Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Μαρία Αμαλία Β | 3 Μαΐου 2020, 15:51
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επιχειρήματα υπέρ της παραμονής του μαθήματος της Κοινωνιολογίας: 1) Υπάρχει άμεση επιστημονική συνάφεια του μαθήματος με την πλειοψηφία των πανεπιστημιακών σχολών του ανθρωπιστικού πεδίου.(Με απλή αναζήτηση μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να το εξακριβώσει, στις πολιτικές επιστήμες, στην ψυχολογία, στις επιστήμες εκπαίδευσης, στις σχολές διεθνών σπουδών κ.α) 2) Το μάθημα της Κοινωνιολογίας πραγματικά βοηθάει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών: οι μαθητές αντιλαμβάνονται κοινωνικά ζητήματα και προβλήματα που τους αφορούν, προβληματίζονται πάνω σε αυτά, όπως καλούνται όλοι οι ενεργοί, σκεπτόμενοι πολίτες. 3) Αντιλαμβάνονται τη λειτουργία των θεσμών που τους περιβάλλουν, την αξία τους, τον τρόπο που τους επηρεάζουν. Μπορούν να αντιληφθούν με μια ψύχραιμη ματιά προβλήματα που τους αγγίζουν και να σκεφτούν πιθανές λύσεις μέσα σε ένα κοινωνικό πλαίσιο, με άλλη, θετικότερη ψυχολογία, γεγονός πολύ σημαντικό για την περίοδο της εφηβείας. Για παράδειγμα μπορούν αλλιώς να ερμηνεύσουν την απώλεια εργασίας ενός γονέα, το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και της νεανικής παραβατικότητας. Μαθαίνουν επίσης να αναζητούν αιτίες και να προτείνουν λύσεις, να μην μένουν στην απλή αντιπαράθεση, αντιλαμβάνονται την αξία του διαλόγου και την εφαρμόζουν. Σε ποιο άλλο μάθημα πανελληνίων πραγματικά ασκείται η κριτική σκέψη των μαθητών και εξασκούνται στις ιδιότητες του δημοκρατικού ενεργού πολίτη; 4) Η Κοινωνιολογία τους βοηθάει στην κατανόηση της λειτουργίας άλλων κοινωνιών. Οι σημερινοί πολίτες μπορούν να είναι κάτι άλλο πέρα από ανοιχτοί στην αποδοχή της άλλης κουλτούρας, στον σεβασμό των άλλων πολιτισμών; Επίσης, αντιλαμβάνονται καλύτερα την δική τους κουλτούρα, τον τρόπο που έχει δημιουργηθεί. 5) Σε μια χώρα όπως η δική μας με υπερβολικά χαμηλό ποσοστό ενεργού συμμετοχής των νέων (είτε σε δράσεις νέων είτε σε πολιτικές διαδικασίες) είναι ένα μοναδικό μάθημα που εξηγεί την λειτουργία του πολιτικού συστήματος και σε μια πιο ώριμη ηλικία τους ωθεί να αναλάβουν ένα ενεργό ρόλο στην κοινωνία τους, στην κοινωνία μας. Ελπίζω η υπουργός να αντιληφθεί την αξία αυτού του μαθήματος και να μη το αντικαταστήσει. Μια πρόταση είναι να μείνει το μάθημα και να αναβαθμιστεί το σχολικό εγχειρίδιο που διδάσκεται αυτή τη στιγμή. Με εκτίμηση,