Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΑΜΠΡΑΖΗΣ | 3 Μαΐου 2020, 19:58
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Χωρίς να θέλω να κουράσω παραθέτοντας απόψεις ή σκέψεις που άπτονται της βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αρχικά θα πω ότι είναι παγκοίνως γνωστό και κατά γενική ομολογία παγκοσμίως αποδεκτό ότι η μέγιστη όλων ανθρώπινη ανακάλυψη είναι αυτή των συμβόλων. Έτσι, οι άνθρωποι επικοινώνησαν με σαφήνεια και δημιούργησαν πολιτισμούς οι οποίοι διαρκώς εξελίσσονται στο διάβα του χρόνου. Ερχόμενοι στη σύγχρονη εποχή μας, οι γνωστικές περιοχές αλλά και οι ανθρώπινες κοινωνικές ή ατομικές συμπεριφορές και δράσεις έχουν όσο ποτέ άλλοτε δύο βασικές προϋποθέσεις, δύο κύριους πυλώνες· τη Γλωσσική και τη Μαθηματική κατάρτιση του ατόμου. Γνωρίζετε ότι δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο μαθητές με χρόνιες χαμηλές επιδόσεις στα Μαθηματικά να εισέρχονται σε πανεπιστημιακές σχολές όπως Παιδαγωγικά τμήματα, Νηπιαγωγών κ.ά. Αυτοί στη συνέχεια των σπουδών τους, αλλά και στον επερχόμενο επαγγελματικό τους βίο, επιθυμούν να κατέχουν ένα καλά δομημένο μαθηματικό επίπεδο. Επίσης στο πεδίο των Επιστημών Υγείας (Ιατρική, Νοσηλευτική, Βιολογία κ.ά.) κρίνεται από τη μέγιστη πλειοψηφία των ακαδημαϊκών δασκάλων ως αναγκαίο οι σπουδαστές αυτών των σχολών και οι μετέπειτα καθοριστές της ανθρώπινης ζωής, να κατέχουν τη Μαθηματική συλλογιστική και σίγουρα Μαθηματικές γνώσεις. Αυτό έχει αναδειχθεί περίτρανα τους τελευταίους μήνες καθώς ανά την υφήλιο γιατροί, οικονομολόγοι, ψυχολόγοι, πολιτικοί, χρησιμοποιούν κυρίως μαθηματικές έννοιες και όρους για να περιγράψουν όσα έχουν συμβεί αλλά και τις επιθυμητές επιδιώξεις για το μέλλον, τα οποία σχετίζονται με σοβαρά ζητήματα υγείας. Ακόμη, κάπου εδώ, θα υπενθυμίσω την αδικία να διαχωρίζεται η επιτυχία από την αποτυχία στις υψηλόβαθμες Ιατρικές σχολές, σε πάμπολλες περιπτώσεις, κυρίως από το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας. Ακολούθως διατυπώνω εφικτές και άμεσα υλοποιήσιμες προτάσεις, που είναι οι εξής: Α. Εφόσον σε όλα τα επιστημονικά πεδία των πανελλαδικών εξετάσεων κρίνεται απαραίτητη η διδασκαλία και εξέταση του μαθήματος της Γλώσσας, άλλο τόσο απαραίτητη είναι η διδασκαλία και εξέταση του μαθήματος «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής», επίσης σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Β. Η ύλη των Μαθηματικών να επεκταθεί σε όλες τις τάξεις του λυκείου. Ιδιαίτερα στη Γ΄ λυκείου να επεκταθεί η ύλη στα Μαθηματικά προσανατολισμού καθώς ο διαρκής περιορισμός της τα τελευταία έτη τίποτε ωφέλιμο δεν βελτίωσε, ενώ ολοφάνερα επέφερε γνωστική πτώση των σπουδαστών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γ. Να είναι προσεκτικότερη η επιλογή των θεμάτων στις πανελλαδικές εξετάσεις εστιάζοντας και αναδεικνύοντας μαθηματικές έννοιες κι όχι τεχνικές. Έχει ιδιαίτερη σημασία στα θέματα αυτά να περιλαμβάνεται εξέταση σε γνώσεις της Ευκλείδειας Γεωμετρίας όλων των προηγούμενων τάξεων του λυκείου. Θεωρώ δεδομένο πως γνωρίζετε ότι εν πολλοίς τα θέματα αυτά επηρεάζουν τις συμπεριφορές των μαθητών αλλά και κρίνουν τις διδακτικές μεθόδους και τις διδασκαλίες των εκπαιδευτικών στα λύκεια της χώρας. Δ. Στη Β΄ λυκείου να αυξηθεί η ύλη της Ευκλείδειας Γεωμετρίας και να προστεθεί επιπλέον μία ώρα διδασκαλίας, όπως και τα Μαθηματικά προσανατολισμού επίσης με αύξηση μίας ώρας ανά εβδομάδα. Ε. Τα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών όλων των τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι επιβεβλημένο να βελτιωθούν, να περιέχουν νέες προτάσεις Διδακτικής και Μεθοδολογίας και να διασυνδεθούν στο μέγιστο βαθμό με επίσης νέα σχολικά βιβλία των προηγούμενων τάξεων του γυμνασίου. Με εκτίμηση