Άρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016, Παρ. 7
Το ζήτημα των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών είναι πολύ σημαντικό, οπότε η έλλειψη αντίστοιχων των Κ.Ε.Σ.Υ. φορέων στις χώρες υποδοχής συνιστά τεράστια αδικία σε βάρος των μαθητών/τριών με αδιάγνωστες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επικροτώ, λοιπόν, την προσθήκη της Παρ. 7, η οποία ορίζει να «επιτρέπεται η προσκόμιση βεβαιώσεων από δημόσια νοσοκομεία και φορείς της αλλοδαπής για την πιστοποίηση μαθησιακών και κοινωνικών-παιδαγωγικών ζητημάτων».
Ωστόσο, η λύση αυτή είναι συνήθως ανεφάρμοστη, εξαιτίας της ελλιπούς γλωσσικής κατάρτισης των περισσότερων μαθητών/τριών, όσον αφορά τη γλώσσα της χώρας υποδοχής (τα περισσότερα παιδιά είναι μεταναστόπουλα του πρόσφατου μεταναστευτικού ρεύματος). Η πιστοποίηση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών σε μια γλώσσα που δεν κατέχει το παιδί είναι, φυσικά, εντελώς ανέφικτη.
Τελευταία λύση απομένει η επίσκεψη ενός Κ.Ε.Σ.Υ. στην Ελλάδα, λύση όμως που τις περισσότερες φορές αποδεικνύεται, επίσης, ανεφάρμοστη, λόγω πρακτικών ζητημάτων. Το παιδί με τους κηδεμόνες έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει την αξιολόγηση από τον ειδικό φορέα στην Ελλάδα μόνο σε περίοδο διακοπών. Οι περισσότερες οικογένειες όμως μεταβαίνουν στην Ελλάδα, για λόγους βέβαια οικονομικούς, μόνο στην περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών, περίοδο δηλαδή στην οποία οι αρμόδιοι φορείς αδυνατούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους, επειδή είναι έτσι κι αλλιώς υποστελεχωμένοι, γεγονός όμως που επιδεινώνεται κατά την καλοκαιρινή περίοδο από την απουσία μελών του προσωπικού τους λόγω των θερινών αδειών.
Σας παρακαλώ, λοιπόν, να εξετάσετε με ιδιαίτερη προσοχή το θέμα αυτό.
Η ενδυνάμωση και επαρκής στελέχωση των διαγνωστικών, αξιολογικών και υποστηρικτικών φορέων με επιστημονικό προσωπικό είναι απολύτως απαραίτητη.
Εξάλλου, μια λύση για τα σχολεία του εξωτερικού θα ήταν η συγκρότηση επιτροπών αξιολόγησης από το προσωπικό των Κ.Ε.Σ.Υ., που θα επισκέπτονται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες τα σχολεία αυτά, ώστε να ακολουθούνται οι ίδιες διαδικασίες, και άρα, να έχουν και οι μαθητές/τριες της Ομογένειας τις ίδιες ευκαιρίες με αυτούς της ημεδαπής.
Άρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016, Παρ. 7 Το ζήτημα των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών είναι πολύ σημαντικό, οπότε η έλλειψη αντίστοιχων των Κ.Ε.Σ.Υ. φορέων στις χώρες υποδοχής συνιστά τεράστια αδικία σε βάρος των μαθητών/τριών με αδιάγνωστες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επικροτώ, λοιπόν, την προσθήκη της Παρ. 7, η οποία ορίζει να «επιτρέπεται η προσκόμιση βεβαιώσεων από δημόσια νοσοκομεία και φορείς της αλλοδαπής για την πιστοποίηση μαθησιακών και κοινωνικών-παιδαγωγικών ζητημάτων». Ωστόσο, η λύση αυτή είναι συνήθως ανεφάρμοστη, εξαιτίας της ελλιπούς γλωσσικής κατάρτισης των περισσότερων μαθητών/τριών, όσον αφορά τη γλώσσα της χώρας υποδοχής (τα περισσότερα παιδιά είναι μεταναστόπουλα του πρόσφατου μεταναστευτικού ρεύματος). Η πιστοποίηση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών σε μια γλώσσα που δεν κατέχει το παιδί είναι, φυσικά, εντελώς ανέφικτη. Τελευταία λύση απομένει η επίσκεψη ενός Κ.Ε.Σ.Υ. στην Ελλάδα, λύση όμως που τις περισσότερες φορές αποδεικνύεται, επίσης, ανεφάρμοστη, λόγω πρακτικών ζητημάτων. Το παιδί με τους κηδεμόνες έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει την αξιολόγηση από τον ειδικό φορέα στην Ελλάδα μόνο σε περίοδο διακοπών. Οι περισσότερες οικογένειες όμως μεταβαίνουν στην Ελλάδα, για λόγους βέβαια οικονομικούς, μόνο στην περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών, περίοδο δηλαδή στην οποία οι αρμόδιοι φορείς αδυνατούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους, επειδή είναι έτσι κι αλλιώς υποστελεχωμένοι, γεγονός όμως που επιδεινώνεται κατά την καλοκαιρινή περίοδο από την απουσία μελών του προσωπικού τους λόγω των θερινών αδειών. Σας παρακαλώ, λοιπόν, να εξετάσετε με ιδιαίτερη προσοχή το θέμα αυτό. Η ενδυνάμωση και επαρκής στελέχωση των διαγνωστικών, αξιολογικών και υποστηρικτικών φορέων με επιστημονικό προσωπικό είναι απολύτως απαραίτητη. Εξάλλου, μια λύση για τα σχολεία του εξωτερικού θα ήταν η συγκρότηση επιτροπών αξιολόγησης από το προσωπικό των Κ.Ε.Σ.Υ., που θα επισκέπτονται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες τα σχολεία αυτά, ώστε να ακολουθούνται οι ίδιες διαδικασίες, και άρα, να έχουν και οι μαθητές/τριες της Ομογένειας τις ίδιες ευκαιρίες με αυτούς της ημεδαπής.