Είμαι μητέρα μαθητή της Β τάξης του Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων.
Η διενέργεια εξετάσεων ή δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για την εισαγωγή των μαθητών των Πρότυπων Γυμνασίων στην 1η τάξη των Πρότυπων Λυκείων, αντιτίθεται στο σκοπό των Π.Σ. όπως αναφέρεται στο άρθρο 11 του νομοσχεδίου.
Για τους μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων, οι εξετάσεις αυτές δεν θα διαμορφώνουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις που προάγουν τη συνεχή καλλιέργεια της αριστείας, δηλαδή τη διαρκή αυτο-βελτίωση των μαθητών, τη μεθοδικότερη και συστηματικότερη καλλιέργεια και τη συνεχιζόμενη ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών τους δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων. Αντίθετα θα ενισχύουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα με επίκεντρο και αποκλειστικό στόχο τις εξετάσεις.
Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου δεν αιτιολογείται καθόλου, γιατί στην ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού των Πρότυπων Λυκείων θα πρέπει να συμμετέχουν οι μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων. Δεν υπάρχουν καθόλου στοιχεία (μελέτες, αξιολογήσεις) που να αποδεικνύουν πως ο μαθητικός πληθυσμός των Πρότυπων Γυμνασίων πρέπει να ανανεωθεί. Η προσωπική μας εμπειρία από το Πρότυπο Γυμνάσιων Αναβρύτων, αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο. Επιπρόσθετα, η εισαγωγή εξετάσεων και για τους μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων, αμφισβητεί την εκπαιδευτική λειτουργία των Πρότυπων Γυμνασίων.
Η παροχή ευκαιρίας σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών, να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στο Πρότυπο Λύκειο, μπορεί να επιτευχθεί με την αύξηση του συνολικού αριθμού των μαθητών που εισάγονται στα Πρότυπα Λύκεια από τα υπόλοιπα Λύκεια της χώρας ή/και την αύξηση του συνολικού αριθμού των Πρότυπων Λυκείων.
Με εκτίμηση
Είμαι μητέρα μαθητή της Β τάξης του Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων. Η διενέργεια εξετάσεων ή δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για την εισαγωγή των μαθητών των Πρότυπων Γυμνασίων στην 1η τάξη των Πρότυπων Λυκείων, αντιτίθεται στο σκοπό των Π.Σ. όπως αναφέρεται στο άρθρο 11 του νομοσχεδίου. Για τους μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων, οι εξετάσεις αυτές δεν θα διαμορφώνουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις που προάγουν τη συνεχή καλλιέργεια της αριστείας, δηλαδή τη διαρκή αυτο-βελτίωση των μαθητών, τη μεθοδικότερη και συστηματικότερη καλλιέργεια και τη συνεχιζόμενη ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών τους δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων. Αντίθετα θα ενισχύουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα με επίκεντρο και αποκλειστικό στόχο τις εξετάσεις. Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου δεν αιτιολογείται καθόλου, γιατί στην ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού των Πρότυπων Λυκείων θα πρέπει να συμμετέχουν οι μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων. Δεν υπάρχουν καθόλου στοιχεία (μελέτες, αξιολογήσεις) που να αποδεικνύουν πως ο μαθητικός πληθυσμός των Πρότυπων Γυμνασίων πρέπει να ανανεωθεί. Η προσωπική μας εμπειρία από το Πρότυπο Γυμνάσιων Αναβρύτων, αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο. Επιπρόσθετα, η εισαγωγή εξετάσεων και για τους μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων, αμφισβητεί την εκπαιδευτική λειτουργία των Πρότυπων Γυμνασίων. Η παροχή ευκαιρίας σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών, να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στο Πρότυπο Λύκειο, μπορεί να επιτευχθεί με την αύξηση του συνολικού αριθμού των μαθητών που εισάγονται στα Πρότυπα Λύκεια από τα υπόλοιπα Λύκεια της χώρας ή/και την αύξηση του συνολικού αριθμού των Πρότυπων Λυκείων. Με εκτίμηση