Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Κων/νος Δάλκος | 3 Μαΐου 2020, 16:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κάθε εὐφυὴς καὶ καλῆς πίστεως ἄνθρωπος θὰ ἐπιδοκιμάσῃ τὴν ἀπόφαση νὰ συμπεριληφθοῦν τὰ Ἀρχαῖα Ἑλληνικὰ στὰ γραπτῶς ἐξεταζόμενα μαθήματα. Ἡ προηγηθεῖσα κατάργηση τῆς ἐξετάσεώς των εἶναι προφανὲς ὄτι «πλαγίως, ὑπόπτως καὶ ἑλικοειδῶς» ἀπέβλεπε στὴν πλήρη κατάργηση τῆς διδασκαλίας των, διότι γιὰ τοὺς «παροικοῦντας τὴν Ἱερουσαλήμ», δηλαδὴ γιὰ τοὺς ἐκπαιδευτικοὺς τῆς ἕδρας, ἀλλὰ καὶ γιὰ κάθε λογικευόμενον, μάθημα μὴ ἐξεταζόμενο εἶναι οὐσιαστικῶς ἀνύπαρκτο σὲ κάθε βαθμίδα ἐκπαιδεύσεως. Βέβαια τὸ βασικὸ αὐτὸ μάθημα διδασκόμενο συνήθως ἀπὸ ἀκατάλληλα γιὰ τὴν ἡλικία καὶ τὰ ἐνδιαφέροντα τῶν μαθητῶν βιβλία καὶ κείμενα καὶ πυροβολούμενο συνεχῶς μὲ τὰ φαιδρὰ ἐπιχειρήματα ποὺ ἀναπτύσσει καὶ ἡ Βουγιουκλάκη στὴν ταινία «Τὸ ξύλο βγῆκε ἀπὸ τὸν Παράδεισο» δικαιοῦται μιὰ σοβαρώτερη ἀντιμετώπιση. Ἐδῶ πρέπει νὰ τονίσω τὴν ἰδιαίτερη μορφωτικὴ ἀξία ποὺ ἔχει ἠ μετάφραση, ὄχι ἡ δεδομένη καὶ στατική, ἀλλὰ ἡ μετάφραση ὡς πνευματικὸ ἀγώνισμα μέσα στὴν Τάξη, ὅπου πέραν τῶν ἄλλων οἱ μαθητὲς ἀσκοῦνται πνευματικῶς προσπαθῶντας νὰ εὕρουν γιὰ κάθε ἔννοια τὴν πλέον κατάλληλη λέξη. Ἐξ ἄλλου καὶ ἡ τρέχουσα Πανδημία μὲ τὰ ἀπαράδεκτα lockdown, τὰ high ἢ low risk κ.τ.ὅ. ὑπαγορεύει ὡς ἄμεση ἀνάγκη τὴν προσφυγὴ στὶς ρίζες τῆς γλώσσας μας μέσῳ τῆς διαχρονικῆς της διδασκαλίας. Κων. Ἰω. Δάλκος, Δ/ντὴς Λυκείου ἐπὶ τιμῇ