Θέλω να αναφερθώ στην διάταξη που αφορά την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια με την όποια αντικειμενικότητα μου δίνει ότι ο γιος μου φοιτά ήδη στην 3η Λυκείου του Προτύπου Αναβρύτων οπότε δεν έχω κάποιο πρακτικό όφελος από την εφαρμογή ή όχι της διάταξης.
1. Τα παιδιά μας δεν είναι άλογα κούρσας και το κύριο μέλημα μας πρέπει να είναι η παροχή συνθηκών για την ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας τους και η εξασφάλιση της συναισθηματικής & ψυχικής τους υγείας. Ήδη τα παιδιά αυτά από την μετάβαση από το Δημοτικό στο Πρότυπο Γυμνάσιο έχουν δεχτεί μια καταλυτική αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος τώρα κινδυνεύουν, μέσα στην εφηβεία, να υποστούν και νέα αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος με ότι αυτό συνεπάγεται.
2. Τα σχολεία αυτά με τα παραδοσιακά κριτήρια είναι σε τέτοιο επίπεδο που ένας μαθητής που δεν μπορεί να ανταποκριθεί (π.χ. λόγω επιμέλειας) επιλέγει να αποχωρήσει παρά να είναι "εκτός κλίματος" και να βασανίζεται χωρίς λόγο για κάτι που δεν του πηγαίνει, οπότε η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών που παραμένουν είναι αντίστοιχου επιπέδου.
3. Οι επιτυχίες των σχολείων αυτών στις Πανελλήνιες δείχνουν ένα ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο γεγονός που αποδεικνύει ότι το αποτέλεσμα των αρχικών εισαγωγικών εξετάσεων δεν ήταν θέμα τύχης, οπότε το μόνο που θα πετύχουν οι κατατακτήριες εξετάσεις είναι να αντικαταστήσουν κάποιους από τους καλούς μαθητές με κάποιους εξίσου καλούς καταστρέφοντας όμως μία κοινότητα που διαμορφώθηκε από το μηδέν τα τρία προηγούμενα χρόνια με σοβαρές επιπτώσεις στην συναισθηματική ισορροπία του συνόλου των μαθητών και αυτών που θα αποχωρήσουν και αυτών που θα παραμείνουν.
4. Η τρίτη γυμνασίου θα μετατραπεί άτυπα σε κάτι αντίστοιχο της 3ης Λυκείου με ότι αυτό συνεπάγεται εκπαιδευτικά.
Αναρωτιέμαι αν έχουν συμμετάσχει στην λήψη της απόφασης για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια οι καθ' ύλην αρμόδιοι δηλαδή οι εκπαιδευτικοί των Προτύπων Λυκείων γιατί ουδέποτε, τρία χρόνια τώρα που φοιτά ο γιος μου, δεν έχω αντιληφθεί ότι θεωρούν ότι το επίπεδο των απευθείας εισαγομένων από το Γυμνάσιο μαθητών δεν είναι στο επίπεδο που θα επιθυμούσαν και επομένως υπάρχει ανάγκη νέων εξετάσεων.
Έχω την εντύπωση ότι η διάταξη αυτή απεικονίζει την συνήθη έλλειψη μέτρου που παρουσιάζεται με την εναλλαγή στην εξουσία διαφορετικών πολιτικών καταβολών κυβερνήσεων. Από την διάθεση κατάργησης των Προτύπων της προηγούμενης κυβέρνησης πάμε τώρα στο άλλο άκρο. Το ορθό συνήθως είναι κάπου στην μέση.
Θέλω να αναφερθώ στην διάταξη που αφορά την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια με την όποια αντικειμενικότητα μου δίνει ότι ο γιος μου φοιτά ήδη στην 3η Λυκείου του Προτύπου Αναβρύτων οπότε δεν έχω κάποιο πρακτικό όφελος από την εφαρμογή ή όχι της διάταξης. 1. Τα παιδιά μας δεν είναι άλογα κούρσας και το κύριο μέλημα μας πρέπει να είναι η παροχή συνθηκών για την ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας τους και η εξασφάλιση της συναισθηματικής & ψυχικής τους υγείας. Ήδη τα παιδιά αυτά από την μετάβαση από το Δημοτικό στο Πρότυπο Γυμνάσιο έχουν δεχτεί μια καταλυτική αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος τώρα κινδυνεύουν, μέσα στην εφηβεία, να υποστούν και νέα αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος με ότι αυτό συνεπάγεται. 2. Τα σχολεία αυτά με τα παραδοσιακά κριτήρια είναι σε τέτοιο επίπεδο που ένας μαθητής που δεν μπορεί να ανταποκριθεί (π.χ. λόγω επιμέλειας) επιλέγει να αποχωρήσει παρά να είναι "εκτός κλίματος" και να βασανίζεται χωρίς λόγο για κάτι που δεν του πηγαίνει, οπότε η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών που παραμένουν είναι αντίστοιχου επιπέδου. 3. Οι επιτυχίες των σχολείων αυτών στις Πανελλήνιες δείχνουν ένα ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο γεγονός που αποδεικνύει ότι το αποτέλεσμα των αρχικών εισαγωγικών εξετάσεων δεν ήταν θέμα τύχης, οπότε το μόνο που θα πετύχουν οι κατατακτήριες εξετάσεις είναι να αντικαταστήσουν κάποιους από τους καλούς μαθητές με κάποιους εξίσου καλούς καταστρέφοντας όμως μία κοινότητα που διαμορφώθηκε από το μηδέν τα τρία προηγούμενα χρόνια με σοβαρές επιπτώσεις στην συναισθηματική ισορροπία του συνόλου των μαθητών και αυτών που θα αποχωρήσουν και αυτών που θα παραμείνουν. 4. Η τρίτη γυμνασίου θα μετατραπεί άτυπα σε κάτι αντίστοιχο της 3ης Λυκείου με ότι αυτό συνεπάγεται εκπαιδευτικά. Αναρωτιέμαι αν έχουν συμμετάσχει στην λήψη της απόφασης για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια οι καθ' ύλην αρμόδιοι δηλαδή οι εκπαιδευτικοί των Προτύπων Λυκείων γιατί ουδέποτε, τρία χρόνια τώρα που φοιτά ο γιος μου, δεν έχω αντιληφθεί ότι θεωρούν ότι το επίπεδο των απευθείας εισαγομένων από το Γυμνάσιο μαθητών δεν είναι στο επίπεδο που θα επιθυμούσαν και επομένως υπάρχει ανάγκη νέων εξετάσεων. Έχω την εντύπωση ότι η διάταξη αυτή απεικονίζει την συνήθη έλλειψη μέτρου που παρουσιάζεται με την εναλλαγή στην εξουσία διαφορετικών πολιτικών καταβολών κυβερνήσεων. Από την διάθεση κατάργησης των Προτύπων της προηγούμενης κυβέρνησης πάμε τώρα στο άλλο άκρο. Το ορθό συνήθως είναι κάπου στην μέση.