Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Βίκυ Καρ | 3 Μαΐου 2020, 15:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δε θα αναφερθώ στη Λατινική γλώσσα ούτε και στον Ρωμαϊκό πολιτισμό καθώς έχει επαναληφθεί πολλές φορές η σημαντικότητά τους για διάφορους λόγους. Θα αναφερθώ μόνο σε αυτούς που θεωρούν την κοινωνιολογία στην 3η λυκείου βασική και αδιαπραγμάτευτης αξίας. Χωρίς να αμφισβητώ την αξία της και τη βάση που αποτελεί ένα τέτοιο μάθημα για σωστότερους πολίτες θα ήθελα να επισημάνω πόσες φορές έχουν διδαχθεί τα παιδιά κάποιο παρόμοιο μάθημα από το σχολείο αλλά και από την οικογένειά τους. Οι γονείς και οι κηδεμόνες πρωτίστως παλεύουν να μάθουν στα παιδιά τους από μικρή ηλικία πράγματα για την κοινωνία, την πολιτεία, το κράτος και τους νόμους καθώς και πολλά άλλα που θα ήταν χάσιμο χρόνου να παρουσιάσω, θεωρώντας τα δεδομένα. Μαθήματα όπως: «Η αγωγή του πολίτη», «Πολιτική παιδεία», «Κοινωνική και πολιτική αγωγή» και πολλά άλλα έχουν διδαχθεί σε μικρότερες ηλικίες όπου τα παιδιά με τη βοήθεια (ή και χωρίς) των γονέων μάθαιναν τα βασικά της κοινωνίας χωρίς να χρειάζεται να αποστηθίσουν, όπως γίνεται τώρα. Όσο χρήσιμη και αν είναι η κοινωνιολογία στο πλαίσιο της 3ης λυκείου και της παπαγαλίας δε μένει τίποτα στα παιδιά, απλά τους κάνει δυσκολότερη τη χρονιά και την επιτυχία. Αντίθετα, τα λατινικά, στη μορφή εκμάθησης μίας ξένης γλώσσας χωρίς κείμενα και ολόκληρες σελίδες για αποστήθιση, μπορούν να αποτελέσουν βάση για πολλές ξένες γλώσσες, ο τρόπος διδασκαλίας είναι πολύ σωστότερος και διαλλακτικότερος και ο τρόπος εξέτασης πολύ πιο σταθερός και δίκαιος. Τέλος, χωρίς να είμαι απόλυτη για την επιστροφή των λατινικών στις πανελλήνιες εξετάσεις (παρ' όλο που είναι ευκολότερο για κάποιον που δεν έχει διδαχθεί την κοινωνιολογία στην 3η λυκείου να κατανοήσει τα κοινωνικά στις αντίστοιχες επιστήμες [όντας ενεργό κοινωνικό ον εδώ και 18 χρόνια] και δυσκολότερο έως και ακατόρθωτο να κατανοήσει και να μάθει λατινικά στο αντίστοιχο τμήμα που χρειάζονται τα λατινικά κάποιος που δεν τα έχει διδαχθεί στην 3η λυκείου και προφανώς δεν έχει καμία επαφή με τη γλώσσα), Θεωρώ σωστότερο να συνδέονται αυτά τα μαθήματα με συγκεκριμένες σχολές που χρειάζονται περισσότερο τα λατινικά ή η κοινωνιολογία και να επιλέγουν οι μαθητές ποιο μάθημα θέλουν να ακολουθήσουν σύμφωνα με τις σχολές που θέλουν να δηλώσουν.