Προς την αξιότιμη κ. Υπουργό Παιδείας,
το άρθρο 18 του προς διαβούλευση εκπαιδευτικού νομοσχεδίου προβλέπει γενικόλογα και με μεγάλη ασάφεια την διενέργεια εξετάσεων για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια αφαιρώντας το δικαίωμα της αυτοδίκαιης εισαγωγής των μαθητών που φοιτούν ήδη στα Πρότυπα Γυμνάσια όπως ισχύει ως σήμερα.
Το γεγονός αυτό, εύλογα, δίνει σε όλους το δικαίωμα να υποθέτουν ότι θα πρόκειται για στείρες εξετάσεις συγκεκριμένων μαθημάτων όμοιες με αυτές για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια.
Αν είναι όντως αυτός ο σχεδιασμός σας, τότε δυσκολεύομαι να κατανοήσω πως θα μπορεί να σταθεί η έννοια του Προτύπου Γυμνασίου όταν θα πρόκειται για έναν θεσμό στον οποίο κανείς δεν θα θέλει να εισαχθεί και εφόσον το πετύχει θα πρόκειται ουσιαστικά για φοίτηση 2+1 ετών, με την Γ' Γυμνασίου να αναλώνεται αποκλειστικά στην προετοιμασία για συμμετοχή στις εξετάσεις. Διότι, αναπόφευκτα, κάθε μαθητής που φοιτά στη Γ΄ Γυμνασίου, θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στα μαθήματα που αφορούν στην εξεταστική διαδικασία και ο κάθε γονιός αναπόφευκτα θα επωμιστεί το δυσβάσταχτο κόστος των αντίστοιχων εξωσχολικών ενισχυτικών μαθημάτων. Θα πρόκειται για μια εκπαιδευτική διαδικασία που δεν θα δικαιούται να φέρει τον χαρακτηρισμό της "Πρότυπης" και θα καταστρατηγεί την έννοια της συνεχούς και αδιαίρετης Β' βάθμιας εκπαίδευσης εξαετούς διάρκειας.
Η αιτιολόγηση του άρθρου 18 αναφέρεται σε κινητικότητα και ανανέωση μαθητών και ενδεχομένως υπονοεί το γεγονός ότι κάποιοι μαθητές παρόλο που δεν στέκονται στο ύψος των απαιτήσεων και στο ευεργέτημα της φοίτησης σε ένα Πρότυπο σχολείο προάγονται στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Απουσιάζει ωστόσο επιδεικτικά η απαιτούμενη τεκμηρίωση που θα αποδεικνύει ότι η φοίτηση στα Πρότυπα Γυμνάσια δεν λειτουργεί σωστά και επομένως χρειάζεται ανανέωση του μαθητικού δυναμικού κατά την μετάβαση στο Λύκειο. Είναι σαν να μην εμπιστεύεστε την σωστή λειτουργία ενός θεσμού που κατ' επανάληψη στο παρελθόν ευαγγελίζεστε ότι θέλετε να ενισχύσετε.
Εάν ωστόσο, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις που διατυπώνονται στη διαβούλευση, επιμένετε στη διενέργεια εξετάσεων, εξετάστε σας παρακαλώ το ενδεχόμενο να υπάρχει μια πρόβλεψη ώστε να προάγεται αυτομάτως ένα μεγάλο ποσοστό των καλύτερων μαθητών της Γ' Γυμνασίου και οι υπόλοιποι μαθητές να διατηρούν το δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις μαζί με τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους. Με αυτό το τρόπο, συνυπολογίζοντας και το επιπλέον τμήμα μαθητών που δημιουργείται στο Πρότυπο Λύκειο θα ικανοποιούνταν επαρκώς το κριτήριο της κινητικότητας χωρίς να ευτελίζεται η λειτουργία του σχολείου σε φροντιστηριακό παράρτημα.
Ως Πατέρας μαθητή σε Πρότυπο Γυμνάσιο σας παρακαλώ να διασαφηνίσετε πλήρως εάν το παιδί μου θα συνεχίσει να φοιτά σε ένα σχολείο υψηλής εκπαιδευτικής ποιότητας που αξίζει να ονομάζεται "ΠΡΟΤΥΠΟ" ή απλώς σε ένα εξεταστικό κέντρο 2-3 μαθημάτων στείρας εκπαίδευσης.
Με εκτίμηση
Γεώργιος Καΐτσας
Προς την αξιότιμη κ. Υπουργό Παιδείας, το άρθρο 18 του προς διαβούλευση εκπαιδευτικού νομοσχεδίου προβλέπει γενικόλογα και με μεγάλη ασάφεια την διενέργεια εξετάσεων για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια αφαιρώντας το δικαίωμα της αυτοδίκαιης εισαγωγής των μαθητών που φοιτούν ήδη στα Πρότυπα Γυμνάσια όπως ισχύει ως σήμερα. Το γεγονός αυτό, εύλογα, δίνει σε όλους το δικαίωμα να υποθέτουν ότι θα πρόκειται για στείρες εξετάσεις συγκεκριμένων μαθημάτων όμοιες με αυτές για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια. Αν είναι όντως αυτός ο σχεδιασμός σας, τότε δυσκολεύομαι να κατανοήσω πως θα μπορεί να σταθεί η έννοια του Προτύπου Γυμνασίου όταν θα πρόκειται για έναν θεσμό στον οποίο κανείς δεν θα θέλει να εισαχθεί και εφόσον το πετύχει θα πρόκειται ουσιαστικά για φοίτηση 2+1 ετών, με την Γ' Γυμνασίου να αναλώνεται αποκλειστικά στην προετοιμασία για συμμετοχή στις εξετάσεις. Διότι, αναπόφευκτα, κάθε μαθητής που φοιτά στη Γ΄ Γυμνασίου, θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στα μαθήματα που αφορούν στην εξεταστική διαδικασία και ο κάθε γονιός αναπόφευκτα θα επωμιστεί το δυσβάσταχτο κόστος των αντίστοιχων εξωσχολικών ενισχυτικών μαθημάτων. Θα πρόκειται για μια εκπαιδευτική διαδικασία που δεν θα δικαιούται να φέρει τον χαρακτηρισμό της "Πρότυπης" και θα καταστρατηγεί την έννοια της συνεχούς και αδιαίρετης Β' βάθμιας εκπαίδευσης εξαετούς διάρκειας. Η αιτιολόγηση του άρθρου 18 αναφέρεται σε κινητικότητα και ανανέωση μαθητών και ενδεχομένως υπονοεί το γεγονός ότι κάποιοι μαθητές παρόλο που δεν στέκονται στο ύψος των απαιτήσεων και στο ευεργέτημα της φοίτησης σε ένα Πρότυπο σχολείο προάγονται στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Απουσιάζει ωστόσο επιδεικτικά η απαιτούμενη τεκμηρίωση που θα αποδεικνύει ότι η φοίτηση στα Πρότυπα Γυμνάσια δεν λειτουργεί σωστά και επομένως χρειάζεται ανανέωση του μαθητικού δυναμικού κατά την μετάβαση στο Λύκειο. Είναι σαν να μην εμπιστεύεστε την σωστή λειτουργία ενός θεσμού που κατ' επανάληψη στο παρελθόν ευαγγελίζεστε ότι θέλετε να ενισχύσετε. Εάν ωστόσο, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις που διατυπώνονται στη διαβούλευση, επιμένετε στη διενέργεια εξετάσεων, εξετάστε σας παρακαλώ το ενδεχόμενο να υπάρχει μια πρόβλεψη ώστε να προάγεται αυτομάτως ένα μεγάλο ποσοστό των καλύτερων μαθητών της Γ' Γυμνασίου και οι υπόλοιποι μαθητές να διατηρούν το δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις μαζί με τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους. Με αυτό το τρόπο, συνυπολογίζοντας και το επιπλέον τμήμα μαθητών που δημιουργείται στο Πρότυπο Λύκειο θα ικανοποιούνταν επαρκώς το κριτήριο της κινητικότητας χωρίς να ευτελίζεται η λειτουργία του σχολείου σε φροντιστηριακό παράρτημα. Ως Πατέρας μαθητή σε Πρότυπο Γυμνάσιο σας παρακαλώ να διασαφηνίσετε πλήρως εάν το παιδί μου θα συνεχίσει να φοιτά σε ένα σχολείο υψηλής εκπαιδευτικής ποιότητας που αξίζει να ονομάζεται "ΠΡΟΤΥΠΟ" ή απλώς σε ένα εξεταστικό κέντρο 2-3 μαθημάτων στείρας εκπαίδευσης. Με εκτίμηση Γεώργιος Καΐτσας