Η θέσπιση του όριου ηλικίας στα ημερήσια επαλ είναι μια πρόταση που δεν τεκμηριώνεται από σαφείς λόγους και δεν έχει κανένα βελτιωτικό χαρακτήρα στη λειτουργία τους. Οι ενήλικοι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν μπορούν να θεωρηθούν εν δυνάμει ακατάλληλοι για το μαθητικό περιβάλλον των ημερήσιων ΕΠΑΛ και κατάλληλοι για τα Γενικά Λύκεια. Αυτό είναι μια άνιση μεταχείρηση του μαθητικού πληθυσμού και μάλλον δημιουργεί πολλά ερωτήματα για το κατά πόσο στέκει νομικά. Επιπλέον σε πολλές πόλεις της Ελλάδας δεν υπάρχουν Εσπερινά Επαλ όπου θα μπορούσαν να φοιτήσουν εναλλακτικά. Αυτό θα έχει σαν αναπόφευκτο αποτέλεσμα μια μαθητική διαρρόη που δεν θα έπρεπε να προάγεται από την πολιτεία σαν παιδαγωγικό μέτρο. Εάν αποκλειστούν από το ημερήσιο επαλ και δεν έχουν ικανότητα πρόσβασης σε ένα εσπερινό επαλ τότε η μόνη επιλογή τους θα είναι τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Αυτός είναι ο δρόμος που θέλουμε να τους ανοίξουμε; Αν μη τι άλλο είναι γνωστό πως οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν ανήκουν πλειοψηφικά σε οικογένειες υψηλών εισοδημάτων οπότε το να έχουν πρόσβαση στο Δημόσιο δωρεάν σχολείο είναι η μόνη λύση για να αποκτήσουν ένα πτυχίο και να βγουν στην αγορά εργασίας. Θεωρώ ότι είναι ένα άρθρο που πρέπει να παραληφθεί από το νομοσχέδιο και στον αντίποδα να βρεθούν λύσεις ουσιαστικής ενίσχυσης των ημερησίων επαλ και της τεχνικής εκπαίδευσης. Όλοι οι μαθητές θα πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιωμάτα στην εκπάιδευση και να μην υπάρχουν τέτοιου είδους αποκλεισμοί που στερούν από αυριανούς πολίτες δικαιώματα στα αγαθά της μόρφωσης. Εφόσον υπάρχουν υπόνοιες για ψεύτικες εγγραφές και ότι άλλο κινεί υποψίες για μη τήρηση των νόμων από σχολικές μονάδες θα πρέπει να είναι ανεπίτρεπτο και να φυσικά να υπάρχει ενδελεχής έλεγχος από τη διοίκηση προκειμένου τέτοια φαινόμενα να πάψουν να υπάρχουν. Δεν μπορεί όμως υπόνοιες και αναληθείες να στερούν σε υποψήφιους μαθητές την υλοποίηση των σπουδών τους και την επίτευξη των στόχων τους έναντι άλλων μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες.
Η θέσπιση του όριου ηλικίας στα ημερήσια επαλ είναι μια πρόταση που δεν τεκμηριώνεται από σαφείς λόγους και δεν έχει κανένα βελτιωτικό χαρακτήρα στη λειτουργία τους. Οι ενήλικοι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν μπορούν να θεωρηθούν εν δυνάμει ακατάλληλοι για το μαθητικό περιβάλλον των ημερήσιων ΕΠΑΛ και κατάλληλοι για τα Γενικά Λύκεια. Αυτό είναι μια άνιση μεταχείρηση του μαθητικού πληθυσμού και μάλλον δημιουργεί πολλά ερωτήματα για το κατά πόσο στέκει νομικά. Επιπλέον σε πολλές πόλεις της Ελλάδας δεν υπάρχουν Εσπερινά Επαλ όπου θα μπορούσαν να φοιτήσουν εναλλακτικά. Αυτό θα έχει σαν αναπόφευκτο αποτέλεσμα μια μαθητική διαρρόη που δεν θα έπρεπε να προάγεται από την πολιτεία σαν παιδαγωγικό μέτρο. Εάν αποκλειστούν από το ημερήσιο επαλ και δεν έχουν ικανότητα πρόσβασης σε ένα εσπερινό επαλ τότε η μόνη επιλογή τους θα είναι τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Αυτός είναι ο δρόμος που θέλουμε να τους ανοίξουμε; Αν μη τι άλλο είναι γνωστό πως οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν ανήκουν πλειοψηφικά σε οικογένειες υψηλών εισοδημάτων οπότε το να έχουν πρόσβαση στο Δημόσιο δωρεάν σχολείο είναι η μόνη λύση για να αποκτήσουν ένα πτυχίο και να βγουν στην αγορά εργασίας. Θεωρώ ότι είναι ένα άρθρο που πρέπει να παραληφθεί από το νομοσχέδιο και στον αντίποδα να βρεθούν λύσεις ουσιαστικής ενίσχυσης των ημερησίων επαλ και της τεχνικής εκπαίδευσης. Όλοι οι μαθητές θα πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιωμάτα στην εκπάιδευση και να μην υπάρχουν τέτοιου είδους αποκλεισμοί που στερούν από αυριανούς πολίτες δικαιώματα στα αγαθά της μόρφωσης. Εφόσον υπάρχουν υπόνοιες για ψεύτικες εγγραφές και ότι άλλο κινεί υποψίες για μη τήρηση των νόμων από σχολικές μονάδες θα πρέπει να είναι ανεπίτρεπτο και να φυσικά να υπάρχει ενδελεχής έλεγχος από τη διοίκηση προκειμένου τέτοια φαινόμενα να πάψουν να υπάρχουν. Δεν μπορεί όμως υπόνοιες και αναληθείες να στερούν σε υποψήφιους μαθητές την υλοποίηση των σπουδών τους και την επίτευξη των στόχων τους έναντι άλλων μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες.