Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση2. Πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότηταΣχόλιο του χρήστη τασος Μυλωνας | 11 Ιανουαρίου 2011, 01:36
Διαπίστωσα ότι η άποψή μου για το ότι ο προτεινόμενος τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια όχι μόνο δεν βελτιώνει το σύστημα εισαγωγής,αλλά δημιουργεί πολύ μεγάλα προβλήματα είχε θετική απήχηση σε όσους το διάβασαν.Πράγμα το οποίο θεωρώ απόλυτα λογικό και διερωτώμαι γιατί έχει τεθεί σε συζήτηση.Το προτεινόμενο απο το υπουρφείο σύστημα το οποίο μεταφέρει την τελική κατάταξη σε συγκεκριμένο αντικείμενο σπουδών του κάθε υποψηφίου, από τις απρόσωπες και αντικειμενικές κατά το δυνατόν Πανελλαδικές Εξετάσεις, εντός των Σχολών, με όλες τις πιθανές πιέσεις εκ μέρους φοιτητών ή φοιτητικών παρατάξεων. Θεωρώ ότι καλό θα είναι να μπορούν οι φοιτητές τελείωνοντας το Α έτος της σχολής που θα έχουν εισαχθεί μέσω πανελληνίων, να μπορούν να κάνουν αίτηση για αλλαγή σχολής και να υπάρχει μια διαδικασία και ένας μηχανισμός μετακίνησης εφόσον η σχολή δέκτης μπορεί να εκπαιδύσει τα επιπλέον άτομα είτε γιατί διατηρεί κάποιες θέσεις κενές για το σκοπό αυτό, είτε γιατί κάποιοι απο τους φοιτητές της ενδιαφέρονται να μετακινηθούν προς άλλη σχολή, είτε και για τους δύο λόγους.Θα μπορούσαν επίσης να υπάρχουν κατατακτήριες απο μια σχοή στην άλλη για συγκεκριμένο αριθμό θέσεων. Νομίζω ότι για κανένα λόγο δεν πρέπει να γίνει αλλαγή του εξεταστικού συστήματος εισαγωγής στην προτεινόμενη απο το υπουργείο κατεύθυνση. Δεν διαφωνώ κατ΄ανάγκη στην αλλαγή της οργάνωσης των μαθημάτων του Λυκείου με λιγότερα μαθήματα, περισσότερες επιλογές μαθημάτων και με αύξηση των ωρών διδασκαλίας στα μαθήματα που πρόκειτε να εξεταστεί ο μαθητής για την εισαγωγή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συμφωνώ επίσης στην λογική της διδασκαλίας του μαθήματος με την μεγαλύτερη βαρύτητα στην κατεύθυνση σε μεγαλύτερο βάθος.Γενικά υπάρχει μια ομοιότητα με το Ι.Β. που αποτελεί σήμερα κριτήριο εισαγωγής σε όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού.Θα πρέπει να αποτελεσει άμεσο στόχο του υπουργείου το απολυτήριο του Λυκείου σε συνδιασμό με το κατάλληλο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας να γίνεται δεκτό από όλες τις χώρες σαν ισοδύναμο του Ι.Β..Συνεπώς είναι επίσης θετικό ότι δίδεται βαρύτητα στο προτεινόμενο νέο Λύκειο στην εκμάθηση ξένων γλωσσών. Θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί βέβαια και εδώ ο στόχος, ώστε ο μαθητής να έχει πάρει τα εφόδια εκείνα, που εφόσον το επιθυμεί να μπορεί να δώσει εξετάσεις στην 2α ή στην 3η Λυκείου για να αποκτήσει το κατάλληλο δίπλωμα ξένης γλώσσας με το οποίο θα γίνεται δεκτός σε συνδιασμό με το απολυτήριό του απο πανεπιστήμια της Αγγλίας ,της Γαλλίας ,της Αμερικής, της Γερμανίας κλπ. Δεν συμφωνώ σε καμμιά περίπτωση ο βαθμός του απολυτηρίου να παίζει σοβαρό ρόλο στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια.Ζούμε στην Ελλάδα και σε καμμιά περίπτωση κάτι τέτοιο δεν θα είναι θετικό και αξιοκρατικό. Αλλωστε και στο Ι.Β. πολύ μικρό ρόλο παίζει η επίδοση του μαθητή κατά την φοίτησή του.Τα πάντα κρίνονται απο τις επιδόσεις του στις γραπτές εξετάσεις. Τέλος οι προτάσεις για την αναδιοργάνωση των πανεπιστημίων είναι προς την σωστή κατεύθυνση, πρέπει βέβαια να ακουστούν και οι απόψεις των πανεπιστημιακών ,ώστε οι αλλαγές να ωφελήσουν την ανωτάτη εκπαίδευση. Στο θέμα αυτό θα επανέλθω εφόσον βρω τον χρόνο. Το μόνο που θα πω τώρα είναι ότι ένα βασικό πρόβλημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα (πέραν των άλλων) είναι η εικόνα της.Πρέπει απαραίτητα να φύγουν τα κόμματα απο τις σχολές ,γιατί είναι καταστροφή.Τα κόμματα έχουν αλώσει τα πάντα.Είναι κράτος εν κράτει εκβιάζουν, απαιτούν και επιτυγχάνουν τα πάντα για ίδιο όφελος των εκπροσώπων τους των "κολλητών " τους και για πολιτικές σκοπιμότητες. Οι φοιτητές απο την άλλη πλευρά χρησιμοποιούνται και χρησιμοποιούν καθηγητές ανάλογα με την κομματική ταυτότητα αμφοτέρων.Δεν ξέρω αν τελικά έχει αποδειχθεί καλό η όποια συμμετοχή των Φοιτητών στην επιλογή οργάνων Διοίκησης των Πανεπιστημίων . Απο την άλλη πλευρά οι καθηγητές πρέπει να κρίνονται. Να είναι υποχρεωμένοι να εμφανίζονται και να διδάσκουν οι ίδιοι και όχι να μην τους έχει δει κανείς σε αίθουσα διδασκαλίας. Αυτά τα τελευταία πρέπει να αλλάξουν για να αποχτήσουν αξία οι προτάσεις του Υπουργείου πάνω στην αυτοδιοίκηση την χρηματοδότηση των ιδρυμάτων ,την διαδικασία επιλογής του διδακτικού προσωπικού αξιοκρατικά ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΡΑ και στην οργάνωση των σπουδών.Παρακαλώ να σκεφθείτε τις προτάσεις μου γιατί γίνονται από πργματικό ενδιαφέρον.