Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Μαρία Π. | 3 Μαΐου 2020, 11:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επαναφορά των Λατινικών είναι σημαντική και αναγκαία καθώς έχουν χρησιμότητα όχι μόνο στις ανθρωπιστικές επιστήμες, αλλά και στις θετικές. Ως επιστήμονας-ερευνήτρια βιολογικών επιστημών καθημερινά χρησιμοποιώ τα λατινικά όταν για παράδειγμα αναφέρομαι στις επιστημονικές ονομασίες ειδών, γενών, οικογενειών, Τάξεων οργανισμών. Επιπλέον, οι φοιτητές μου (αν και φοιτητές μη ανθρωπιστικών επιστημών) διδάσκονται τα παραπάνω και καλούνται να αναγνώσουν και να κατανοήσουν κείμενα στα οποία χρησιμοποιούνται λατινικοί όροι. Δεν μπορώ να φανταστώ επομένως ένα σχολείο στο οποίο δεν διδάσκονται τα Λατινικά, όταν μάλιστα αποτελούν δεδομένη γνώση σε κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού ακόμη και για φοιτητές μη ανθρωπιστικών επιστημών. Στο αντικείμενό μου η γνώση της ταυτότητας ενός οργανισμού (της επιστημονικής - λατινικής του ονομασίας) αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ορθή αντιμετώπισή του (αν αποτελεί για παράδειγμα έναν βλαβερό οργανισμό π.χ. βλαβερό βακτήριο) ή την ορθή χρήση του (αν αποτελεί για παράδειγμα έναν ωφέλιμο οργανισμό). Επιπλέον, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ορθή επικοινωνία σε επιστημονικά ζητήματα μεταξύ επιστημόνων της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας (όπως προανέφερα χρησιμοποιούμε όρους στα Λατινικά). Συνοψίζοντας, θεωρώ ότι η επαναφορά των Λατινικών είναι απαραίτητη για την υποστήριξη όχι μόνο των ανθρωπιστικών, αλλά και των θετικών επιστημών.