• Σχόλιο του χρήστη 'Θωμάς Τσαρτσίδης' | 3 Μαΐου 2020, 17:31

    Η επαναφορά των λατινικών ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, η επαναφορά τους δηλαδή ως μάθημα βαρύτητας, θα συμπληρώσει ένα καίριο κομμάτι στην εκπαίδευση των μαθητών και μετέπειτα πολιτών. Χωρίς την γνωριμία των μαθητών με τη λατινική γλώσσα και τον ρωμαϊκό πολιτισμό μπορεί να δημιουργηθεί η στρεβλή εικόνα μιας «ελληνικής» συνέχειας από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας, παραγνωρίζοντας τον κομβικό ρόλο που διαδραμάτισε ο ρωμαϊκός πολιτισμός στη γένεση όχι μόνο του ευρωπαϊκού πολιτισμού γενικότερα αλλά και του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού ειδικότερα. Σαφώς και δεν τίθεται ζήτημα αντιπαράθεσης μεταξύ λατινικών και κοινωνιολογίας. Ούτε η συνεχής επισήμανση ότι η κοινωνιολογία προάγει την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης συνεπάγεται ότι το ίδιο δε συμβαίνει ή ότι συμβαίνει σε μικρότερο βαθμό με τα λατινικά. Αν υπάρχει μια τέτοια αντίληψη, είναι, δυστυχώς, απόρροια της μέχρι σήμερα προσέγγισης του μαθήματος των λατινικών από το εκπαιδευτικό σύστημα. Η συγκεκριμένη προσέγγιση περιορίζεται σε τεχνικά κατά κύριο λόγο ζητήματα της γλώσσας, χωρίς να δίνει την απαραίτητη προσοχή στο λογοτεχνικό και κοινωνικο-ιστορικό πλαίσιο. Σκοπός λοιπόν είναι να διανθίσουμε το μάθημα των λατινικών, να μελετήσουμε το πού, πότε, πώς και γιατί αναπτύχθηκε η λατινική λογοτεχνία και ποιος είναι ο αντίκτυπός της στη μετέπειτα λογοτεχνία και κοινωνία. Ευκταίο είναι να σκύψουμε πάνω από τα τρωτά σημεία του εκπαιδευτικού συστήματος και να δημιουργήσουμε ένα σύστημα που θα δώσει στους μαθητές ένα ολοκληρωμένο ερέθισμα τόσο γύρω από τα λατινικά όσο και γύρω από την κοινωνιολογία. Οι μαθητές έχουν δικαίωμα σε αυτά τα ερεθίσματα.