Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Ρουσόπουλος | 3 Μαΐου 2020, 16:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μελετώ το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας στο οποίο, μεταξύ άλλων προβλέπεται η αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας με τα Λατινικά ως εξεταζόμενο μάθημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Ταυτόχρονα εξετάζοντας την Αιτιολογική Έκθεση παρατηρώ ότι εκλείπει πλήρως μία επιστημονική αιτιολόγηση ή μια σχετική επιχειρηματολογία από την πλευρά του Υπουργείου για την συγκεκριμένη πράξη. Η αναφορά «για λόγους ορθολογικότερης οργάνωσης και καλύτερης ευθυγράμμισης των πανελλαδικών εξετάσεων με το ειδικότερο αντικείμενο κάθε πανεπιστημιακής σχολής ή τμήματος» δεν συμβαδίζει καθόλου με το προτεινόμενο νομοσχέδιο. Αντιθέτως, με την αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας παρατηρείται η αναντιστοιχία των εξεταζόμενων μαθημάτων με τα πανεπιστημιακά τμήματα. Παρατηρώντας τις πανεπιστημιακές σχολές του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου, είναι εύκολο να διαπιστωθεί η ισχυρή σύνδεση που υπάρχει στο μάθημα της Κοινωνιολογίας με πληθώρα πανεπιστημιακών τμημάτων. Από τα 315 πανεπιστημιακά τμήματα του επιστημονικού πεδίου των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, η Κοινωνιολογία διδάσκεται στα 183, δηλαδή στη συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων. Στα 73 μάλιστα διδάσκεται στο πλαίσιο των υποχρεωτικών μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών. Με τον εξοστρακισμό της Κοινωνιολογίας από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα εμφανίζεται ο κίνδυνος πλήθος τμημάτων να δέχονται φοιτητές χωρίς σχετικό επιστημονικό υπόβαθρο από το Λύκειο. Το μάθημα της Κοινωνιολογίας αποτελεί τον αναγκαίο συνδετικό κρίκο στη διεπιστημονική γνώση που παρέχεται σε συγγενείς επιστημονικούς κλάδους των κοινωνικών επιστημών όπως Κοινωνιολογία, Κοινωνική Ανθρωπολογία, Νομική, Ψυχολογία, Πολιτική Επιστήμη, Κοινωνική Πολιτική, Κοινωνική και Εκπαιδευτική Πολιτική, Παιδαγωγικά Τμήματα, Κοινωνική Εργασία, Δημοσιογραφία, Επικοινωνία και ΜΜΕ. Η πλειοψηφία των πανεπιστημιακών τμημάτων του 1ου επιστημονικού πεδίου αφορά προγράμματα σπουδών των Κοινωνικών, Πολιτικών, Νομικών και Παιδαγωγικών επιστημών όπου το μάθημα της Κοινωνιολογίας κρίνεται αναντικατάστατο ως εξεταζόμενο μάθημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Γεώργιος Ρουσόπουλος