Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Γ.Μ. | 3 Μαΐου 2020, 12:23
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως μέλος ΔΕΠ Τμήματος θετικών επιστημών, υποστηρίζω ακλόνητα την επαναφορά των Λατινικών στο Γενικό Λύκειο. Η ορολογία αρκετών θετικών επιστημών (βιολογία, γεωπονία, κτηνιατρική) είναι, ως γνωστόν, στη λατινική γλώσσα. Ως επιστήμονας χρησιμοποιώ σχεδόν καθημερινά τις λατινικές ονομασίες φυτών (καθιερωμένες σύμφωνα με το λατινόγλωσσο Systema Naturae του Κάρολου Λινναίου) στις διαλέξεις μου. Οι φοιτητές μου, επίσης, είναι πλήρως εξοικειωμένοι με τη λατινική ονομασία φυτών. Σας πληροφορώ ότι στις βιβλιοθήκες των περισσότερων Τμημάτων θετικών και φυσικών επιστημών της χώρας μας υπάρχουν Λατινοελληνικά Λεξικά, προφανώς για τους παραπάνω λόγους. Είναι επίσης γνωστό ότι η σύγχρονη επιστημονική γνώση έχει τις ρίζες της σε Λατίνους συγγραφείς (ενδεικτικά αναφέρω: Βάρρων, Πλίνιος ο Πρεσβύτερος, Κολουμέλλας). Τέλος, για να αντιληφθεί ο οποιοσδήποτε τη χρησιμότητα των Λατινικών και στις θετικές επιστήμες, παραπέμπω στο νεο-εκδοθέν Σύγχρονο Λατινοελληνικό Λεξικό των Δ. Νικήτα-Λ. Τρομάρα (Θεσσαλονίκη: University Studio Press 2019) και στα πάμπολλα λήμματα με όρους βιολογίας, γεωπονίας και άλλων επιστημών.