Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Sotiria T. | 3 Μαΐου 2020, 15:03
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το ερώτημα εδώ δε θα έπρεπε να είναι η πολεμική ανάμεσα στα γνωστικά πεδία της Κοινωνιολογίας ή των Λατινικών. Ας μη συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Τα Λατινικά σαφώς και αποτελούν χρήσιμη γνώση για μαθητές που επιθυμούν να ακολουθήσουν κλασσικές ή φιλολογικές σπουδές. Ωστόσο, όπως έχει σωστά διατυπωθεί και από άλλους συναδέλφους η Κοινωνιολογία ως επιστημονικό πεδίο ανοίγει τους ορίζοντες των εφήβων μαθητών, οι οποίοι σε αυτές τις ηλικίες νοηματοδοτούν το κόσμο γύρω τους και αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τη σχέση μεταξύ ατόμου και κοινωνίας, το ρόλο των κοινωνικών δομών, των κοινωνικών σχέσεων, των θεσμών κοκ. Καμία γνώση δεν είναι ποτέ αποκομμένη από το ευρύτερο κοινωνικό οικονομικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Θέλουμε ως προοδευτική και ευρωπαικά προσανατολισμένη κοινωνία, οι ενεργοί πολίτες του αύριο να μην διαθέτουν κριτική σκέψη και ευρύτερη κατανόηση του πλαισίου μέσα το οποίο ζουν και υπάρχουν; Ως τέτοια η Κοινωνιολογία είναι μια επιστήμη όχι μόνο του παρελθόντος και του παρόντος, αλλά κυρίως του μέλλοντος. Σαφέστατα και είναι θεμελιώδης η γνώση βασικών αρχών της Κοινωνιολογίας για μαθητές και υποψήφιους φοιτητές που ενδιαφέρονται για πανεπιστημιακές σπουδές στις κοινωνικές, πολιτικές ιστορικές και ευρύτερα στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Η Κοινωνιολογία θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να παραμείνει στα σχολεία και να δοθεί στους ίδιους τους μαθητές η δυνατότητα της επιλογής.