Το άρθρο 18 του νομοσχεδίου για την Παιδεία είναι αυταπόδεικτα αντισυνταγματικό κυρίως για τα παιδιά που φοιτούν σήμερα στην Α΄ και Β΄ γυμνασίου στα Πρότυπα Γυμνάσια μια και δεν προβλέπει για αυτά μεταβατική ρύθμιση ,για την αυτοδίκαιη σύμφωνα με το νομο μεταβασή τους χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο.
Φυσικά και εσείς το γνωρίζετε πολύ καλά αυτό όπως γνωρίζετε επίσης ότι τα παιδιά μας θα δικαιωθούν εφόσον κινηθούμε δικαστικά.
Θα δικαιωθούν όμως αφού δώσουν τις εξετάσεις σας γιατί όπως επίσης πολύ καλά γνωρίζετε λόγω τις πανδημίας δεν μπορούμε γονείς και μαθητές να καταφύγουμε σε κλειστά δικαστήρια και εφόσον αυτό γίνει θα είναι κατόπιν εορτής πια με ό,τι αυτό συνεπάγεται και η απόδωση δικαιοσύνης θα ειναι χωρίς ιδαίτερο νόημα επί της ουσίας.
Θεωρώ ότι αυτό συνιστά ένα ανήθικο και ύπουλο χτύπημα κάτω από η μέση και μάλιστα σε παιδιά στην ευαίσθητη εφηβική περίοδο της ζωής τους και μαζί στις οικογένειές των.
Τί θα τους πούμε; Ότι το κράτος είναι άδικο; Ότι η δικαιοσυνη έρχεται εκ των υστέρων; Ότι είμαστε ανίσχυροι να τους υπερασπιστούμε ή ότι η ζωή είναι σκληρή για μερικούς ακόμα μια φορά;
Πράγματι αυτό που συμβαίνει είναι ένα μάθημα ζωής για τα παιδιά μας
για να ξέρουν ποιούς θα έχουν να αντιμετωπίσουν στο μέλλον και να θωρακιστούν, ή ακόμα και να παραδειγματιστούν μιας και τους μαθαίνετε
νωρίς-νωρίς ότι τελικά υπερισχύει αυτός που έχει το άδικο.
Σας ευχαριστώ πολύ που θέλετε να μετατρέψετε τα Πρότυπα Σχολεία σε φυτώρια αρίστων που χωρίς συνείδηση και ευγενή άμιλλα θα επιδιώκουν
να "φάνε" ο ένας τον άλλον για να επικρατήσει μέσω στείρων εξετάσεων ο καλύτερος-ο πρωταθλητής.
Όσο για τον ακρογωνιαίο λίθο του εν λόγω άρθρου,οι τρείς αυτές περιβόητες λέξεις - έννοιες: ΑΝΑΝΕΩΣΗ ,ΙΣΟΝΟΜΙΑ, ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
1.ΑΝΑΝΕΩΣΗ είναι μια λέξη που συνήθως αναφέρεται σε αψυχο υλικό. Ανανέωση γκαρνταρόμπας,επίπλων σαλονιού κλπ.Δεν μπορώ να διανοηθώ ανανέωση σε πολίτες ακόμα κι αν αυτοί είναι επικίνδυνοι δημόσιοι λειτουργοί γιατί καλύπτονται από νομοθεσίες ακόμα κι αν εχουν υποπέσει σε σοβαρά αδικήματα(!)πόσο δε μάλλον σε ανανέωση μαθητών μιας τάξης, ενος σχολείου. Μια λέξη-έννοια που εσείς προβάλλετε ώς ευφυές επίτευγμα που κρύβει ιδιαιτέρως μεγάλη έλλειψη σεβασμού της προσωπικότητος των παιδιών(όλων των παιδιων) ,και ιδιαιτέρως μεγάλη έλλειψη ευαισθησίας απέναντι στις εύθραυστες εφηβικές ψυχές.
Επί της ουσίας θέλετε να κάνετε μια τυχαία επιλογή βασισμένη σε μια ολιγόωρη εξέταση. Θα αντικαταστήσετε κάποιους άριστους μαθητές άτυχους μεν με άλλους επίσης άριστους τυχερούς δε. Κάτι σαν λοτταρία δηλαδή .
Χωρίς αξιόπιστη αξιολόγηση θα δημιουργήσετε ένα Πρότυπο Λύκειο με ένα
συνοθύλευμα μαθητών,παλιών,καινούργιων,από Δημόσια,Πρότυπα,από ιδιωτικά, προϊόντα φροντιστηρίων ή όχι με τον πρώτο χρόνο προσαρμογής και τα επόμενα δύο ατομικής προετοιμασίας για τα ΑΕΙ. Ποια στατιστική αξιολόγηση θα ήταν κατάλληλη για ένα τέτοιο σχολείο άραγε;
Με την απόφασή σας αυτή υποβιβάζετε και εν μέρει ακυρώνετε την ύπαρξη του Προτύπου Γυμνάσιου μιας και υποχρεώνετε τα παιδιά να μην δίνουν και πολύ σημασία σε άλλα μαθήματα ή σχολικές και μη δραστηριότητες στη Γ΄Γυμνασίου αφού θα γίνει αυτοσκοπός η παραμονή τους στο σχολείο τους και όχι η γνώση καθεαυτή. Ποιό έξυπνο παιδί θα θέλει να πάει σε τέτοιο σχολείο; Καλύτερα να δώσει απευθείας στο Λύκειο ή ίσως και καθόλου.
2.ΙΣΟΝΟΜΙΑ δεν υπάρχει αφου την έχετε καταργήσει εσείς οι ίδιοι για τα συγκεκριμένα παιδιά. Τους επιβάλλετε βίαια παράνομες και αντισυνταγματικές (εν γνώσει τους και εν γνώσει σας)εξετάσεις, όχι στο όνομα της μάθησης αλλά με σκοπό να παραμείνουν στο σχολείο τους και να μην αποβληθούν σαν αποτυχημένοι και τιμωρημένοι. Αυτά τα παιδιά θα διαγωνισθούν με αισθήματα απόρριψης, απόγνωσης,απογοήτευσης για την πασιφανή αδικία σε βάρος τους εκ μέρους ενος κράτους άδικου τιμωρηρητικού χωρίς αιτία, με "την πλάτη στον τοίχο "και ό,τι άλλο αυτό συνεπάγεται για την ευαίσθητη ψυχολογία τους, με άλλα παιδιά που δεν έχουν να χάσουν και πολλά.
Άν θέλετε ισονομία φτιάξτε περισσοτερα πρότυπα σχολεία!
3.ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ. Τα παιδιά των Προτύπων Σχολείων είναι πρωταθλητές στη μάθηση μιας και περνούν δύσκολες και σκληρές για τη ηλικία τους εξετάσεις,συναγωνίζονται άριστοι μεταξύ αρίστων και συγκεντρώνουν στην πλειοψηφία τους άριστους βαθμούς. Σημειωτέον δε ότι οι βαθμοί τους στο σύνολο βελτιώνονται ακόμα περισσότερο μετα τις προαγωγικές εξετάσεις. Τα έπαθλά τους είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο. Εδώ να σημειώσω ότι κάνετα ένα μεγάλο λάθος θεωρώντας το σχολείο σαν το έπαθλο των εξετάσεων. Το σχολείο για το μαθητή είναι ο ιερός χώρος που λαμβάνει τη γνώση,ο χώρος προπόνησης, να μιλήσω στη γλώσσα σας, με προπονητές τους εκπαιδευτικούς. Τα έπαθλα έρχονται μετά από τη γνώση και τη σωστή διαπαιδαγώγηση που λαμβάνει το παιδί που εργάστηκε σκληρά για να εισαχθεί εκεί και συνεχίζει να εργάζεται σκληρά. Χαρακτηριστικά των μαθητών αυτών εκτός από την ευφυία τους είναι η ευγενής άμιλλα,η φιλότιμη προσπάθεια,η προσήλωση σε νόμους και κανόνες. Αφήστε αυτά τα παιδιά ήρεμα να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους στα σχολεία που δικαιούνται να φοιτούν και αν το θέλετε βάλτε περισσότερα κριτήρια αξιολόγησης κάθε χρόνο. Μην τα μετατρέπετε από τώρα σε κυνηγούς θέσεων υποβάλλοντας τα σε ανούσιες και αναχρονιστικές εξετάσεις.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ,ΦΤΙΑΞΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, ΒΕΛΤΙΩΣΤΕ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΤΡΟΠΟ ΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! ΜΗ ΜΑΣΤΙΓΩΝΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ.
Τέλος απευθύνομαι με σεβασμό στον κο Πρωθυπουργό της Ελλάδος γνωρίζοντας το ισχυρό αίσθημα δικαιοσύνης και κοινωνικής ευαισθησίας που τον διακατέχει ώς πολιτικό ,επιστήμονα και πατέρα .
Παρακαλώ θερμά αποκαταστήστε,πριν να είναι αργά,αυτή την αδικία.
Το άρθρο 18 του νομοσχεδίου για την Παιδεία είναι αυταπόδεικτα αντισυνταγματικό κυρίως για τα παιδιά που φοιτούν σήμερα στην Α΄ και Β΄ γυμνασίου στα Πρότυπα Γυμνάσια μια και δεν προβλέπει για αυτά μεταβατική ρύθμιση ,για την αυτοδίκαιη σύμφωνα με το νομο μεταβασή τους χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο. Φυσικά και εσείς το γνωρίζετε πολύ καλά αυτό όπως γνωρίζετε επίσης ότι τα παιδιά μας θα δικαιωθούν εφόσον κινηθούμε δικαστικά. Θα δικαιωθούν όμως αφού δώσουν τις εξετάσεις σας γιατί όπως επίσης πολύ καλά γνωρίζετε λόγω τις πανδημίας δεν μπορούμε γονείς και μαθητές να καταφύγουμε σε κλειστά δικαστήρια και εφόσον αυτό γίνει θα είναι κατόπιν εορτής πια με ό,τι αυτό συνεπάγεται και η απόδωση δικαιοσύνης θα ειναι χωρίς ιδαίτερο νόημα επί της ουσίας. Θεωρώ ότι αυτό συνιστά ένα ανήθικο και ύπουλο χτύπημα κάτω από η μέση και μάλιστα σε παιδιά στην ευαίσθητη εφηβική περίοδο της ζωής τους και μαζί στις οικογένειές των. Τί θα τους πούμε; Ότι το κράτος είναι άδικο; Ότι η δικαιοσυνη έρχεται εκ των υστέρων; Ότι είμαστε ανίσχυροι να τους υπερασπιστούμε ή ότι η ζωή είναι σκληρή για μερικούς ακόμα μια φορά; Πράγματι αυτό που συμβαίνει είναι ένα μάθημα ζωής για τα παιδιά μας για να ξέρουν ποιούς θα έχουν να αντιμετωπίσουν στο μέλλον και να θωρακιστούν, ή ακόμα και να παραδειγματιστούν μιας και τους μαθαίνετε νωρίς-νωρίς ότι τελικά υπερισχύει αυτός που έχει το άδικο. Σας ευχαριστώ πολύ που θέλετε να μετατρέψετε τα Πρότυπα Σχολεία σε φυτώρια αρίστων που χωρίς συνείδηση και ευγενή άμιλλα θα επιδιώκουν να "φάνε" ο ένας τον άλλον για να επικρατήσει μέσω στείρων εξετάσεων ο καλύτερος-ο πρωταθλητής. Όσο για τον ακρογωνιαίο λίθο του εν λόγω άρθρου,οι τρείς αυτές περιβόητες λέξεις - έννοιες: ΑΝΑΝΕΩΣΗ ,ΙΣΟΝΟΜΙΑ, ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.ΑΝΑΝΕΩΣΗ είναι μια λέξη που συνήθως αναφέρεται σε αψυχο υλικό. Ανανέωση γκαρνταρόμπας,επίπλων σαλονιού κλπ.Δεν μπορώ να διανοηθώ ανανέωση σε πολίτες ακόμα κι αν αυτοί είναι επικίνδυνοι δημόσιοι λειτουργοί γιατί καλύπτονται από νομοθεσίες ακόμα κι αν εχουν υποπέσει σε σοβαρά αδικήματα(!)πόσο δε μάλλον σε ανανέωση μαθητών μιας τάξης, ενος σχολείου. Μια λέξη-έννοια που εσείς προβάλλετε ώς ευφυές επίτευγμα που κρύβει ιδιαιτέρως μεγάλη έλλειψη σεβασμού της προσωπικότητος των παιδιών(όλων των παιδιων) ,και ιδιαιτέρως μεγάλη έλλειψη ευαισθησίας απέναντι στις εύθραυστες εφηβικές ψυχές. Επί της ουσίας θέλετε να κάνετε μια τυχαία επιλογή βασισμένη σε μια ολιγόωρη εξέταση. Θα αντικαταστήσετε κάποιους άριστους μαθητές άτυχους μεν με άλλους επίσης άριστους τυχερούς δε. Κάτι σαν λοτταρία δηλαδή . Χωρίς αξιόπιστη αξιολόγηση θα δημιουργήσετε ένα Πρότυπο Λύκειο με ένα συνοθύλευμα μαθητών,παλιών,καινούργιων,από Δημόσια,Πρότυπα,από ιδιωτικά, προϊόντα φροντιστηρίων ή όχι με τον πρώτο χρόνο προσαρμογής και τα επόμενα δύο ατομικής προετοιμασίας για τα ΑΕΙ. Ποια στατιστική αξιολόγηση θα ήταν κατάλληλη για ένα τέτοιο σχολείο άραγε; Με την απόφασή σας αυτή υποβιβάζετε και εν μέρει ακυρώνετε την ύπαρξη του Προτύπου Γυμνάσιου μιας και υποχρεώνετε τα παιδιά να μην δίνουν και πολύ σημασία σε άλλα μαθήματα ή σχολικές και μη δραστηριότητες στη Γ΄Γυμνασίου αφού θα γίνει αυτοσκοπός η παραμονή τους στο σχολείο τους και όχι η γνώση καθεαυτή. Ποιό έξυπνο παιδί θα θέλει να πάει σε τέτοιο σχολείο; Καλύτερα να δώσει απευθείας στο Λύκειο ή ίσως και καθόλου. 2.ΙΣΟΝΟΜΙΑ δεν υπάρχει αφου την έχετε καταργήσει εσείς οι ίδιοι για τα συγκεκριμένα παιδιά. Τους επιβάλλετε βίαια παράνομες και αντισυνταγματικές (εν γνώσει τους και εν γνώσει σας)εξετάσεις, όχι στο όνομα της μάθησης αλλά με σκοπό να παραμείνουν στο σχολείο τους και να μην αποβληθούν σαν αποτυχημένοι και τιμωρημένοι. Αυτά τα παιδιά θα διαγωνισθούν με αισθήματα απόρριψης, απόγνωσης,απογοήτευσης για την πασιφανή αδικία σε βάρος τους εκ μέρους ενος κράτους άδικου τιμωρηρητικού χωρίς αιτία, με "την πλάτη στον τοίχο "και ό,τι άλλο αυτό συνεπάγεται για την ευαίσθητη ψυχολογία τους, με άλλα παιδιά που δεν έχουν να χάσουν και πολλά. Άν θέλετε ισονομία φτιάξτε περισσοτερα πρότυπα σχολεία! 3.ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ. Τα παιδιά των Προτύπων Σχολείων είναι πρωταθλητές στη μάθηση μιας και περνούν δύσκολες και σκληρές για τη ηλικία τους εξετάσεις,συναγωνίζονται άριστοι μεταξύ αρίστων και συγκεντρώνουν στην πλειοψηφία τους άριστους βαθμούς. Σημειωτέον δε ότι οι βαθμοί τους στο σύνολο βελτιώνονται ακόμα περισσότερο μετα τις προαγωγικές εξετάσεις. Τα έπαθλά τους είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο. Εδώ να σημειώσω ότι κάνετα ένα μεγάλο λάθος θεωρώντας το σχολείο σαν το έπαθλο των εξετάσεων. Το σχολείο για το μαθητή είναι ο ιερός χώρος που λαμβάνει τη γνώση,ο χώρος προπόνησης, να μιλήσω στη γλώσσα σας, με προπονητές τους εκπαιδευτικούς. Τα έπαθλα έρχονται μετά από τη γνώση και τη σωστή διαπαιδαγώγηση που λαμβάνει το παιδί που εργάστηκε σκληρά για να εισαχθεί εκεί και συνεχίζει να εργάζεται σκληρά. Χαρακτηριστικά των μαθητών αυτών εκτός από την ευφυία τους είναι η ευγενής άμιλλα,η φιλότιμη προσπάθεια,η προσήλωση σε νόμους και κανόνες. Αφήστε αυτά τα παιδιά ήρεμα να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους στα σχολεία που δικαιούνται να φοιτούν και αν το θέλετε βάλτε περισσότερα κριτήρια αξιολόγησης κάθε χρόνο. Μην τα μετατρέπετε από τώρα σε κυνηγούς θέσεων υποβάλλοντας τα σε ανούσιες και αναχρονιστικές εξετάσεις. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ,ΦΤΙΑΞΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, ΒΕΛΤΙΩΣΤΕ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΤΡΟΠΟ ΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! ΜΗ ΜΑΣΤΙΓΩΝΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ. Τέλος απευθύνομαι με σεβασμό στον κο Πρωθυπουργό της Ελλάδος γνωρίζοντας το ισχυρό αίσθημα δικαιοσύνης και κοινωνικής ευαισθησίας που τον διακατέχει ώς πολιτικό ,επιστήμονα και πατέρα . Παρακαλώ θερμά αποκαταστήστε,πριν να είναι αργά,αυτή την αδικία.