Κυρία Υπουργέ,
Είμαι μαμά παιδιών που φοιτούν στα Πειραματικά Σχολεία Πανεπιστημίου Πατρών, (Δημοτικό και Λύκειο) και η ίδια εκπαιδευτικός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σκοπός του σχολίου μου δεν είναι να επαναλάβω τα επιχειρήματα που πολύ σωστά αναφέρθηκαν από τους προηγούμενους σχολιαστές και με βρίσκουν απολύτως σύμφωνη. Επίσης να διευκρινήσω ότι δεν είμαι ενάντια στις όποιες αλλαγές γίνονται στην εκπαίδευση, εφόσον αυτές βέβαια κρίνονται με βάση τα επιστημονικά δεδομένα θεμιτές, αναγκαίες, στοχευμένες και αποτελεσματικές. Αλίμονο αν παραμέναμε σε επιτυχημένες μεν πρακτικές του παρελθόντος που αφορούσαν όμως ακριβώς αυτό (το παρελθόν), ενώ στις σημερινές συνθήκες θα έχαναν την αποτελεσματικότητά τους.
Ομως, σας διαβεβαιώ ότι εγώ τουλάχιστον που τον καιρό αυτό τυχαίνει να παρακολουθώ Πανεπιστημιακά μαθήματα σε σχολή Επιστημών Αγωγής και Εκπαίδευσης, δεν μπορώ να εντοπίσω όσον αφορά στον σκοπό ή στη μεθοδολογία, την λογική ή την επιστημονικά τεκμηριωμένη βάση σύμφωνα με την οποία θα ληφθεί η απόφαση αποσύνδεσης κάποιων βαθμίδων - των συνδεδεμένων μέχρι τώρα Πειραματικών Σχολείων και σε όποια πόλη ανά την επικράτεια, δεν αναφέρομαι φυσικά μόνο για την πόλη των Πατρών στην οποία διαμένω – από την επόμενή τους.
Επιπροσθέτως, μετά από σχετική συζήτηση με καθηγητές της Σχολής μου, δεν κατέστη δυνατό να διατυπωθεί εκ μέρους τους κανένα σχετικό επιχείρημα που θα μπορούσε να δικαιολογήσει μια τέτοια αλλαγή και να την χαρακτηρίσει ως επιστημονικά τεκμηριωμένη με βάση κάποια καινοτόμα θεωρία μάθησης ή μεθοδολογίας που δεν ίσχυε κατά το προηγούμενο διάστημα όπου εφαρμοζόταν η αυτοδίκαια εισαγωγή των παιδιών από την μία βαθμίδα του Πειραματικού Σχολείου που φοιτούσαν στην άλλη.
Σύμφωνα με αυτά, θα σας παρακαλούσα να επαναεξετάσετε την κίνησή σας αυτή και να λάβετε υπόψη σας το κοινωνικό, εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό κόστος της εφαρμογής της.
Με εκτίμηση,
Ραφαηλίδου Βικτωρία
Κυρία Υπουργέ, Είμαι μαμά παιδιών που φοιτούν στα Πειραματικά Σχολεία Πανεπιστημίου Πατρών, (Δημοτικό και Λύκειο) και η ίδια εκπαιδευτικός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Σκοπός του σχολίου μου δεν είναι να επαναλάβω τα επιχειρήματα που πολύ σωστά αναφέρθηκαν από τους προηγούμενους σχολιαστές και με βρίσκουν απολύτως σύμφωνη. Επίσης να διευκρινήσω ότι δεν είμαι ενάντια στις όποιες αλλαγές γίνονται στην εκπαίδευση, εφόσον αυτές βέβαια κρίνονται με βάση τα επιστημονικά δεδομένα θεμιτές, αναγκαίες, στοχευμένες και αποτελεσματικές. Αλίμονο αν παραμέναμε σε επιτυχημένες μεν πρακτικές του παρελθόντος που αφορούσαν όμως ακριβώς αυτό (το παρελθόν), ενώ στις σημερινές συνθήκες θα έχαναν την αποτελεσματικότητά τους. Ομως, σας διαβεβαιώ ότι εγώ τουλάχιστον που τον καιρό αυτό τυχαίνει να παρακολουθώ Πανεπιστημιακά μαθήματα σε σχολή Επιστημών Αγωγής και Εκπαίδευσης, δεν μπορώ να εντοπίσω όσον αφορά στον σκοπό ή στη μεθοδολογία, την λογική ή την επιστημονικά τεκμηριωμένη βάση σύμφωνα με την οποία θα ληφθεί η απόφαση αποσύνδεσης κάποιων βαθμίδων - των συνδεδεμένων μέχρι τώρα Πειραματικών Σχολείων και σε όποια πόλη ανά την επικράτεια, δεν αναφέρομαι φυσικά μόνο για την πόλη των Πατρών στην οποία διαμένω – από την επόμενή τους. Επιπροσθέτως, μετά από σχετική συζήτηση με καθηγητές της Σχολής μου, δεν κατέστη δυνατό να διατυπωθεί εκ μέρους τους κανένα σχετικό επιχείρημα που θα μπορούσε να δικαιολογήσει μια τέτοια αλλαγή και να την χαρακτηρίσει ως επιστημονικά τεκμηριωμένη με βάση κάποια καινοτόμα θεωρία μάθησης ή μεθοδολογίας που δεν ίσχυε κατά το προηγούμενο διάστημα όπου εφαρμοζόταν η αυτοδίκαια εισαγωγή των παιδιών από την μία βαθμίδα του Πειραματικού Σχολείου που φοιτούσαν στην άλλη. Σύμφωνα με αυτά, θα σας παρακαλούσα να επαναεξετάσετε την κίνησή σας αυτή και να λάβετε υπόψη σας το κοινωνικό, εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό κόστος της εφαρμογής της. Με εκτίμηση, Ραφαηλίδου Βικτωρία