Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούςΣχόλιο του χρήστη Νεφέλη Καββαδά | 3 Μαΐου 2020, 17:38
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το άρθρο 40 και πιο συγκεκριμένα, την αναφορά για τους διακριθέντες μαθητές σε Ολυμπιάδες Ρομποτικής θα ήθελα να επισημάνω κάποια πράγματα. Έχοντας αγωνιστεί η ίδια σε αρκετούς πανελλήνιους διαγωνισμούς, αλλά και έχοντας εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής του 2019, γνωρίζω από πρώτο χέρι τι πάει να πει Ρομποτική. Δυστυχώς, ο περισσότερος κόσμος υποθέτει πως η ρομποτική είναι πληροφορική, κάτι το οποίο δεν είναι απόλυτα ορθό. Στην ρομποτική γίνεται η χρήση και των μαθηματικών, και της φυσικής και της μηχανικής. Συνεπώς, μαθητές που έχουν καταφέρει να διακριθούν σε ολυμπιάδες ρομποτικής θα πρέπει να ωφελούνται ακόμα και αν επιλέξουν το 2ο επιστημονικό πεδίο (θετικές και τεχνολογικές επιστήμες), καθώς μονάχα από αυτό το πεδίο δίνεται η ευκαιρία εισαγωγής σε πολυτεχνικές και μηχανικές σχολές, οι οποίες έχουν άμεση σχέση με την ρομποτική (π.χ. ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών ηλεκτρονικών υπολογιστών, μηχανικών πληροφορικής, υπολογιστών και τηλεπικοινωνιών, ψηφιακών συστημάτων , φυσικής, εφαρμοσμένης πληροφορικής και πολλές άλλες.) Συνεπώς, η βράβευση δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στο 4ο επιστημονικό πεδίο(Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής), καθώς η ρομποτική δεν είναι απαραίτητα και μοναδικά αντικείμενο της πληροφορικής, αλλά εστιάζει περισσότερο στις θετικές επιστήμες και επομένως στο 2ο επιστημονικό πεδίο. Συνοψίζοντας, θα πρότεινα η διάκριση στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής να μην συμπεριλαμβάνεται μονάχα ως διάκριση για την κατεύθυνση των Επιστήμων Οικονομίας και Πληροφορικής, αλλά και για την κατεύθυνση των Θετικών και τεχνολογικών επιστημών.