Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Αναστάσιος Καμπακτσής | 3 Μαΐου 2020, 16:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η προτεινόμενη δομή των ομάδων μαθημάτων και τα μαθήματα που θα εξετάζονται και θα λαμβάνονται υπόψη για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φαίνεται λογική και λειτουργική στο πλαίσιο της γενικότερης φιλοσοφίας για το πώς οι νέοι θα επιλέγουν τις σπουδές τους και πώς θα επιλέγονται. Θα ήθελα όμως να παραθέσω μερικές γενικότερες σκέψεις πανω σε αυτά. Ίσως θα πρέπει να επανεξεταστεί η όλη φιλοσοφία επιλογής συγκεκριμένων σπουδών από το λύκειο ακόμα, καθως αυτό γίνεται χωρίς οι νέοι και νέες να έχουν ουσιαστική γνώση και εμπειρία των αντικειμένων που επιλέγουν και των επαγγελμάτων στα οποία αντιστοιχούν. Εάν δεν υπάρχει ενημέρωση ή τρόπος να ενημερωθούν οι μαθητές για διάφορα επαγγέλματα ή κατηγορίες επαγγελμάτων τότε συνήθως επιλέγουν στην τύχη ή με κριτήρια που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Εάν τέτοιου είδους ενημέρωση δεν μπορεί να γίνει στο λύκειο και θα ήταν πιθανον δύσκολο να γίνει, τότε θα ήταν ισως χρήσιμο να δοθεί περισσότερος χρόνος μετά το λύκειο με την επιλογή μιας γενικής κατεύθυνσης αποσυνδέοντας έτσι το σχολείο από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έτσι θα έχουν τη δυνατότητα και το χρόνο να κάνουν ουσιαστικό επαγγελματικό προσανατολισμό με την κατάλληλη οργάνωση και υποστήριξη και ταυτόχρονα να κάνουν και ορισμένα σχετικά μαθήματα (παρόμοια με αυτά που περιλαμβάνει η Γ’ λυκείου για τις πανελλαδικές). Διαφορετικά νομίζω ότι όσο και να εξορθολογήσουμε τη διαδικασία, δεν παύει να έχει σημαντικά μειονεκτήματα, όπως η πρώιμη επιλογή σταδιοδρομίας, ο περιορισμός της γενικότερης και ευρύτερης παιδείας, ακόμη και η έλλειψη άλλων ευκαιριών για διάφορες δραστηριότητες ή ανάπτυξη δεξιοτήτων καθώς το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου των μαθητών διατίθεται στα μαθήματα και τη μελέτη για τις εξετάσεις.