Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Γιώργος παπ | 3 Μαΐου 2020, 12:12
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από εκείνο της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είχε προκαλέσει πολλές αντιδράσεις. Η επαναφορά τους όμως, όπως διαφαίνεται από τη βούληση του Υπουργείου, είναι πρό των πυλών...η αλήθεια είναι ότι στο ελληνικό σχολείο διάφορα μαθήματα διδάσκονται με έναν παντελώς άθλιο και αντιπαιδαγωγικό τρόπο. Αν ψάχναμε έναν βασιλιά σε όλη αυτή την απαράδεκτη συνθήκη, τότε θα τον βρίσκαμε στα Λατινικά. Και αν όχι από όλα τα μαθήματα, τότε σίγουρα από τα φιλολογικά.Το μάθημα είναι αφημένο και μπολιασμένο με μια εμμονή στον γραμματικό τύπο και με μια παράλληλα πλήρη αδιαφορία για το κείμενο. Οι μαθητές, λοιπόν, μπαίνουν στο κυνήγι εκμάθησης μιας νεκρής γλώσσας η οποία απλά είναι η επίφαση για να μάθουν ουσιαστικά ένα σύνολο σημείων και κάποιους αποκομμένους γλωσσικούς τύπους. Αν για άλλα μαθήματα η αποστήθιση γίνεται μια βολική και ασφαλής συνθήκη, στα Λατινικά γίνεται μια συνθήκη απαραίτητη. Σχεδόν αυτοσκοπός. Υπό αυτές τις συνθήκες δεν έχεις να κάνεις τίποτα άλλο παρά μόνο να αποστηθίσεις τις μεταφράσεις -λέξη προς λέξη χωρίς καν να κοιτάς το πρωτότυπο- και μετά να αποστηθίσεις καταλήξεις και συντακτικούς τύπους. Οι μαθητές πολύ συχνά μάθαιναν απ’έξω ολόκληρα συντακτικά κειμένων προκειμένου να πάνε να γράψουν. Ίσως τελικά, ο μόνος λόγος που υπάρχει το μάθημα των Λατινικών με την παρούσα μορφή είναι ότι βολεύει απίστευτα πολύ στο σύστημα εξέτασης των πανελληνίων. Κουκιά μετρημένα. Οι αποστάσεις μεταξύ των βαθμολογητών είναι απειροελάχιστες, σε αντίθεση πχ με το τελείως άβολο για τέτοιου τύπου εξέταση μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Η ίδια η γλώσσα, τα λατινικά, λειτουργεί απλώς σαν database για εφαρμογή γλωσσικών ασκήσεων. Σαν κομμάτι από IQ τεστ που κατεβάζεις τζάμπα από το διαδίκτυο, όταν βαριέσαι. Η κοινωνιολογία μπορεί να λειτουργήσει ως ο συνδετικός κρίκος του παρόντος με το παρελθόν και το μέλλον: κανένα παρελθόν δεν εγγράφεται επιτυχώς στη συλλογική μνήμη ενός λαού, αν είναι ανιστόρητος και κανένα μέλλον δε μπορεί να εγγυηθεί την κοινωνική αλλαγή, εάν οι πολίτες της δεν είναι επαρκώς ευαίσθητοι σε κοινωνικά ζητήματα. Η μελέτη του κοινωνικού κόσμου και των προβλημάτων του είναι απαραίτητη όχι μόνο γιατί κάθε γενιά καλείται να έρθει αντιμέτωπη με αυτά αλλά και να δώσει λύσεις συμβάλλοντας στην κληροδότηση ενός καλύτερου κόσμου για τις επόμενες γενιές. Τέλος περα του γνωστικού παράγοντα...η κοινωνιολογία αποτελεί ένα βασικό μαθημα σε πολλά πανεπιστημιακά ιδρύματα που ανήκουν στο 1ο επιστημονικό πεδίο ( Νομικη-Διεθνών και ευρωπαϊκών σπουδών-ψυχολογια κ.α σε αντίθεση με τα Λατινικά που δν συναντάτε σε κανένα προγραμμα σπουδών κάποιας σχολής... Επιπλέον η κοινωνιολογία αποτελεί κύριο μαθημα και σε σχολες του 4ου πεδίου όπως για παράδειγμα Οικονομικών επιστημων-Διοίκηση επιχειρήσεων-Μάρκετιγκ-Μανατζεμεντ Εν τελεί τα Λατινικά αποτελούν μια γλωσσα με λαμπρό παρελθόν αλλά ανύπαρκτο παρόν...😘👊