Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Χάιδω Μάιπα | 3 Μαΐου 2020, 16:18
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το άκουσμα της είδησης της αντικατάστασης της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά μου θυμίζει το "ράβε-ξήλωνε" της Κυβέρνησης.Δεν θα μπω στην αντιπαράθεση αυτή, γιατί η Κυβέρνηση θέλει να μας χωρίσει σε αντιμαχόμενα στρατόπεδα, τους κοινωνιολόγους και τους φιλολόγους.Εγώ θα σταθώ στην αναγκαιότητα ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΊΝΕΙ η Κοινωνιολογία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα! Όλοι ξέρουμε ότι η Κοινωνιολογία έχει διανύσει μια πορεία πολλών χρόνων στην Ελλάδα. Θεσμοθετήθηκε σε ερευνητικό επίπεδο το 1960 και σε επίπεδο ακαδημαϊκής διδασκαλίας τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Το 1983 ιδρύθηκε ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων και από το 1986-87 διδάσκεται συστηματικά στη Γ'Λυκείου. Υπήρξε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα με τις δέσμες και πέρασε σε μεταβατική περίοδο όταν αντικαταστάθηκε από την οικονομία και από τα λατινικά,όταν άλλαξαν οι δέσμες και έγιναν κατευθύνσεις. Σήμερα, κοινή θέση όλων (κοινωνιολόγων και μη) είναι ότι η Κοινωνιολογία βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν α)την πολύπλοκη κοινωνική πραγματικότητα, την ιστορική εξέλιξη και τη δυναμική των κοινωνιών, β)τη σημασία των κοινωνικών θεσμών,των παραδόσεων,των αξιών, των κοινωνικών κανόνων και της γλώσσας. Ακόμη,συμβάλλει στο να μάθουν για τους φορείς κοινωνικοποίησης( οικογένεια, σχολείο, Μ.Μ.Ε, κράτος, θρησκεία κλπ.), να ευαισθητοποιηθούν για τις προκλήσεις,τις παθογένειες που δημιουργούνται και τα προβλήματα του σύγχρονου κόσμου, να σφυρηλατήσουν την πλανητική τους συνείδηση και να συνυπάρχουν σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία σεβόμενοι τις ιδιαιτερότητες και τη διαφορετικότητα των άλλων. Επίσης, τα παιδιά αναπτύσσουν κριτική ικανότητα, κριτική σκέψη, διαμορφώνουν κοινωνική συνείδηση,γίνονται κοινωνικά όντα, αναπτύσσουν όλες τις πτυχές της προσωπικότητάς τους. Με λίγα λόγια, γίνονται υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες που αυτό διατυμπανίζει η πολιτεία όλα τα χρόνια, θέλοντας να πετύχει αυτό: "Υπεύθυνος και Ενεργός Πολίτης". Κυρία Υπουργέ, οι κοινωνικές επιστήμες είναι αναγνωρισμένες σε πολλά ανεπτυγμένα κράτη στην Ευρώπη,την Αμερική και αλλού. Προς τι ο εξοβελισμός της Κοινωνιολογίας από την εκπαίδευση;;; Στροφή προς τα κλασσικά γράμματα διατυμπανίζετε, και οι Κοινωνικές επιστήμες που;;; Η Εκπαίδευση θα είναι ελλιπής χωρίς την Κοινωνιολογία! Μιλάμε για μια νέα τάξη πραγμάτων, κυρία Υπουργέ. Εγώ βλέπω πισωγυρίσματα. Ακούσαμε "η Κοινωνιολογία κάνει τα παιδιά αριστερά"!!! Υπάρχουν και άλλες Κοινωνιολογικές σχολές της συναίνεσης και της αλληλεπίδρασης. Η πολιτική αυτή που ακολουθείτε έχει συγκεκριμένο σκοπό;; Αφουγκραστείτε την κοινωνία που εξελίσσεται ταχύτατα, και τους Κοινωνιολόγους που πρέπει να αποτελούν άτομα-μέλη της σχολικής κοινότητας! Η Κοινωνιολογία είναι πιο επίκαιρη από ποτέ! Ευχαριστώ για τον χρόνο σας. Με εκτίμηση, Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας με 33 χρόνια υπηρεσίας!!