Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΘΕΟΔΩΡΑ ΣΕΪΤΑΝΙΔΟΥ | 3 Μαΐου 2020, 19:29
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το Νηπιαγωγείο είναι το πρώτο σχολείο για τα παιδιά, η πρώτη επαφή με μια ομάδα διαφορετική από την οικογένεια, η πρώτη μεγάλη έξοδος και βήμα αυτονομίας και ανεξαρτησίας του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Είναι, επίσης, η πρώτη και μοναδική βαθμίδα στην εκπαίδευση στην οποία υπάρχει η ελευθερία και άρα η δυνατότητα εξατομικευμένης προσέγγισης των μαθητών, τόσο σε προσωπικό επίπεδο ψυχοσυναισθηματικής υποστήριξης όσο και σε επίπεδο διδασκαλίας. Ήδη ο υπάρχων ανώτατος αριθμός μαθητών στην τάξη δυσχεραίνει τον προαναφερθέντα σκοπό. Περιττό να αναφερθούμε στην αύξηση αυτού του αριθμού. Σκοπός του Νηπιαγωγείου, εκτός των άλλων, είναι και να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες έτσι ώστε το παιδί να αγαπήσει το σχολείο, τη μάθηση, τη γνώση. Πως ακριβώς θα επιτευχθεί αυτό όταν ο μαθητής θα νιώθει ότι δεν καλύπτονται οι ανάγκες του καθώς ο εκπαιδευτικός δεν έχει τον απαιτούμενο χρόνο να ασχοληθεί με αυτές; Πως ακριβώς θα επιτευχθεί αυτό όταν ο εκπαιδευτικός βιώνει ένα μόνιμο άγχος για την αποφυγή ατυχημάτων μέσα σε μια πολυπληθή τάξη νηπίων – προνηπίων; Πως ακριβώς θα επιτευχθεί αυτό όταν τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί το ποσοστό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι αν και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και εκπαίδευσης, δεν την έχουν λόγω μη τοποθέτησης εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αλλά και ανυπαρξίας διαγνώσεων από επίσημους κρατικούς φορείς – είτε γιατί τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) δεν είναι επαρκώς στελεχωμένα με αποτέλεσμα να καθυστερούν οι αξιολογήσεις των μαθητών είτε γιατί οι ίδιοι οι γονείς δε θέλουν να αντιληφθούν ότι το παιδί τους αντιμετωπίζει μια ιδιαίτερη κατάσταση; Αναφορικά με τις κτιριακές εγκαταστάσεις, πόσα τετραγωνικά θεωρούνται ιδανικά έτσι ώστε να μπορούν να συνυπάρχουν 24 + 10% άρα 27 παιδιά ηλικίας 4 και 5 ετών και να μπορεί να εξασφαλιστεί η σωματική τους ακεραιότητα; Πόσα έπιπλα (τραπέζια, καρέκλες, συρταριέρες) οφείλουν να χωράνε στην τάξη προκειμένου να φοιτούν ομαλώς και με ισότιμο τρόπο 24 + 10% άρα 27 παιδιά ηλικίας 4 και 5 ετών; Ποια είναι η ιδανική τάξη ώστε να μπορούν να παραμείνουν σε αυτήν 24 + 10% άρα 27 παιδιά ηλικίας 4 και 5 ετών και κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, όταν ο καιρός δεν επιτρέπει τον προαυλισμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη συμπεριφορά τους λόγω κούρασης και αδυναμίας εκτόνωσης; Συμπληρωματικά, να γίνει υπενθύμιση των πολλαπλών ρόλων του Νηπιαγωγού στο σχολείο. Έχοντας μόνος του μία τάξη με 24 + 10% άρα 27 παιδιά ηλικίας 4 και 5 ετών καλείται να απαντά στα τηλέφωνα, να ανοίγει την πόρτα στους εργάτες του εκάστοτε Δήμου, οι οποίοι έχουν έρθει να επισκευάσουν/διορθώσουν/τοποθετήσουν εν ώρα διδασκαλίας, να βγαίνει και να απομακρύνεται από την τάξη για τη διευκόλυνση της συντήρησης του καυστήρα ή άλλων εργασιών, να αντιμετωπίζει τυχόν ατυχήματα και όλα αυτά να προσπαθεί να τα πραγματοποιεί με πράο, χαμογελαστό και εποικοδομητικό τρόπο γιατί τα παιδιά είναι οι τελευταίοι που ευθύνονται για αυτήν την κατάσταση. Πως ακριβώς θα επιτευχθεί η αναβάθμιση του σχολείου με την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε αυτό;