Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
δεν θα αναφερθώ στο πως η Ελληνική Κλασσική Σκέψη και τα θέματα που πραγματεύεται ενέχει κοινωνιολογικό χαρακτήρα. Θα αναφερθώ στην λατινική λογοτεχνία που περιγράφει την ιδεολογική κατεύθυνση της ρωμαϊκής κοινωνίας. Τα θέματα της παραπέμπουν στην Ρωμαϊκή Πολιτεία, στο ήθος, στην οικογένεια και στη θρησκεία και στις αρετές (έννοιες της ανθρώπινης φύσης και δράσης), θέματα δηλαδή που άπτονται τον προβληματισμό και την εξελικτική σκέψη των κοινωνικών επιστημών. Αν είναι να διδαχθούν ας διδαχθούν με το σωστό νόημα που εμπεριέχουν και όχι απλά και μόνο στη στεγνή γραμματική και στο ακατανόητο συντακτικό. Εξάλλου αυτός δεν είναι ο ρόλος των κλασσικών γραμμάτων; Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης ακόμα και μέσα από τα λατινικά κείμενα.
Όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς, η κοινωνιολογία ως επιστήμη και ως εργαλείο βρίσκεται "παντού" ακόμα και αν είναι η επιστήμη της νεωτερικής Ευρώπης. Για το τι προσφέρει στην ανθρώπινη νόηση και δράση τα έχουν ήδη αναφέρει όσοι συμμετέχουν στη παρούσα διαβούλευση. Δεν χρειάζεται να διαπραγματεύομαστε τη χρησιμότητα της συγκεκριμένης επιστήμης. Η δίκαιη και ορθότερη λύση είναι να μετανομαστεί ο προσανατολισμός των "Ανθρωπιστικών Σπουδών" σε "Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών" και οι μαθητές να εξετάζονται στα λατινικά ή στην κοινωνιολογία αναλόγως με την κατευθύνση σπουδών που επιθυμούν.
Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, δεν θα αναφερθώ στο πως η Ελληνική Κλασσική Σκέψη και τα θέματα που πραγματεύεται ενέχει κοινωνιολογικό χαρακτήρα. Θα αναφερθώ στην λατινική λογοτεχνία που περιγράφει την ιδεολογική κατεύθυνση της ρωμαϊκής κοινωνίας. Τα θέματα της παραπέμπουν στην Ρωμαϊκή Πολιτεία, στο ήθος, στην οικογένεια και στη θρησκεία και στις αρετές (έννοιες της ανθρώπινης φύσης και δράσης), θέματα δηλαδή που άπτονται τον προβληματισμό και την εξελικτική σκέψη των κοινωνικών επιστημών. Αν είναι να διδαχθούν ας διδαχθούν με το σωστό νόημα που εμπεριέχουν και όχι απλά και μόνο στη στεγνή γραμματική και στο ακατανόητο συντακτικό. Εξάλλου αυτός δεν είναι ο ρόλος των κλασσικών γραμμάτων; Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης ακόμα και μέσα από τα λατινικά κείμενα. Όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς, η κοινωνιολογία ως επιστήμη και ως εργαλείο βρίσκεται "παντού" ακόμα και αν είναι η επιστήμη της νεωτερικής Ευρώπης. Για το τι προσφέρει στην ανθρώπινη νόηση και δράση τα έχουν ήδη αναφέρει όσοι συμμετέχουν στη παρούσα διαβούλευση. Δεν χρειάζεται να διαπραγματεύομαστε τη χρησιμότητα της συγκεκριμένης επιστήμης. Η δίκαιη και ορθότερη λύση είναι να μετανομαστεί ο προσανατολισμός των "Ανθρωπιστικών Σπουδών" σε "Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών" και οι μαθητές να εξετάζονται στα λατινικά ή στην κοινωνιολογία αναλόγως με την κατευθύνση σπουδών που επιθυμούν. Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.