Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Μαρία Μ | 3 Μαΐου 2020, 16:56
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αναφορικά με την πρόταση που υπάρχει στο Νομοσχέδιο για την επαναφορά των Λατινικών ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα θα ήθελα να αναφέρω τα ακόλουθα: Αναρωτιέμαι αν όλοι αυτοί που είναι υπέρμαχοι των κλασσικών σπουδών και των σχετικών μαθημάτων όπως τα Λατινικά έχουν ρεαλιστική εικόνα από τις πραγματικές ανάγκες των σημερινών μαθητών και κυρίως των μαθητών της Γ΄Λυκείου οι οποίοι είναι πολίτες πλέον με δικαίωμα ψήφου και άτομα τα οποία ετοιμάζονται να ενταχθούν μετά το τέλος του σχολείου σε νέες κοινωνικές ομάδες και να αναλάβουν διαφορετικά καθήκοντα. Το σχολείο, πέρα από τον εκπαιδευτικό του ρόλο και την μετάδοση γνώσεων, αποτελεί πρωτίστως φορέα κοινωνικοποίησης και τι σημαίνει κοινωνικοποίηση. Είναι μια διαδικασία μέσω της οποίας το άτομο μαθαίνει και εσωτερικεύει τα διάφορα στοιχεία του πολιτισμού* της κοινωνίας μέσα στην οποία ζει, πράγμα που του επιτρέπει να διαμορφώσει τη δική του προσωπικότητα και να ενταχθεί στις διάφορες ομάδες. Συνεπώς, εάν το άτομο /έφηβος έρθει σε επαφή από νωρίς και κυρίως μέσα από το σχολείο με ποικιλία μαθημάτων που ανοίγουν τους ορίζοντες και ενεργοποιούν την σκέψη και την κριτική ικανότητα του, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό με τον πλουραλισμό των μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συμπεριλαμβανομένων και των μαθημάτων των κοινωνικών επιστημών τότε οι νέοι θα είναι γνώστες διαδικασιών και κυρίως θα είναι οι ίδιοι ρυθμιστές της ζωής και των αποφάσεων τους. Αυτό που κρίνεται αναγκαίο είναι ο πλουραλισμός των μαθημάτων με απώτερο στόχο τις γενικότερες γνώσεις των νέων και οι επιλογές που θα έχει ο τελειόφοιτος. Είναι μάταια η αντιπαράθεση των επιστημόνων γιατί σε μια δημοκρατική κοινωνία όλες οι επιστήμες είναι αναγκαίες και σε διδακτικό αλλά και σε επίπεδο έρευνας. Σε ένα δημοκρατικό σχολείο είναι απαραίτητη η συμμετοχή και η συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών από όλους τους κλάδους και όχι ένας εκπαιδευτικός να διδάσκει όλα τα μαθήματα όταν υπάρχουν πανεπιστημιακές σχολές που εξειδικεύουν όπως για παράδειγμα οι σχολές κοινωνικών επιστημών , οι σχολές Ιστορίας κτλ. Οι μαθητές μπορούν να επιλέγουν μαθήματα και να εξετάζονται σε εκείνα που θα αποδώσουν καλύτερα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες του προκειμένου να οδηγούνται με πιο εύκολο τρόπο σε επαγγελματικές επιλογές που θα καλύπτουν τις ανάγκες τους εξ ολοκλήρου.