Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση2. Πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότηταΣχόλιο του χρήστη Θεόδωρος Τζουρος | 6 Ιανουαρίου 2011, 18:57
Πιστεύω πως μια και διαφαίνεται η τάση να ακολουθήσουμε το πρότυπο των Αμερικάνικων Παν/μίων θα πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά και τον τρόπο με τον οποίο γινεται η εισαγωγή εκει. Γενικά (συνήθως στην β’ και γ’ Λυκείου) δίδεται το λεγομενο Scholastic Aptitude Test το γνωστό SAT στο οποίο ο εξεταζόμενος καλείται να επιδείξει τις μαθηματικές και γλωσσολογικές ικανότητες του. Το SAT βασίζεται σε γενικές γνώσεις που μαθαίνει κάποιος μαθητής/τρια μέσα στο σχολείο αλλά και από την ζωή γενικώς μέχρι να τελειώσει το Λύκειο και χωρίς να είναι ιδιαιτέρως εξεζητημένη η γνώση η εξέταση θέλει γρηγοράδα στην απάντηση των ερωτησεων πολλαπλής επιλογής με την τάση να είναι σχεδον ένα είδος test ευστροφίας. Τα οφέλη είναι πολλαπλά α) Δεν είναι εύκολο να κάνει κάποιος ειδικό φροντιστήριο για να πάει καλύτερα στην εξέταση αυτή διότι η γνώση είναι πολύ βασικη και γενική (=> πάταξη της παραπαιδείας), β) Δεν χρειάζονται βαθμολογητές αφού είναι τύπου πολλαπλών επιλογών και η βαθμολόγηση μπορεί να γίνει αυτόματα από υπολογιστή (=> ευκολία διεξαγωγής), γ) Η ευκολία αυτή επιτρέπει την δυνατότητα οι εξετάσεις να μπορούν να δίδονται 2 ή και 3 φορές τον χρόνο αν και έχει παρατηρηθεί οτι μετά την 2η φορά δεν υπάρχει μεγάλη καλυτέρευση του βαθμου. Όμως σίγουρα η ευελιξία αυτή βοηθά και τον υποψήφιο. Έτσι λοιπόν οι ερωτήσεις του αντίστοιχου Ελληνικού SAT θα μπούν σε μιά τεράστια βάση δεδομένων και το όλο σύστημα εξετάσεων θα οργανώνεται από ανεξάρτητη αρχή εισαγωγικών εξετάσεων (αντίτοιχη με το Αμερικάνικο College Entrance Examination Board). Το 2ο είδος συμπληρωματικών εξετάσεων είναι τα λεγόμενα Advanced Tests που εξετάζουν πάλι υπό μορφή ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών το προχωρημένο και ειδικότερο επίπεδο γνώσεων των υποψηφίων σε π.χ. Φυσική, Μαθηματικά, Βιολογία, κ.α. Οι εξετάσεις αυτές δεν θεωρούνται όσο σημαντικές είναι το SAT (εδώ σίγουρα βοηθούνται οι υποψήφιοι αμα κάνουν και φροντιστήριο) αλλά βοηθούν το ενδιαφερόμενο πανεπιστήμιο να κρίνει και το επίπεδο των υποψηφίων πέρα από την ευστροφία τους. Πολλές φορές χρησιμοποιούνται και για advanced placement οπότε οι φοιτητές μπορούν και να αποφύγουν κάποια προκαταρκτικά γενικά μαθήματα στο α’ έτος του παν/μιου. Τα πανεπιστήμια μπορούν να αποφασίσουν τον βαθμό που θα απαιτήσουν από τους υποψηφίους τους. Οι βαθμολογία στις εξετάσεις SAT etc θα τους στέλνονται απευθειας από την εξεταστική αρχή με την αίτηση του υποψηφίου. Πιστεύω πως ένα τέτοιο σύστημα παρακάπτει πολλά από τα προβληματα που παρατηρούνται στο Ελληνικό σύστημα και θα έπρεπε να μελετηθεί σοβαρά η προσαρμογή του για την Ελλάδα (ίσως με κάποιες παραλλαγές). Φυσικά δεν περιμένω να αρέσει πολύ στους φροντιστές!