• Σχόλιο του χρήστη 'Γ.Γ.' | 3 Μαΐου 2020, 18:53

    Κατά τη γνώμη μου το άρθρο αυτό δεν θα έπρεπε να εξελιχθεί σε πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ υποστηριχτών του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τη μια και των Λατινικών από την άλλη, σαν άλλη μια αφορμή για ποδοσφαιρικό ντέρμπυ. Άλλο στόχο εξυπηρετεί το ένα μάθημα και διαφορετικό το άλλο και θα έπρεπε να υπάρξει μια διαφοροποίηση ανάλογα με τη σχολή στην οποία επιθυμεί να σπουδάσει κανείς. Αξίζει όμως να σημειώσουμε εδώ ότι τον επόμενο Οκτώβριο θα βρεθούν στα έδρανα της Φιλοσοφικής Σχολής και γενικώς των φιλολογικών ή Ιστορικών Τμημάτων φοιτητές οι οποίοι δεν θα έχουν διδαχθεί καθόλου Λατινικά σε επίπεδο εξέτασης πανελληνίων. Έστω αυτά τα λίγα κείμενα τα οποία μάθαιναν παπαγαλία οι περισσότεροι. Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται εδώ ακριβώς. Ότι δηλαδή οι νέοι φοιτητές των ανθρωπιστικών επιστημών θα εισέλθουν στο πανεπιστήμιο και θα αγνοούν πλήρως τον έναν από τους δύο πυλώνες του Κλασικού Πολιτισμού. Όλα μας τα επιχειρήματα όταν απουσιάζει η αρχαία ελληνική ιστορία από τις ευρωπαϊκές ιστορίες περί του Κλασικού Πολιτισμού και του ρόλου του ως πυλώνα του ευρωπαϊκού οικοδομήματος πόσο πραγματικά τα πιστεύουμε; Πόσο συνεπείς είμαστε όταν εμείς εξαφανίζουμε εντελώς τη διδασκαλία των Λατινικών από τη μέση εκπαίδευση (γιατί έτσι όπως διδάσκεται, κατ'ουσίαν δεν υφίσταται); Η λύση είναι όχι μόνο να επανέλθουν τα Λατινικά ως εξεταζόμενο μάθημα για τους υποψηφίους των φιλοσοφικών σχολών, αλλά και να αναβαθμιστεί πλήρως η διδασκαλία του μαθήματος κατά το πρότυπο της διδασκαλίας των αρχαίων Ελληνικών. Μόνο έτσι θα εισέρχονται στα Πανεπιστήμια φοιτητές έτοιμοι να προχωρήσουν γοργά στη μελέτη του κλασικού πολιτισμού και επιπλέον θα δείξουμε συνέπεια στα δίκαια κατά τα άλλα αιτήματά μας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν επιθυμούμε να μας προσέξει ως μοναδικούς και αποκλειστικούς κληρονόμους, που θέλουμε να λογιζόμαστε, των Αρχαίων Ελλήνων. Γ.Γ.