Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΑΣ_1 | 3 Μαΐου 2020, 12:03
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από εκείνο της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είχε προκαλέσει πολλές αντιδράσεις. Η επαναφορά τους όμως, όπως διαφαίνεται από τη βούληση του Υπουργείου, είναι πρό των πυλών. Η αλήθεια είναι ότι στο ελληνικό σχολεία διάφορα μαθήματα διδάσκονται με έναν παντελώς άθλιο και αντιπαιδαγωγικό τρόπο. Αν ψάχναμε έναν βασιλιά σε όλη αυτή την απαράδεκτη συνθήκη, τότε θα τον βρίσκαμε στα Λατινικά. Και αν όχι από όλα τα μαθήματα, τότε σίγουρα από τα φιλολογικά. Το μάθημα είναι αφημένο και μπολιασμένο με μια εμμονή στον γραμματικό τύπο και με μια παράλληλα πλήρη αδιαφορία για το κείμενο. Οι μαθητές, λοιπόν, μπαίνουν στο κυνήγι εκμάθησης μιας νεκρής γλώσσας η οποία απλά είναι η επίφαση για να μάθουν ουσιαστικά ένα σύνολο σημείων και κάποιους αποκομμένους γλωσσικούς τύπους. Αν για άλλα μαθήματα η αποστήθιση γίνεται μια βολική και ασφαλής συνθήκη, στα Λατινικά γίνεται μια συνθήκη απαραίτητη. Σχεδόν αυτοσκοπός. Υπό αυτές τις συνθήκες δεν έχεις να κάνεις τίποτα άλλο παρά μόνο να αποστηθίσεις τις μεταφράσεις -λέξη προς λέξη χωρίς καν να κοιτάς το πρωτότυπο- και μετά να αποστηθίσεις καταλήξεις και συντακτικούς τύπους. Οι μαθητές πολύ συχνά μάθαιναν απ’έξω ολόκληρα συντακτικά κειμένων προκειμένου να πάνε να γράψουν. Ίσως τελικά, ο μόνος λόγος που υπάρχει το μάθημα των Λατινικών με την παρούσα μορφή είναι ότι βολεύει απίστευτα πολύ στο σύστημα εξέτασης των πανελληνίων. Κουκιά μετρημένα. Οι αποστάσεις μεταξύ των βαθμολογητών είναι απειροελάχιστες, σε αντίθεση πχ με το τελείως άβολο για τέτοιου τύπου εξέταση μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Η ίδια η γλώσσα, τα λατινικά, λειτουργεί απλώς σαν database για εφαρμογή γλωσσικών ασκήσεων. Σαν κομμάτι από IQ τεστ που κατεβάζεις τζάμπα από το διαδίκτυο, όταν βαριέσαι. Επιπλέον η κοινωνιολογία αποτελεί βασικό μάθημα σε διάφορες σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου όπως Νομικες-Ψυχολογια-Διεθνων και ευρωπαικών σπουδών καθως και σε οικονομικες σχολές αλλα και στο μαρκετιγκ και την διοικηση επιχειρήσεων!