Η γενική τάση του παρόντος νομοσχεδίου βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση. Είναι πρωτεύουσας σημασίας όμως η άμεση διόρθωση των αστοχιών που αντιβαίνουν τόσο στο ίδιο το μεταρρυθμιστικό πνεύμα, όσο και στην πολιτική υποβάθμισης των Πειραματικών Σχολείων.
Ανήκουμε στους πολίτες που στήριξαν και στηρίζουν τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες, ώστε να αναβαθμιστεί η παιδεία στη χώρα μας. Στις πολιτικές αποφάσεις τέτοιου βεληνεκούς πρεπει να λαμβάνονται υπόψη όλες οι κοινωνικές ομάδες. Η πολιτική των Πειραματικών Σχολείων στόχευε ανέκαθεν στην εκπαίδευση παιδιών από όλες τις οικονομικές και κοινωνικές ομάδες. Η κατάργηση της διασύνδεσης των Γυμνασίων, των Λυκείων και των Δημοτικών αποτελεί μείζον πρόβλημα: α) διότι αντιβαίνει στα καταστατικά ίδρυσης των Πειραματικών Σχολείων που διασυνδέονται με τα Πανεπιστήμια, β) διότι αποκλείει τα παιδιά των οικογενειών με χαμηλή οικονομική δυνατότητα από τη συμμετοχή σε εξετάσεις που όλοι γνωρίζουμε ότι χρήζουν φροντιστηριακής υποστήριξης και γ) διότι προάγει τον μαθησιακό ελιτισμό σε βάρος του πειραματικού εγχειρήματος το οποίο απευθύνεται σε όλα τα παιδιά. Εν ολίγοις το πειραματικό εγχείρημα υποβαθμίζεται, καταργείται στη βάση του και οδηγείται στην κατιούσα,όπως και με τον Νόμο του Κ. Γαβρόγλου.
Τουλάχιστον τα ιστορικά σχολεία ΠΣΠΘ και ΠΣΠΑ πρέπει να παραμείνουν από το νηπιαγωγείο έως την Γ΄Λυκείου απόλυτα διασυνδεδεμένα μεταξύ τους, υπηρετώντας, εμβαθύνοντας και τελειοποιώντας την πειραματική εκπαίδευση στη χώρα μας, η οποία υπήρξε όραμα μεγάλων διδασκάλων του Έθνους. Είμαι σίγουρη ότι απευθύνομαι σε ώτα ακουόντων, σε μια ηγεσία που έχει αποδείξει ότι αφουγκράζεται τις εύλογες και δίκαιες κοινωνικές αντιδράσεις.
Η γενική τάση του παρόντος νομοσχεδίου βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση. Είναι πρωτεύουσας σημασίας όμως η άμεση διόρθωση των αστοχιών που αντιβαίνουν τόσο στο ίδιο το μεταρρυθμιστικό πνεύμα, όσο και στην πολιτική υποβάθμισης των Πειραματικών Σχολείων. Ανήκουμε στους πολίτες που στήριξαν και στηρίζουν τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες, ώστε να αναβαθμιστεί η παιδεία στη χώρα μας. Στις πολιτικές αποφάσεις τέτοιου βεληνεκούς πρεπει να λαμβάνονται υπόψη όλες οι κοινωνικές ομάδες. Η πολιτική των Πειραματικών Σχολείων στόχευε ανέκαθεν στην εκπαίδευση παιδιών από όλες τις οικονομικές και κοινωνικές ομάδες. Η κατάργηση της διασύνδεσης των Γυμνασίων, των Λυκείων και των Δημοτικών αποτελεί μείζον πρόβλημα: α) διότι αντιβαίνει στα καταστατικά ίδρυσης των Πειραματικών Σχολείων που διασυνδέονται με τα Πανεπιστήμια, β) διότι αποκλείει τα παιδιά των οικογενειών με χαμηλή οικονομική δυνατότητα από τη συμμετοχή σε εξετάσεις που όλοι γνωρίζουμε ότι χρήζουν φροντιστηριακής υποστήριξης και γ) διότι προάγει τον μαθησιακό ελιτισμό σε βάρος του πειραματικού εγχειρήματος το οποίο απευθύνεται σε όλα τα παιδιά. Εν ολίγοις το πειραματικό εγχείρημα υποβαθμίζεται, καταργείται στη βάση του και οδηγείται στην κατιούσα,όπως και με τον Νόμο του Κ. Γαβρόγλου. Τουλάχιστον τα ιστορικά σχολεία ΠΣΠΘ και ΠΣΠΑ πρέπει να παραμείνουν από το νηπιαγωγείο έως την Γ΄Λυκείου απόλυτα διασυνδεδεμένα μεταξύ τους, υπηρετώντας, εμβαθύνοντας και τελειοποιώντας την πειραματική εκπαίδευση στη χώρα μας, η οποία υπήρξε όραμα μεγάλων διδασκάλων του Έθνους. Είμαι σίγουρη ότι απευθύνομαι σε ώτα ακουόντων, σε μια ηγεσία που έχει αποδείξει ότι αφουγκράζεται τις εύλογες και δίκαιες κοινωνικές αντιδράσεις.