Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
Ως μητέρα μαθήτριας της Α Γυμνασίου σε Πρότυπο Γυμνάσιο θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεσή μου στην πρόβλεψη για εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Λύκεια των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων.
Θεωρώ πως οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων πρέπει να εγγράφονται χωρίς εξετάσεις στα Πρότυπα Λύκεια καθώς το Γυμνάσιο και το Λύκειο ανήκουν στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης και θα πρέπει να συνεχίσουν να αντιμετωπίζονται ως μια ενιαία οντότητα.
Η μετατροπή της Τρίτης Γυμνασίου σε έτος προπαρασκευής για τις εξετάσεις του Λυκείου θα έχει οικονομικό και ψυχολογικό αντίκτυπο τόσο για τα παιδιά όσο και τους γονείς. Επίσης, θα υποβαθμιστούν τα υπόλοιπα μαθήματα της Τρίτης Γυμνασίου αλλά και οι όμιλοι που λειτουργούν στα Πρότυπα Γυμνάσια.
Πολλά από τα παιδιά που πέτυχαν την εισαγωγή τους στο Πρότυπο Γυμνάσιο θα βρεθούν στη δυσμενή θέση να θεωρηθούν ως ανεπαρκή να συνεχίσουν στο Πρότυπο Λύκειο λόγω ενός παραπατήματος στις εξετάσεις και να βρεθούν αντιμέτωπα με αλλαγή σχολείου, φίλων, περιοχής φοίτησης. Θεωρώ ότι η επίδραση των παραπάνω στην ψυχολογία των παιδιών αυτών θα είναι συντριπτική για τη συνέχεια της μαθησιακής τους πορείας καθώς τα περιμένει ο επόμενος στόχος της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τέλος, σε ότι αφορά τους υφιστάμενους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων, όταν έδωσαν εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε αυτά ίσχυε η χωρίς εξετάσεις συνέχεια φοίτησης στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Δεν είναι λοιπόν δίκαιη η αναδρομική αλλαγή των όρων του παιχνιδιού. Πολλά από τα παιδιά που τώρα είναι μαθητές σε Πρότυπα Γυμνάσια θα είχαν επιλέξει διαφορετικά αν γνώριζαν ότι σε τρία χρόνια θα έπρεπε να επανεξεταστούν,
Με εκτίμηση,
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, Ως μητέρα μαθήτριας της Α Γυμνασίου σε Πρότυπο Γυμνάσιο θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεσή μου στην πρόβλεψη για εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Λύκεια των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων. Θεωρώ πως οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων πρέπει να εγγράφονται χωρίς εξετάσεις στα Πρότυπα Λύκεια καθώς το Γυμνάσιο και το Λύκειο ανήκουν στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης και θα πρέπει να συνεχίσουν να αντιμετωπίζονται ως μια ενιαία οντότητα. Η μετατροπή της Τρίτης Γυμνασίου σε έτος προπαρασκευής για τις εξετάσεις του Λυκείου θα έχει οικονομικό και ψυχολογικό αντίκτυπο τόσο για τα παιδιά όσο και τους γονείς. Επίσης, θα υποβαθμιστούν τα υπόλοιπα μαθήματα της Τρίτης Γυμνασίου αλλά και οι όμιλοι που λειτουργούν στα Πρότυπα Γυμνάσια. Πολλά από τα παιδιά που πέτυχαν την εισαγωγή τους στο Πρότυπο Γυμνάσιο θα βρεθούν στη δυσμενή θέση να θεωρηθούν ως ανεπαρκή να συνεχίσουν στο Πρότυπο Λύκειο λόγω ενός παραπατήματος στις εξετάσεις και να βρεθούν αντιμέτωπα με αλλαγή σχολείου, φίλων, περιοχής φοίτησης. Θεωρώ ότι η επίδραση των παραπάνω στην ψυχολογία των παιδιών αυτών θα είναι συντριπτική για τη συνέχεια της μαθησιακής τους πορείας καθώς τα περιμένει ο επόμενος στόχος της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τέλος, σε ότι αφορά τους υφιστάμενους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων, όταν έδωσαν εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε αυτά ίσχυε η χωρίς εξετάσεις συνέχεια φοίτησης στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Δεν είναι λοιπόν δίκαιη η αναδρομική αλλαγή των όρων του παιχνιδιού. Πολλά από τα παιδιά που τώρα είναι μαθητές σε Πρότυπα Γυμνάσια θα είχαν επιλέξει διαφορετικά αν γνώριζαν ότι σε τρία χρόνια θα έπρεπε να επανεξεταστούν, Με εκτίμηση,