπουν στα πρότυπα γυμνάσια από το δημοτικό, με τις εισαγωγικές εξετάσεις λυκείου μπαίνουν έτσι σε πολύ μικρή ηλικία (14 ετών) σε μια δοκιμασία (πρώιμων πανελλαδικών εξετάσεων) στην οποία θα κυριαρχήσουν οι ατέλειωτες ώρες εξωσχολικών μαθημάτων σε φροντιστήρια και ο εξοντωτικός ανταγωνισμός προκειμένου να επιτευχθεί η πολυπόθητη συνέχεια στο πρότυπο λύκειο. Αντίθετα, η ολοκληρωμένη ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών και η ψυχική τους ισορροπία εξασφαλίζονται πολύ καλύτερα όταν οι μαθητές των γυμνασίων των προτύπων μπορούν να συνεχίσουν στην α λυκείου στο σχολείο που ήδη φοιτούν με βάσει της προαγωγικές εξετάσεις της γ γυμνασίου.